اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشكیل ستاد سلامت...



 


تشكیل ستاد سلامت در شركت نفت و گاز پارس

 


تشكیل ستاد سلامت در شركت نفت و گاز پارس

 

 

با هدف نهادینه كردن استانداردهای سلامت ، ایجاد هماهنگی و همكاری بیشتر بین پیمانكاران شركت و واحد HSE ، فراهم كردن زمینه اجرای برنامه های مصوب توسعه بخشهای مرتبط، كاهش خسارت اقتصادی ناشی از درمان به علت پایین بودن سطح سلامت ، تشخیص مشكلات جسمی و روحی و ایجاد راهكارهای مختلف، ستاد سلامت شركت نفت و گاز پارس با دستور مدیر عامل شركت از اسفندماه سال گذشته ، آغاز به كار نموده است.

 


مهندس محمد مهدی قاسمی ، رییس بهداشت ، ایمنی و محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس در آستانه هفته جهانی سلامت (۱۸ تا۲۴ فروردین ماه) با اعلام این خبر افزود : از دیگر اهداف تاسیس این ستاد میتوان به برگزاری سمینارهای بین المللی در زمینه نشاط،سلامت و سالم سازی محیط كاری ، پیشنهاد طرحهای پژوهشی كاربردی جهت ارتقاءسلامت كاركنان و همچنین تهیه نشریه و بروشور در رابطه با پیشگیری بیماریها و ارتقاء نشاط روحی كاركنان و همچنین برقراری ارتباط با سازمان بین المللی كار و سازمان بهداشت جهانی اشاره نمود.

 


وی با اشاره به اهداف كوتاه مدت طرح ایجاد ستاد سلامت نظیر پیش بینی وشناسایی مشكلات بهداشتی و تغذیه ای ، ارزیابی وشناسائی اولویت های بهداشت تغذیه در محیط های كاری،برقراری استانداردهای بین المللی در درمانگاههای مورد نظر جهت ارائه خدمات به كلیه كاركنان با در اختیار داشتن پرسنل مجرب و متخصص،برگزاری كارگاههای آموزشی جهت تداوم بخشیدن به اهداف دراز مدت كمیته سلامت،تشكیل كمیته های تحقیقاتی، شناسایی ، پیشگیری و كاهش آسیب بیماریهای واگیردار در محیط های كاری و خانواده ها ابراز امیدواری نمود كه این ستاد با بهره گیری از راهبردهایی نظیر ارائه روشهای جدید فرهنگ سازی،تهیه اطلاعات و آمار لازم از وضع فعلی از نظر تعداد ، كمپ ها افراد موجود در كمپ ، بهداشت ، غذا و محیط،جلب مشاركت فعالانه كاركنان و كارگران در سیاست گذاریها و برنامه ریزیها و اجرا و معرفی توانمندیهای كاركنان نفت و گاز پارس،ارزش نهادن بر فعالیتهای كاركنان جهت تداوم بخشیدن به سیاستهای كمیته سلامت سازمان،آگاه سازی افراد در مورد خطرات و مضرات بیماریهای ناشی از كار، امكان استفاده از طب صنعتی برای تمامی كاركنان ،آگاه كردن كاركنان در خصوص قوانین ومقررات بهداشت محیط كار از طریق آموزشیاران ، آموزش و تقویت بهداشت عمومی و در نهایت ایجاد بانك اطلاعاتی منسجم در دستیابی به اهداف خود موفق گردد.

 


مهندس قاسمی در پایان این گفتگو اعلام كرد : سیاست گذاری و تدوین دستور العمل اجرایی ساماندهی ستاد سلامت با هدف كم كردن مخاطرات ناشی از مشكلات بهداشتی و محیطی صورت خواهد پذیرفت ، اما روشن است كه موفقیت و كارایی عملیاتی این ستاد در گرو همكاری و همدلی كلیه مدیران و كاركنان شاغل در پارس جنوبی خواهد بود .

 


ویدیو مرتبط :
ستاد نوروزی سلامت استان مرکزی - بهار 1394

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشكیل ستاد تعیین نرخ بهینه ارز



 

 

 

تشكیل ستاد تعیین نرخ بهینه ارز

 

 

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت بازرگانی از تشكیل ستاد ویژه تعیین نرخ بهینه ارز در وزارت بازرگانی خبر داد.

 


محمود دودانگه در گفتگو با مهر گفت: ستادی در وزارت بازرگانی برای تعیین نقطه بهینه نرخ ارز تشكیل شده است تا بتوان از دیدگاه بخش بازرگانی كشور، نرخ ارز را تعیین كرد، ضمن این‌كه تاكنون چند جلسه از جلسات این كمیته برگزار شده است.

 


وی افزود: براساس مطالعه‌ای كه در تمام جنبه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، نقطه بهینه نرخ ارز براساس متدلوژی مشخصی پیدا و ارائه خواهد شد.به گفته رئیس كمیته كاهش قیمت تمام شده، وزارت بازرگانی قصد دارد با جمع‌بندی نظرات كارشناسی، موضع مشخص و روشنی در ارتباط با نرخ ارز از دیدگاه بخش بازرگانی كشور داشته باشد.

 


وی اظهار كرد: به نظر می‌رسد، برای تعیین نرخ ارز در بودجه سال ۸۹، این مطالعات اثرگذار خواهد بود ولی هم‌اكنون بودجه ۸۹ در مجلس در دست بررسی است و اگر اصلاحاتی در این زمینه لازم باشد؛ باید سازوكارهای دیگری را دنبال كرد.