اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشدید تحریم های آمریکا علیه صنعت پتروشیمی ایران



 

تشدید تحریم های آمریکا علیه صنعت پتروشیمی ایران

 

برخی منابع غربی اعلام كردند كه ایالات متحده آمریكا در نظر دارد تا صنعت پتروشیمی ایران را تحت تحریم قرار دهد.

روزنامه اسراییلی هاآرتص به نقل از منابعی كه نخواسته اند نامشان فاش شود نوشت كه این تحریم های جدید در راستای ارسال پیامی جدی از سوی واشنگتن به مقامات تهران است .

این منابع با اشاره به اینكه تحریم صنایع پتروشیمی ایران احتمالا روز دوشنبه از سوی آمریكا رسما اعلام خواهد شد افزودند:در دور جدید تحریم های ایران اتحادیه اروپا نیز آمریكا را همراهی خواهد كرد.

بر اساس این گزارش آمریكا در نظر دارد تمامی شركت هایی را كه در زمینه صنایع پتروشیمی با ایران همكاری می كنند ، از دسترسی به بازار آمریكا محروم كند.

البته تا کنون نیز تحریم های گسترده ای علیه صنایع پتروشیمی ایران اعمال می شده است.

اقدامات جدید آمریكا و اروپا در زمینه تحریم ایران  در راستای گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی هسته ای است كه در آن از احتمال وجود ابعاد نظامی در برنامه هسته ای ایران ابراز نگرانی شده است.

همچنین طی روزهای گذشته فشارهای كنگره آمریكا به دولت اوباما برای تحریم بانك مركزی ایران افزایش یافته است و نمایندگان و سناتورهایی از دو حزب جمهوریخواه و دموكرات از دولت اوباما خواسته اند تا در دور جدید تحریم ها ، بانك مركزی ایران را تحت تحریم قرار دهد.

روز گذشته شورای حكام آژانس بین المللی انرژی هسته ای قطعنامه ای را علیه ایران به تصویب رساند كه این قطعنامه با استقبال آمریكا ، روسیه و بریتانیا مواجه شد ، اما ایران صدور این قطعنامه را اشتباهی تاریخی از سوی آژانس دانست.

ایران وجود هر گونه انگیزه نظامی در برنامه های هسته ای خود را رد كرده و بر ماهیت صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای خود تاكید می كند ، اما غرب و اسراییل با ادعای اینكه هدف ایران از برنامه های هسته ای اش دست یابی به سلاح هسته ای خواستار توقف غنی سازی اورانیوم از سوی ایران هستند.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
مقابله با برنامه موشکی ایران و تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشدید تحریم‌های آمریکا علیه بانک‌های مرتبط با ایران



تشدید تحریم‌های آمریکا علیه بانک‌های مرتبط با ایران

تکرار ادعاهای باراک اوباما درباره برنامه هسته ای ایران، تشدید اقدامات سخت گیرانه دولت آمریکا علیه بانک های مرتبط با ایران، گمانه زنی پیرامون مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا، ادعای جدید مقامات سعودی علیه ایران و محکومیت ترور یک روحانی بلندمرتبه سوری، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

به گزارش «تابناک»، بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به روابط ایران و آمریکا و موضع گیری های مقامات آمریکایی درباره ایران اختصاص دارد. در این رابطه، روزنامه «واشنگتن پست» اظهارات روز گذشته باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را مورد توجه قرار داده که بار دیگر ادعاهای سابق خود درباره ایران را تکرار کرده است.

به نوشته این روزنامه، اوباما گفته امیدوار است برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای توسط ایران، نیازی به اقدام نظامی نباشد؛ اما اظهار داشته در واکنش به این موضوع، هرگز هیچ گزینه ای را از روی میز برنمی دارد. وی که در جریان کنفرانسی خبری در اردن سخن می گفته، همچنین تأکید کرده ایالات متحده به اعمال فشار بر ایران از راه های غیرنظامی ادامه می دهد.

در همین راستا، خبرگزاری «رویترز» از برنامه دولت آمریکا برای تشدید اعمال مجازات ها علیه بانک هایی خبر داده که تحریم های ایران را رعایت نکنند. به نوشته این خبرگزاری، وزارت خزانه داری آمریکا با اعمال طرح هایی جدید، از این پس بانکدارانی را که بانک های آنان به کشورهایی چون ایران برای دور زدن تحریم ها کمک کنند، شخصاً مسئول دانسته و جریمه خواهند کرد.

سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا گفته این تغییر در قوانین، در راستای تلاش دولت این کشور برای اعمال مسئولیت های فردی و در نظر گرفتن خطاهای شخصی در میان بانک ها است که می تواند در مواردی سبب کمک به دور زدن تحریم ها از سوی ایران شود.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اما در این میان، روزنامه «خلیج تایمز» با انتشار تحلیلی به بررسی موضوع مذاکرات احتمالی ایران و آمریکا پرداخته است. این روزنامه می نویسد در شرایطی که پس از گذشت ده سال از زمان حمله ایالات متحده به عراق، دولت آمریکا مشغول ارزیابی هزینه ها و فایده های جنگ عراق است، رویکرد کنونی واشنگتن در قبال برنامه هسته ای ایران، ضرورت احتیاط جهت عدم تکرار اشتباهی مشابه را مطرح می نماید.

به اعتقاد خلیج تایمز، این امر در تأکیدهای مکرر مقامات آمریکایی، به ویژه شخص باراک اوباما بر مذاکره مستقیم با ایران خود را نشان داده است. این روزنامه در ادامه به بررسی روند جاری در مذاکرات هسته ای ایران و نیز مباحث مطرح پیرامون احتمال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا پرداخته است.

در میان دیگر اخبار، روزنامه سعودی «عرب نیوز» یکی از مطالب امروز خود را به شاخ و برگ دادن به ادعای اخیر مقامات ریاض مبنی بر دستگیری یک شبکه جاسوسی مرتبط با ایران اختصاص داده است. این روزنامه می نویسد اتهام جاسوسی برای ایران در مورد 18 نفری که روز یکشنبه از سوی پلیس سعودی بازداشت شدند، تأیید شده و اسناد مربوط به جاسوسی این افراد نیز در قالب صدا و تصویر موجود است.

عرب نیوز می نویسد یکی از مقامات مجلس شورای عربستان از دولت این کشور خواسته در صورت اثبات دخالت ایران در این موضوع، اقدام متقابل دیپلماتیک علیه ایران انجام شود. این فرد همچنین با طرح ادعای وجود شبکه های مشابه وابسته به ایران در یمن، کویت و بحرین، آن را نشانه ای از تمایلات توسعه طلبانه ایران دانسته است. 

در نهایت، خبرگزاری فرانسه موضع ایران در قبال ترور یکی از رهبران مذهبی سوریه را در قالب خبری منتشر نموده است. این خبرگزاری می نویسد ایران، مهمترین متحد منطقه سوریه، انجام یک حمله انتحاری در مسجدی در دمشق را که به کشته شدن روحانی ارشد سنی مذهب این کشور و دستکم 40 تن دیگر انجامید، محکوم کرده است. در این مطلب با اشاره به بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه ایران، آمده به اعتقاد جمهوری اسلامی ایران، این ترور با نقشه رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدان منطقه ای آنان انجام گرفته است./تابناک