اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشکیل گروه‌های تذکر لسانی در محله‌های رشت



 گروه‌های تذکر لسانی در محله‌های رشت

تشکیل گروه‌های تذکر لسانی در محله‌های رشت

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان از تشکیل گروه‌های تذکر زبانی در محله‌ها و خیابان‌های شهر رشت خبر داد.

حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وجود برخی از ناهنجاری‌ها در سطح این شهر اظهار کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در زمینه مذکور فعال شده است.

وی از تشکیل گروه‌های تذکر زبانی در محله‌ها و خیابان‌های شهر رشت خبر داد و افزود: گروه‌های تذکر زبانی نصیحت‌گر و خیرخواه مردم هستند.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه گروه‌های تذکر زبانی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به مردم کمک می‌کنند، تصریح کرد: مردم پشتوانه و بازوی گروه‌های تذکر زبانی در جامعه هستند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان خواستار ورود تمام مردم در عرصه تذکر زبانی شد و بیان کرد: حرکت مذکور در شهر رشت عملی شده و امیدواریم تذکر زبانی در تمام گیلان فراگیر شود.

وی به توجه ویژه شرع مقدس به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در قانون اساسی دارای جایگاه ویژه است و یک اصل برای این امر وجود دارد.

شفیعی‌زاده هدف از ایجاد حکومت اسلامی توسط امام (ره) را ایجاد جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون هزینه‌های بسیاری به منظور احیای اسلام پرداخت کردیم و 250 هزار شهید برای برقراری حکومت اسلامی تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اجرای رزمایش تذکر زبانی در 10 شهر گیلان در ماه مبارک رمضان، یادآور شد: امسال طرح مذکور در شهرهای آستارا، رضوانشهر، رودبار، آستانه‌اشرفیه، رشت، صومعه‌سرا، رودسر، لاهیجان، فومن و لنگرود اجرا شده است.

وی شهر رشت را ورودی استان گیلان توصیف کرد و افزود: تعداد 200 نفر از آمران به معروف و نهی از منکر آموزش دیدند و برای اجرای تذکر زبانی در رشت فعالیت کردند.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه تذکر زبانی در شهر رشت به صورت مستمر ادامه می‌یابد، تصریح کرد: ناهنجاری‌ها برای جامعه بیماری محسوب می‌شود و آمران به معروف و نهی از منکر با تذکر زبانی بیماری‌های اجتماع را درمان می‌کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان رفتار گروه‌های تذکر زبانی را مشفقانه و برادرانه توصیف کرد و گفت: آمران به معروف و نهی از منکر از برخوردهای دارای شائبه خشونت پرهیز می‌کنند. /فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
تذکر لسانی در کلام بزرگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایجاد گروه‌های تذکر لسانی در یکی از استانها


فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: تعداد 3 هزار و 939 نفر از اقشار مردم در گروه‌های تذکر لسانی آذربایجان غربی سازمان‌دهی شده‌اند که امسال این اقدام گامی موثر در ترویج عفاف و حجاب داشت.

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: تعداد 3 هزار و 939 نفر از اقشار مردم در گروه‌های تذکر لسانی آذربایجان غربی سازمان‌دهی شده‌اند که امسال این اقدام گامی موثر در ترویج عفاف و حجاب داشت.

سردار یحیی شرفی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی امر به معروف و نهی از منکر که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد اظهار داشت: عفاف و حجاب در جامعه نقش بازدارنده داشته و از بروز بسیاری از خطاها در جامعه جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب در تثبیت بنیان خانواده نیز نقش موثری دارد چرا که شکل‌گیری شخصیت ابتدا در خانواده و سپس در جامعه شکل می‌گیرد، تصریح کرد: اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در اجتماع نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ تمام دستگاه‌های دولتی است.

شرفی اظهار داشت: افراد بسیاری حجاب را مانع حضور اجتماعی زنان می‌دانند در حالی که این عقیده بسیار اشتباه بوده چرا که امروز زنان دارای عفاف و حجاب در بالاترین سطوح اجتماعی حضور دارند.

وی با بیان اینکه تذکر لسانی مورد تاکید اسلام و بزرگان دین است، افزود: زمانی که تذکر لسانی در جامعه اسلامی نهادینه شود جایی برای ارتکاب گناه و جرم باقی نمی‌ماند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در اجرای طرح عفاف و حجاب و تذکر لسانی بسیاری از دستگاه‌های دولتی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و صدا و سیما همکاری دارند، گفت: لازم است تمام دستگاه‌های مسئول هر سه ماه یک بار گزارشی از عملکرد خود ارائه داده تا مشخص شود میزان عملکرد آنان تا چه حدی است.

وی با تاکید بر اینکه در تذکر لسانی گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در سه شهرستان خوی، میاندوآب و تکاب عملکرد مطلوبی داشتند، افزود: بیش از 4 هزار نفر از اقشار مردم در گروه‌های تذکر لسانی آذربایجان غربی سازمان‌دهی شده‌اند که امسال این اقدام گامی موثر در ترویج عفاف و حجاب در این استان داشت.