اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشریح نحوه اجرای طرح سرباز تکنیسین



اخبار,اخباردانشگاه  ,سرباز تکنیسین

شفیعی ادامه داد: در نظر داریم با مراجع عالی هماهنگ کنیم تا اگر دانشجویی که جذب صنعت شد توانست شغل بیابد از رفتن به سربازی معاف شده یا سربازی وی به تاخیر بیفتد.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با تشریح طرح سرباز تکنیسین گفت: از طریق این طرح یک فرایند چند ساله تحصیل دانشجو در دانشگاه مهارتی و اشتغال در صنعت به عنوان سربازی محسوب می‌شود.

مسعود شفیعی رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در گفت‌وگو با فارس، گفت: در مدل مهارتی فنی‌وحرفه‌ای، دانش‌آموز پس از فارغ‌التحصیلی از دوره دبیرستان وارد دانشگاه می‌شود و دو سال در مقطع کاردانی تحصیل می‌کند و پس از آن باید جذب صنعت شود تا بتواند مهارت کافی را برای شناسایی نیازها کسب کند.

وی افزود: در این مدل دانشجو پس از گذراندن 2 سال اشتغال در صنعت به دانشگاه وارد شده و در مقطع کارشناسی ناپیوسته تحصیل می‌کند ولی ممکن است در این مدت دو سال این دانشجو در سن سربازی قرار گرفته و دیگر نتواند در صنعت مشغول شود که برای پیشگیری از توقف در تحصیل این دانشجویان طرح سرباز تکنیسین را مطرح کردیم.

شفیعی ادامه داد: در نظر داریم با مراجع عالی هماهنگ کنیم تا اگر دانشجویی که جذب صنعت شد توانست شغل بیابد از رفتن به سربازی معاف شده یا سربازی وی به تاخیر بیفتد.

به گفته وی، در این صورت یک فرایند 5-6 ساله به عنوان سربازی محسوب می‌شود و فرد فقط دوره آموزشی خدمت سربازی را می‌گذراند. 

 

 اخبار  دانشگاه  - فارس  


ویدیو مرتبط :
بررسی آسیب شناسی طرح روحی - جلسه اول : موضوع : تشریح طرح روحی تعریف فرهنگ الف ) انتقال علم ب ) تغییر باور ج ) تغییر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساعت اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد/ بازه زمانی مجاز برای تردد وسایل نقلیه سنگین تشریح شد



اخبار,اخبار اجتماعی ,طرح ترافیک و زوج و فرد

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به تشریح بازه زمانی مجاز برای تردد وسایل نقلیه سنگین پرداخت و گفت: ساعت طرح ترافیک و زوج و فرد در معابر مشخص‌شده تهران هیچ تغییری نکرده است.

سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس، در مورد محدودیت زمانی تردد وسایل نقلیه در محدوده طرح ترافیک اظهار داشت: ساعت طرح ترافیک در معابر مشخص‌شده تهران از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح تا 17 بعدازظهر می‌باشد و این بازه زمانی تغییر نکرده است.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، محدودیت زمانی تردد در مناطق زوج و فرد تهران را از ساعت 6 و 30 تا ساعت 19 عنوان و تصریح کرد: در روزهای پنج‌شنبه محدودیت تردد وسایل نقلیه در محدوده طرح ترافیک و همچنین زوج و فرد از ساعت 6 و 30 دقیقه تا 13 ظهر می‌باشد.

وی گفت: تا اطلاع ثانوی محدودیت تردد در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد به شرح فوق می‌باشد.

سرهنگ عابدی ساعت مجاز برای تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین که مجوز ورود به شهر را دارند، به جز وسایل نقلیه سوخت‌رسان و حامل مواد غذایی فاسدشدنی را از ساعت 9 صبح تا 15 بعدازظهر عنوان کرد.

این مقام ارشد راهور فاتب تهران کرد: سایر وسایل نقلیه سنگین که مجوز به ورود به شهر را ندارند، فقط از ساعت 22 تا 6 صبح حق تردد در معابر شهری را دارند.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: این دسته از وسایل نقلیه سنگین که مجوز ورود ندارند، در شب‌های تعطیل فقط از ساعت 24 تا 6 صبح اجازه تردد را دارند.


  اخبار اجتماعی  -  فارس