اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصاویری از فناوری جهشی رایانه


تعامل رایانه ای اشاره محور که در فیلم " گزارش اقلیت" به تصویر کشیده شد با ابداع فناوری "جهش" روی صفحه نمایشگری که با اشاره و حرکت دست در هوا واکنش نشان می دهد به واقعیت تبدیل شده است.

خبرگزاری مهر:  تعامل رایانه ای اشاره محور که در فیلم " گزارش اقلیت" به تصویر کشیده شد با ابداع فناوری "جهش" روی صفحه نمایشگری که با اشاره و حرکت دست در هوا واکنش نشان می دهد به واقعیت تبدیل شده است.

 تحول دنیای تلفنهای همراه نه تنها موجب ساخت اشکال تازه ای از رایانه ها شده بلکه شیوه های تعامل با آنها را نیز متحول کرده است.

اپل صفحات لمسی را به جهان عرضه کرد، گوگل جستجوی صدا و تصویر محور را در اندروید تحقق بخشید و اکنون روی عینکهای واقعیت افزوده کار می کند.
 

همه چیز در دستان شما قرار دارد، این وسیله می تواند حرکات دست را دنبال کرده و آن را با دقت تمام تقلید کند

واقعیت افزوده یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم است که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. واقعیت افزوده، عناصر معمولا به صورت بی‌درنگ اضافه شده و مرتبط با عناصر محیطی می‌باشد، مانند نمایش امتیاز مسابقات ورزشی در زمان پخش از تلویزیون.

نینتندو بازیهای ویدئویی با قابلیت ویموت را عرضه کرد. ویموت دسته اصلی کنسول نینتندو وی است. مهمترین قابلیت این دسته توانایی شناسایی حرکت (Motion sensing) است که از طریق آن می‌توان حرکات دسته را نیز تجزیه و تحلیل و در بازی انجام داد.

پس از آن مایکروسافت کینکت را عرضه کرد که ابتدا برای ایکس باکس و سپس برای رایانه های شخصی مورد استفاده قرار گرفت.

 

این وسیله کوچک که در این تصویر به چشم می رسد به اندازه یک فلش درایو است که با داشتن آن نیاز به کیبورد و موس از بین می رود

در واپسین نوع این فناوریها شرکت لیپ موشن در تلاش برای تغییر نحوه کارکرد با ابزارهای رومیزی فناوری " جهش " را عرضه کرده است. این فناوری یک کنترل حرکتی است که به کاربر رایانه این امکان را می دهد تا از رایانه های رو میزی با حرکات و اشارات در هوا استفاده کنند.



این وسیله  با قیمت 70 دلار از فصل زمستان عرصه می شود

سازندگان این دستگاه مدعی شده اند که فناوری جهش می تواند 200 برابر هر وسیله دیگری دقت به خرج دهد.

این دستگاه به لپ تاپ و رایانه های رو میزی متصل شده و فناوری جهش را برای آنها امکان پذیر می کند. پس از اتصال با رایانه نرم افزار آن نصب شده و تنها با یک حرکت دست این دستگاه خود را با کاربر تنظیم می کند.



براساس اظهارات سازندگان این تکنولوژی را می توان برای تلفنهای هوشمند، اتومبیلها و یخچالها نیز مورد استفاده قرار داد      


ویدیو مرتبط :
تصاویری از فناوری پهپاد WADI

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری از خودروهایی با فناوری جدید


نمایشگاه اتومبیل نیویورک که از 6 تا 15 آوریل ( 18 تا 27 فروردین ماه) در جریان است محصولات نوین، ایمن‌تر و خلاقانه‌ شرکتهای صنعت اتومبیل سازی را برای جلب بیشتر مخاطب به معرض نمایش گذاشته است.

خبرگزاری مهر:  نمایشگاه اتومبیل نیویورک که از 6 تا 15 آوریل ( 18 تا 27 فروردین ماه) در جریان است محصولات نوین، ایمن‌تر و خلاقانه‌ شرکتهای صنعت اتومبیل سازی را برای جلب بیشتر مخاطب به معرض نمایش گذاشته است.

