اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشكیل ستاد تعیین نرخ بهینه ارز



 

 

 

تشكیل ستاد تعیین نرخ بهینه ارز

 

 

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت بازرگانی از تشكیل ستاد ویژه تعیین نرخ بهینه ارز در وزارت بازرگانی خبر داد.

 


محمود دودانگه در گفتگو با مهر گفت: ستادی در وزارت بازرگانی برای تعیین نقطه بهینه نرخ ارز تشكیل شده است تا بتوان از دیدگاه بخش بازرگانی كشور، نرخ ارز را تعیین كرد، ضمن این‌كه تاكنون چند جلسه از جلسات این كمیته برگزار شده است.

 


وی افزود: براساس مطالعه‌ای كه در تمام جنبه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، نقطه بهینه نرخ ارز براساس متدلوژی مشخصی پیدا و ارائه خواهد شد.به گفته رئیس كمیته كاهش قیمت تمام شده، وزارت بازرگانی قصد دارد با جمع‌بندی نظرات كارشناسی، موضع مشخص و روشنی در ارتباط با نرخ ارز از دیدگاه بخش بازرگانی كشور داشته باشد.

 


وی اظهار كرد: به نظر می‌رسد، برای تعیین نرخ ارز در بودجه سال ۸۹، این مطالعات اثرگذار خواهد بود ولی هم‌اكنون بودجه ۸۹ در مجلس در دست بررسی است و اگر اصلاحاتی در این زمینه لازم باشد؛ باید سازوكارهای دیگری را دنبال كرد.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
نرخ ارز را چه کسی تعیین می کند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از نوسانات نرخ ارز تا اقتصاد مقاومتی و تشكیل شورای عالی اقتصاد



 

نرخ ارز, مهمترین اقدام در راستای تحقق اقتصاد

 


معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: در صورت تحقق اقتصاد مقاومتی بسیاری از مسائلی كه اكنون مطرح است برطرف می‌شود.

رحیم ممبینی درباه راه‌اندازی بورس ارز اظهار كرد: دولت در راه‌اندازی بورس ارز جدی است و در پی این اقدام نوسانات قیمت ارز و رانت موجود برطرف می‌شود.

مهمترین اقدام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی است

وی در ادامه با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: مهمترین اقدام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی است كه باید مبتنی بر علم و دانش باشد بنابراین دانشگاه‌ها نقش مهمی در شكل‌گیری اقتصاد مقاومتی دارند.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تصریح‌ كرد: اقتصاد مقاومتی بسیار وسیع است و به این معناست كه در یك نگاه راهبردی فرصت‌‌ها، تهدید‌ها، نقاط ضعف و قوت را شناسایی و متناسب با آنها اقدام به برنامه‌ریزی كنیم.

ممبینی با اشاره به اهمیت كالاهای اساسی در اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان كرد: اقتصاد مقاومتی مثلثی است كه مسائل امنیتی، دفاعی و اقتصادی سه ضلع آن هستند و برای تحقق آن به شناخت صحیح این ابعاد و سپس برنامه‌ریزی نیاز است.

وی تاكید كرد: در صورت تحقق اقتصاد مقاومتی بسیاری از مسائلی كه اكنون مطرح است برطرف می‌شود.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در ادامه درباره پیشنهاد مجلس مبنی بر تشكیل شورای عالی اقتصاد با حصور مقاماتی از سه قوه، گفت: چنین شورای اكنون وجود دارد كه مسوولیت آن با قوه مجریه است البته باید توجه كرد كه دولت به حمایت قوه‌های مقننه و مجریه نیاز دارد اما پیشبرد چنین شورای از وظایف دولت است./ایسنا