اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشكیل پرونده قضایی برای جواد لاریجانی/ رییس قوه قضاییه: مطلقا ملاحظه هیچ كدام از ما را نكنید



تشكیل پرونده قضایی برای جواد لاریجانی/ رییس قوه قضاییه: مطلقا ملاحظه هیچ كدام از ما را نكنید

اگر كسی از بستگان من یا برادر من احیانا پرونده‌ای دارد چرا باید حیثیت همه و مسئولین نظام زیر سوال برود برای اینكه چند هكتار زمین گرفته شده یا نشده است. لذا من بلافاصله یكی دو روز بعد از این موضوع، رییس دادگاه جوادآباد را دعوت كردم و پیام و مطالبه رییس قوه قضاییه را نیز به او گفتم و حدود شش بار هم با ایشان تماس گرفتم.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رییس كل دادگستری استان تهران در مورد پرونده موسوم به زمین‌خواری «محمدجواد لاریجانی» و پرونده «اختلاس از شركت بیمه ایران» توضیحاتی را ارائه كرد. او از تشكیل پرونده قضایی برای برادر رییس قوه قضاییه خبر داد.

سیدعلیرضا آوایی در حاشیه مراسم جشن حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان كه شامگاه یك‌شنبه 8 مرداد برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در رابطه با مسئولیت پیگیری پرونده «محمدجواد لاریجانی» گفت: چند ماه قبل ریاست محترم قوه قضاییه با من صحبت كرد و گفتند «چنین پرونده‌ای وجود دارد. تقاضای موكد من از شما این است كه پیگیری كنید تا این پرونده به سرعت رسیدگی شود».

وی ادامه داد: رییس قو ه قضاییه تاكید كردند كه مطلقا ملاحظه هیچ كدام از ما را نكنید و این برای خود من هم جالب بود زیرا یك تعارف نبود بلكه یك تاكید صادقانه بود.

رییس كل دادگستری استان تهران افزود: صحبت رییس قوه قضاییه این بود كه مثلا اگر كسی از بستگان من یا برادر من احیانا پرونده‌ای دارد چرا باید حیثیت همه و مسئولین نظام زیر سوال برود برای اینكه چند هكتار زمین گرفته شده یا نشده است. لذا من بلافاصله یكی دو روز بعد از این موضوع، رییس دادگاه جوادآباد را دعوت كردم و پیام و مطالبه رییس قوه قضاییه را نیز به او گفتم و حدود شش بار هم با ایشان تماس گرفتم.

آوایی تصریح كرد: ‌این پرونده مراحل قانونی خود را طی كرده، ارجاع شده و دارد كارهایش انجام می‌شود و من به رییس دادگاه جوادآباد اصرار داشتم كه كار را سریع‌تر انجام دهد و حتی امروز بنا بود بیاید تا گزارشی از اقداماتی كه تاكنون در مورد این پرونده انجام شده خدمت رییس قوه قضاییه ارائه داده شود. منتهی امروز به علت بیماری آیت‌الله آملی لاریجانی این جلسه كنسل شد و احتمالا به هفته آینده موكول می‌شود.

وی تاكید كرد:‌ روند رسیدگی به این پرونده روندی قانونی و منطقی است منتهی این پرونده نیاز به كارشناسی و زمان دارد و همان‌طور كه می‌دانید من علاقه‌مندم كه در یك فضای كاملا حرفه‌ای و نه جنجالی مانند بقیه پرونده‌ها به آن رسیدگی شود و مطالبه‌ی رییس قوه قضاییه هم همین است.

رییس كل دادگستری استان تهران در مورد سوء قرار منع تعقیبی كه قبلا در این پرونده صادر شده است نیز گفت:‌ ظاهرا نامه‌ای از وزارت جهاد كشاورزی آمده بود كه مجوزی داده بود. در این پرونده قرار منع تعقیبی صادر شده بود منتهی مجددا با شكایتی كه منابع طبیعی مطرح كرده است قرار شده یك رسیدگی شفاف صورت بگیرد و در این مورد تصمیم گرفته شود.

