اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشکر علی لاریجانی از رئیس مجلس ترکیه



تشکر علی لاریجانی از رئیس مجلس ترکیه

دیدار رئیس مجلس ایران با همتایان ترک و کویتی خود در حاشیه اجلاس بین‌المجالس اسلامی، بازتاب صدور حکم برکناری رئیس کل بانک مرکزی ایران، افزایش واردات نفت چین از ایران در ماه گذشته و اخراج تعدادی تبعه پاکستانی از کشور، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران در نشست اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در خارطوم و دیدارهای وی در حاشیه این نشست اختصاص دارد.

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

در این باره، خبرگزاری رسمی «آناتولی» ترکیه از تشکر ایران از این کشور به واسطه کمک در آزادی گروگان‌های ایرانی در سوریه خبر داد. این خبرگزاری می‌نویسد، رئیس مجلس ایران به واسطه کمک ترکیه در مورد مذکور، از «جمیل چیچک»، همتای ترک خود تشکر کرده است.

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

لاریجانی همچنین در این دیدار گفته: «ترکیه و ایران دو کشور مهم در منطقه هستند. گرد هم آمدن و مشورت بیشتر به منظور حل و فصل مسائل منطقه‌ای، ما را به راهکار‌ها نزدیک‌تر می‌کند».

به نوشته این خبرگزاری، لاریجانی از چیچک و همچنین رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه به واسطه آزادی گروگان‌های ایرانی تشکر کرده است.

خبرگزاری کویت نیز در خبری کوتاه به موضوع دیدار لاریجانی با همتای کویتی خود پرداخته است.

به نوشته این خبرگزاری، «علی الرشید»، رئیس مجلس ملی کویت، روز گذشته در حاشیه اجلاس خارطوم با لاریجانی دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

بنا بر این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره روابط پارلمانی دوجانبه و ابزارهای ارتقای این روابط به گفت‌و‌گو پرداخته‌اند.

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

اما روزنامه «واشنگتن پست» اخبار مربوط به عزل رئیس کل بانک مرکزی ایران را مورد توجه قرار داده است.این روزنامه می‌نویسد، بر پایه رأی دیوان محاسبات ایران، رئیس کل بانک مرکزی این کشور به واسطه ارتباط با برداشت‌های شبانه از حساب بانک‌ها، باید برکنار شود.

در این مطلب به نقل از سخنگوی دیوان محاسبات اشاره شده که بهمنی،‌ بیست روز برای فرجام خواهی فرصت دارد.

واشنگتن پست اشاره کرده که گفته می‌شود، بهمنی دستور برداشت‌های غیرقانونی از سیستم بانکی کشور را صادر کرده و این پول به تفاوت نرخ ارز رسمی و بازار آزاد مربوط بوده است. این روزنامه همچنین اشاره می‌کند که به باور برخی مطبوعات، ممکن است از این پول برای پرداخت یارانه‌ها به مردم استفاده شده باشد.

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

در خبری مربوط به حوزه انرژی، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» از افزایش واردات نفت چین از ایران در شش ماهه گذشته خبر داده است.

این سایت می‌نویسد پس از آن که ایالات متحده معافیت‌هایی را که در زمینه کشورهای طرف مبادله انرژی با ایران وضع کرده بود، تمدید کرد، واردات نفت چین از ایران در ماه دسامبر به بالاترین حد در شش ماهه اخیر رسیده است.

بر این اساس، چین که دومین مصرف کننده نفت خاک در جهان است، در ماه گذشته میزان وارداتش از ایران را نسبت به ماه نوامبر ۴۳ درصد افزایش داده است. به گزارش این شبکه خبری، میانگین واردات نفت چین از ایران، ۵۹۶ هزار بشکه در روز بوده است.

در این مطلب آمارهای دیگری نیز درباره صادرات نفت چین به ایران ارائه شده است.

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

در پایان، «دیلی تایمز» پاکستان از اخراج ۲۳ تبعه پاکستانی از ایران نخبر داده است. به نوشته این روزنامه، نیروهای ایرانی، ۲۳ تبعه پاکستان را در مرز «تفتان» به پاکستان تحویل داده‌اند. به گفته مقامات مسئول، دلیل اخراج این افراد، حضور غیرقانونی آن‌ها در ایران پس از انقضای ویزایشان بوده است.                                                                               

این روزنامه می‌افزاید مقامات مرزی پاکستان نیز پس از تحویل گرفتن این افراد، آن‌ها را برای بازجویی در اختیار اداره بازرسی فدرال قرار داده‌اند./تابناک

 

 


ویدیو مرتبط :
دیدار علی لاریجانی با جمیل چیچک رئیس مجلس ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی لاریجانی بعنوان رئیس مجلس نهم انتخاب شد



علی لاریجانی بعنوان رئیس مجلس نهم انتخاب شد

در حین رای‌گیری برای ریاست لاریجانی، از منتخبان برای کاندیداتوری در مقام نواب رییس درخواست شد که از بین آن‌ها، باهنر و مصباحی‌مقدم اعلام آمادگی کردند و هر کدام از آن‌ها پنج دقیقه به ایراد سخن پرداختند.

فراکسیون رهروان ولایت (حامیان لاریجانی) علی لاریجانی را به عنوان رییس مجلس نهم انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه جلسه فراکسیون رهروان ولایت، طبق اعلام کاظم جلالی، یکی از اعضای موسس این فراکسیون از منتخبان حاضر در جلسه درخواست کرد که اگر کسی تقاضای کاندیداتوری برای ریاست را دارد اعلام کند که همه آن‌ها به اتفاق، نام لاریجانی را تکرار کردند.

بر این اساس، رای‌گیری برای ریاست لاریجانی آغاز شد.

در حین رای‌گیری برای ریاست لاریجانی، از منتخبان برای کاندیداتوری در مقام نواب رییس درخواست شد که از بین آن‌ها، باهنر و مصباحی‌مقدم اعلام آمادگی کردند و هر کدام از آن‌ها پنج دقیقه به ایراد سخن پرداختند.

کار شمارش آراء را شهریاری، کولیوند، عبدالله‌زاده و دامادی از منتخبان مجلس نهم انجام دادند.

بر این اساس از بین ۱۵۱ رای ماخوذه، ۱۴۸ منتخب با ریاست لاریجانی موافقت کردند و سه نفر از آن‌ها رای سفید به صندوق انداختند./ایلنا