اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشدید برخورد با 6 تخلف حادثه‌ساز



 

 

 

تشدید برخورد با 6 تخلف حادثه‌ساز

 

فرمانده پلیس راه کشور خبرداد:

تشدید برخورد با 6 تخلف حادثه‌ساز، در طرح تابستانی پلیس‌راه


استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت و گشت‌های نامحسوس در طرح تابستان پلیس است/برخورد باسرعت و سبقت غیر مجاز، رعایت نکردن فاصله طولی، استفاده از تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی و حرکت نکردن در بین خطوط تشدید می‌شود

فرمانده پلیس راه کشور از آغاز طرح تابستانی پلیس راهور در ابتدای هفته آینده خبر داد و گفت: استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات و بکارگیری گشت‌های نامحسوس از مهمترین ویژگی‌های طرح پلیس در تابستان امسال است.
سردار محسن بیگی با اشاره به این مطلب افزود: طرح تابستانی پلیس راه تدوین و با ابلاغ به نیروهای عملیاتی از ابتدای هفته آینده در سراسر کشور اجرایی می شود.
وی ادامه داد: در طرح امسال تمهیدات ویژه‌ای با بکارگیری واحدهای محسوس و نامحسوس پلیس راه دیده شده تا مسیرهای پرتراکم و ترافیکی کشور کنترل بیشتری شود
.فرمانده پلیس راه کشور تصریح کرد: در طرح تابستانی امسال برای کاهش حضور فیزیکی پلیس در محورها و افزایش میزان کنترل از دوربینهای کنترل سرعت و ثبت تخلفات استفاده می شود.
بیگی تصریح کرد: در سال جاری محورهای استانهای گیلان، مازندران، چالوس، فیروزکوه، شیراز، مشهد، قم، اصفهان، خوزستان، فارس، هرمزگان، تهران، قزوین، زنجان، همدان و تبریز به دوربینهای ثبت تخلفات و کنترل سرعت مجهز شده اند.
سردار بیگی گفت: این دوربینها به صورت آن لاین اقدام به ثبت تخلفات و صدور جریمه کرده و اطلاعات را به مرکز کنترل ترافیک کشور ارسال می کنند.
وی افزود: در طرح تابستانی امسال با توجه به اجرای طرح برخورد با 6 تخلف حادثه ساز شامل سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، رعایت نکردن فاصله طولی، استفاده از تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی و حرکت نکردن در بین خطوط ، برخورد با این تخلفات با شدت عمل بیشتری انجام می شود.
فرمانده پلیس راه کشور گفت: در طرح تابستانی پلیس راهور سازمان راهداری، اورژانس، هلال احمر، واحدهای امداد خودرو و پلیس انتظامی استانها به منظور پوشش انتظامی و امنیتی راه‌های مواصلاتی کشور با این فرماندهی همکاری می کنند.
گفتنی‌ست، پیش از این سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفته بود: در طرح تابستانی امسال مهمترین اولویت پلیس راهور شناسایی و ساماندهی نقاط حادثه خیز است تا با هدف قرار دادن این نقاط میزان تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن در ایام تابستان کاهش یابد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
تشدید مجازات در صورت تکرار تخلف رانندگی | 05-03-89

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش جرایم 40 تخلف حادثه‌ ساز



اخبار,اخباراجتماعی ,تخلفات حادثه ساز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در تلاش هستیم که جرایم 40 تخلف حادثه ساز را افزایش دهیم، چرا که در کاهش تخلفات رانندگی تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش  ایسنا در کهگیلویه و بویراحمد، داوود کشاورزیان در مراسم تودیع و معارفه مدیر راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: 200 هزار کیلومتر راه در سطح کشور وجود دارد که از این میزان 85 هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است.

وی بیان کرد: 34 هزار و 500 کیلومتر راه شریانی در کشور داریم که تا قبل از دولت یازدهم کمتر از این میزان بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم توجه خوبی به راه‌های شریانی کشور داشته است؛ به طوری که طی سال گذشته اعتبارات راه‌های شریانی کشور دو برابر شد.

کشاورزیان با بیان این‌که با همکاری کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی 500 میلیارد تومان برای تجهیز رادارخانه‌های کشور تصویب شد، افزود: عمده تصادفات جاده‌ای کشور ناشی از خطای انسانی است. البته در جاهایی که جاده‌ها چهار خطه شده تنها نوع تصادفات تغییر کرده است؛ بنابراین باید انسان‌ها احتیاط و مراقبت لازم را انجام دهند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین ادامه داد: در نوروز امسال تردد در جاده‌های کشور 3.4 افزایش یافت و این در حالی است که تلفات جاده‌ای کاهش داشته است.

کشاورزیان عنوان کرد: تجهیز راه‌های شریانی به 1880 دوربین ثبت سرعت و تخلفات رانندگی در راه‌های شریانی کشور طی دو سال آینده انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات ممتاز جهانگیری مدیرکل سابق راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و حسین فدایی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی این استان معرفی شد.


  اخبار اجتماعی - ایسنا