آوایی اظهار كرد: امیدوارم سرعتی به تناسب این پرونده وجود داشته باشد و رسیدگی قضایی دقیقی روی این پرونده انجام شود چون واقعا این پرونده ارزش آن را ندارد كه حیثیت مسئولین نظام به خاطر اینكه یكی از بستگانشان در معرض چنین مساله‌ای قرار گرفته است زیر سوال برود.

وی در مورد صدور رای پرونده اختلاس از شركت بیمه ایران نیز گفت: این پرونده، پرونده سنگینی بود كه جلسات متعددی داشت و متهمین و وكلا در آن زیاد بودند و صدور رای این پرونده هم طبعا كار سنگینی است.

رییس كل دادگستری استان تهران ادامه داد: آنطور كه من اطلاع دارم، دوستان مشغول نوشتن رای این پرونده هستند و تا روز یكشنبه حدود 30 صفحه از رای را نوشته بودند منتهی رای طولانی است و باید متقن باشد و تصورم این است كه دوستان در حال تلاشند تا رای این پرونده را ظرف 10 روز آینده تكمیل كنند.

خبرنگاری از ارجاع نشدن پرونده یكی از نزدیكان دولت از دادسرا به دادگاه به علت نقص تحقیقات پرسید كه آوایی در پاسخ گفت: آن پرونده به دادگاه نیامده است.

این خبرنگار پرسید آیا تحقیقات خاصی باقی مانده است؟ رییس كل دادگستری استان تهران در پاسخ گفت: علی‌القاعده اگر تحقیقات پرونده كامل شده بود تا الان به دادگاه می‌آمد منتهی دوستان در حال تلاشند كه ظرف یك هفته تا 10 روز آینده رای این پرونده را صادر كنند./منبع: خبرگزاری ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سخنرانی آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه در مراسم تحلیف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس قوه قضاییه: حدود 15 میلیون پرونده در دستگاه قضایی داریم



اخبار,اخباراجتماعی ,صادق آملی‌لاریجانی

رییس قوه قضائیه گفت: ورودی پرونده به دستگاه قضا باید کاهش یابد.

به گزارش (ایسنا) منطقه مازندران، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی شامگاه چهارشنبه در همایش نقش توسعه ثبت و سند رسمی در نظم حقوقی و کاهش دعاوی در ساری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در حقیقت انفجار نور بود و فهم این انقلاب در بستر زمان بیشتر آشکار می‌شود اظهار کرد: اکنون وضعیت کشور در منطقه و جهان نوید پیشرفت و سربلندی را می‌دهد.

وی با بیان اینکه استقلال دستگاه قضا که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد در هیچ جای دنیا نیست، افزود: این ساختار نوین در جمهوری اسلامی پدید آمده که سه قوه کشور زیر نظر ولی فقیه فعالیت می‌کنند.

آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه قوه قضائیه با حجم بالایی از دعاوی و پرونده قضایی در حوزه ثبت و سند مواجه است، تصریح کرد: امروز حدود 15 میلیون پرونده در دستگاه قضایی وجود دارد که با این کثرت پرونده هر کاری را برای کاهش پرونده‌های قضایی انجام دهیم خوب است.

آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه منتهی نشدن اختلافات به دعوا تعداد پرونده‌ها را در دادگاه کاهش می‌دهد، گفت: شوراهای حل اختلاف در عمل باید ریشه دعوا را منتفی کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از دعواهای کلان و خرد ناشی از عدم ثبت و دقت در قراردادهاست و ننوشتن جزئیات سبب می‌شود که فرد خود مدعی شود.

رییس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه تعداد پرونده ورودی به دستگاه قضا از ابتدا باید کاهش یابد، گفت: یکی از این اقدامات در کاهش رفع دعاوی ثبت اسناد رسمی است.

وی ادامه داد: اگر تمام مشوق‌های حاکمیتی را به سمتی پیش ببریم که افراد اسناد را ثبت رسمی کنند بسیاری از دعاوی کاهش می یابد.

آملی‌لاریجانی گفت: قوه قضائیه می تواند برخی از اجرائیات کارهای قضایی را به دفاتر اسناد رسمی برون سپاری کرده و نظارت را خود بر عهده داشته باشد.


  اخبار  اجتماعی  -  ایسنا