اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصاویر اولین حضور بیمار لهستانی پیوند صورت


مرد لهستانی که براساس ادعای پزشکان اولین عمل پیوند صورت را برای نجات جانش روی صورت وی انجام شده برای نخستین بار دیروز سه شنبه 8 مرداد در جمع عموم ظاهر و برای مرخصی از بیمارستان حاضر شد.

خبرگزاری مهر:  مرد لهستانی که براساس ادعای پزشکان اولین عمل پیوند صورت را برای نجات جانش روی صورت وی انجام شده برای نخستین بار دیروز سه شنبه 8 مرداد در جمع عموم ظاهر و برای مرخصی از بیمارستان حاضر شد.

این مرد 33 ساله که تنها با عنوان «گرزگورز» معرفی شده با عینک آفتابی تیره درحالی که به راحتی راه می رفت در جمع خبرنگاران در بیمارستانی در گلیوس در جنوب لهستان ظاهر شد.

این درحالی است که اظهارات وی برای خبرنگاران قابل فهم نبود.

این مرد کارگر یک کارگاه سنگ تراشی بوده که روز 23 آوریل (3 اردیبهشت) هنگام استفاده از یک دستگاه برای برش سنگ قسمت صورت خود را از دست داد.

پزشکان این پیوند صورت که با سرعت هرچه تمام تر انجام شد، به عنوان پیوندی یاد می شود که در صورت عدم انجام وی زنده نمی ماند. عمل پیوند صورت این کارگر سنگ تراشی روز 15 می (25 اردیبهشت) طی یک جراحی ماراتنی 27 ساعته انجام شد و در حین عمل جراحی بیمار کاملا بیهوش بود.

طولانی شدن این عمل جراحی به این دلیل بود که این جراحی دربرگیرنده پیوند استخوان هم می شد و بیمار نیاز به بازسازی صورت، آرواره ها، سقف دهان و قسمت تحتانی کاسه چشم داشت.



دکتر آدام میسجووسکی رئیس تیم جراحان پیوند گفت: توانایی تکلم بیمار ظرف 9 ماه به حالت عادی باز می گردد.

وی پیش از این گفته بود که معمولا پذیرنده های صورت باید بین یک تا هفت سال صبر کنند تا این جراحی انجام شود، اما به علل مشخصی مجبور بودیم این بیمار را سریعتر عمل کنیم چرا که زندگی وی در خطر بود.



باربارا خواهر «گرزگورز» گفت که وی می تواند ببیند، بخواند و مزه غذا را بچشد و به عنوان اولین غذای بازگشت به خانه درخواست مرغابی کباب شده کرده است.

پزشکان فرانسوی اولین عمل پیوند صورت موفقیت آمیز را در سال 2005 روی صورت ایزابل دینوار، زن 38 ساله ای که صورتش توسط سگش تکه پاره شده بود انجام دادند. این درحالی است که جان این بیمار در خطر نبود.



از آن زمان تاکنون 50 پیوند دیگر در جهان انجام شده که در آن میان می توان به عملهای پیوند صورت در بلژیک، اسپانیا، ترکیه و ایالات متحده آمریکا اشاره کرد.


ویدیو مرتبط :
عمل زیبایی صورت با استفاده از پیوند صورت و پرینتر سه بعدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت به زندگی یک بیمار پس از پیوند کامل صورت + تصاویر



بازگشت به زندگی یک بیمار پس از پیوند کامل صورت

بیماری که سال گذشته تحت عمل پیوند کامل صورت قرار گرفته بود، اکنون به زندگی نسبتا طبیعی بازگشته و پزشکان امیدوارند که این پیوند دست کم تا دو دهه دوام داشته باشد.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از گذشت 15 سال از حادثه شلیک در صورت که باعث از بین رفتن بخش زیادی از صورت «ریچارد نوریس» شد، پیوند صورت، گوشه نشینی و عزلت وی را پایان داده و او به یک زندگی عادی بازگشته است.

 

«ریچارد نوریس» 38 ساله سال گذشته تحت عمل جراحی پیوند کامل صورت قرار گرفت.

 

اکنون کتابی تحت عنوان «صورت دوم ریچارد» به همراه مراحل مختلف پیوند صورت از ابتدا در دست نگارش است.

 

این حادثه سال 1997 روی داد که باعث از بین رفتن بخش زیادی از صورت، دندان ها، نیمی از زبان و بینی وی شد که باعث از بین رفتن حس بویایی وی شد.

 

این مسأله باعث پنهان شدن وی از حضور در مجامع عمومی شد و تنها در هنگام شب با پنهان کردن صورت در خیابان حاضر می شد.

 

چندین مرحله جراحی برای بازسازی چهره انجام شد که نتیجه مطلوبی در بر نداشت؛ بخش‌هایی از آناتومی صورت مانند پلک ها و لب از پیچیدگی فراوانی برای بازسازی برخوردار بودند که روند بازسازی را با دشواری مواجه می ساخت.

 

دکتر «ادوارد روردیگز» پزشک معالج با توجه به ناکامی روش های بازسازی، پیشنهاد پیوند کامل صورت را مطرح کرد.

 

نخستین پیوند جزئی صورت در سال 2005 در فرانسه و بر روی صورت یک زن که صورتش توسط سگ مصدوم شده بود، انجام شد؛ همچنین در 27 پیوند صورت دیگر چهار گیرنده پیوند جان خود را از دست دادند و سایر بیماران باید تا آخر عمر از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده کنند.

 

بیشتر گیرندگان پیوند نیازمند یک جراحی نجات بخش هستند که در صورت انجام نشدن، بیمار قطعا جان خود را از دست می دهد.

 

باید تمام جزئیات و خطرات چنین عمل پیوندی برای بیمار تشریح شود؛ «ریچارد» برای عمل کامل پیوند تنها 50 درصد شانس زنده ماندن پس از عمل را داشت.

 

این صورت پیوندی از «جاشوآ آورسانو» 21 ساله که در تصادف رانندگی جان خود را از دست داده بود، دریافت شد. عمل پیوند صورت 36 ساعت بطول انجامید که شامل پیوند فک بالا و پایین، دندان ها، بخشی از زبان و تکمیل بافت پوست سر تا زیر گردن است.

 

اصلی ترین محدودیت این پیوند وابستگی مادام العمر بیمار به داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی برای ادامه حیات است؛ «ریچارد» نیز همواره با ترس احتمال پس زدن پیوند به زندگی ادامه می دهد.

 

پزشکان دوام این پیوند صورت را در صورت مناسب بودن تمام شرایط بین 20 تا 30 سال تخمین زده اند.

بازگشت به زندگی یک بیمار پس از پیوند کامل صورت

بازگشت به زندگی یک بیمار پس از پیوند کامل صورت

بازگشت به زندگی یک بیمار پس از پیوند کامل صورت

بازگشت به زندگی یک بیمار پس از پیوند کامل صورت

منبع:isna.ir