در نمایشگاه بین المللی اتومبیل نیویورک، اتومبیل سازان محصولات جدید خود و نوآوریهای آنها را در مقایسه با گذشته در سطح وسیعتری ارائه کرده اند.

در نمایشگاه امسال بیش از 30 مدل به نمایش گذاشته شده است. اتومبیلهایی با سایز متوسط، مدلها مجلل، اس یو وی ها ، ونها و وسائل نقلیه الکترونیک برخی از این محصولات را تشکیل داده اند.

نمایشگاه نیویورک که دربرخی سالها عمدتا روی مدلهای مجلل متمرکز می شود آخرین رویداد مهم در این عرصه پیش از نمایشگاه اتومبیل پاریس است که در ماه سپتامبر برگزار می شود. این نمایشگاه پیش از این مدلهای مجللی چون لینکولن MKZ، مرسدس کلاس GL، لکسوز ES و بی ام وی ایکس 1 را رونمایی کرده است اما قسمت عمده تمرکز آن روی مصرف عادی بازار اتومبیل است.

 مایک جکسون مدیر اجرایی اتونیشن اظهار داشت که درحال حاضر روند به روز شدن محصولات شرکتهای سازنده خودرو به 25 درصد رسیده درحالی که این میزان پیشتر 15 درصد بود و همواره طراحی های نو خریداران دلگرم و فروش را افزایش می داد.

فروش اتومبیل در ماه مارس به 13 درصد رسید که این امر با درنظر گیری قیمتهای زیاد بنزین قابل توجه است، درحال حاضر مصرف کنندگان ترجیح می دهند که خودروهای فرسوده خود را با خودروهایی تعویض کنند که مصرف انرژی کمتری دارند.



رونمایی از یک ماشین پرنده با نام ترنزیشن از شرکت ترافیوجیا با قیمت 279 هزار دلار که دارای مجوز پرواز است.



 شرکت هوندا موتور برای افزایش فروش خود در نوع آکورا اقدام به عرضه اتومبیل جدیدی با عنوان ناو فرماندهی کرده که از دو موتور الکترونیک و یک موتور بنزینی V-6 برای تولید قدرت یک اتومبیل مجلل V-8 و اقتصاد در انرژی یک اتومبیل کوچک بهره می برد.



شرکت تویوتا موتور نیز آوالون 2013 را رونمایی کرد که فروش مدل قدیمی تر آن در سال 2011 نسبت به سال 2010 افزایش 6.1 درصدی داشته است. قرار است در این نمایشگاه آوالون با فورد و شورلت رقابت کند، چرا که کارکرد آن بهبود یافته، فضای داخلی جادارتر شده و تکنولوژی آن نیز جدید شده است.



کادیلاک ایکس تی اس با قیمت 44995 دلاری ارائه کننده یک برنامه اجرایی برای آی پد است که تصویر مرکزی این وسیله نقلیه را در صفحه آی پد همراه با اطلاعات و ویدئوها بازسازی می کند. این برنامه قرار است از ماه می در اختیار کاربران قرار گیرد.



اینفینیتی ال ای کانسپت از سوی شرکت نیسان موتور به ظاهر 85 درصد خودروهای آینده تشبیه شده و قرار است از سال 2014 وارد بازار فروش شود، اما از سوی دیگر گفته شده است که نیسان هنوز درباره محل ساخت آن  و اینکه این اتومبیل در ژاپن ساخته شود یا خیر تصمیمی اتخاذ نکرده است.

 


 مرسدس بنز کلاس جی ال کی ابتدا در سال 2008 ارائه شد اما مدل 2013 آن به روز شده مدل اس یو وی کوچک است و با موتوری جدید ارائه شده و از آخرین فناوری اتاقک مرسدس بنز برخوردار است.