اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشدید باران در سواحل دریای خزر/ خلیج فارس مواج خواهد بود



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی , هواشناسی

طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور رگبار و رعد وبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به فعالیت سامانه بارشی طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور رگبار و رعد وبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

از طرفی با عبور امواج کم دامنه تراز میانی جو از شمال غرب کشور و سواحل غربی دریای خزر طی سه روز آینده ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد، در این نواحی انتظار می رود.

بعلت نفوذ جریانات شمالی از اواخر روز شنبه، بارش در سواحل دریای خزر در روز یکشنبه تشدید خواهد شد.

 شایان ذکر است طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه نواحی شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.

همچنین طی سه روز آینده در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور وزش موقتی باد شدید منجر به شکل گیری گردوخاك خواهد شد.

 ***تشدید باران در سواحل دریای خزر

امیر سرکرده کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت هوای کشور گفت: سامانه بارشی در حال حاضر به نیمه شرقی کشور رسیده  و امروز بیشترین بارش در قسمت‌های شرقی و شمال شرقی در شهرهای خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، یزد، کرمان و قسمت‌های شرقی استان سمنان خواهد بود.

با توجه به شمالی شدن جریانات پیش‌بینی شده که در سواحل دریای خزر، گیلان، مازندران و گلستان وهمچنین  شمال غرب کشور استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و نیز دامنه‌های البرز، تهران، البرز، قزوین شاهد بارش باران خواهیم بود.

سرکرده افزود : طبق پیش‌بینی‌ها امروز احتمال وقوع تگرگ با توجه به سیلابی شدن مسیر رودخانه‌ها را خواهیم داشت.

 در تهران نیز در بعد از ظهر امروز شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود امروز در تهران حداقل دما به 10 و حداکثر دما به 21 درجه می‌رسد

ی‌رسد.

استان ها

پیش بینی وضعیت آب و هوا

آذربایجان شرقی

نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط بارش باران

گاهی رعدوبرق و وزش باد

آذربایجان غربی

نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط رگبارورعدوبرق گاهی وزش باد

اردبیل

ابری و رگبارورعدوبرق و وزش باد درپاره ای نقاط تگرگ

اصفهان

نیمه ابری درپاره ای نقاط وزش بادشدید گاهی بارش پراکنده

البرز

نیمه ابری دربعدازظهر بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش بادشدید

 

ایلام

کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد

بوشهر

کمی ابری درپاره ای نقاط وزش بادشدید و دریا مواج

 

تهران

نیمه ابری دربعدازظهر بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش بادشدید

چهارمحال بختیاری

نیمه ابری و وزش باد

 

خراسان جنوبی

نیمه ابری و رگبارورعدوبرق گاهی وزش بادشدید در شهرهای شمالی تگرگ

خراسان رضوی

ابری و رگبارورعدوبرق گاهی وزش بادشدید درپاره ای نقاط تگرگ

خراسان شمالی

ابری و رگبارورعدوبرق گاهی وزش بادشدید درپاره ای نقاط تگرگ

خوزستان

نیمه ابری و وزش باد

زنجان

ابری و رگبارورعدوبرق و وزش باد درپاره ای نقاط تگرگ

سمنان

نیمه ابری درپاره ای نقاط رگبارورعدوبرق و وزش بادشدید

سیستان و بلوچستان

کمی ابری تا نیمه ابری درپاره ای نقاط بادوگردوخاك

فارس

نیمه ابری و وزش باد

قزوین

نیمه ابری و بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد

قم

نیمه ابری درپاره ای نقاط وزش بادشدید

کردستان

نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد

کرمان

نیمه ابری در شهرهای شمالی رگبارورعدوبرق درپاره ای نقاط بادوگردوخاك

کرمانشاه

نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد

کهکیلویه و بویراحمد

نیمه ابری و وزش باد

گلستان

نیمه ابری تا ابری و بارش باران درپاره ای نقاط مه آلود

گیلان

نیمه ابری تا ابری و بارش باران درپاره ای نقاط مه آلود

لرستان

ابری و رگبارورعدوبرق و وزش باد درپاره ای نقاط تگرگ

مازندران

نیمه ابری تا ابری و بارش باران درپاره ای نقاط مه آلود

مرکزی

نیمه ابری درپاره ای نقاط رگبارورعدوبرق و وزش باد

هرمزگان

نیمه ابری و غبارمحلی درپاره ای نقاط بادوگردوخاك و دریا مواج

همدان

نیمه ابری همراه با بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد

یزد

نیمه ابری و بارش پراکنده گاهی رعدوبرق درپاره ای نقاط بادوگردوخاك

 

 اخبار اجتماعی  -  باشگاه  خبر  نگاران  


ویدیو مرتبط :
پروژه اجرایی طرح اتصال خلیج فارس به دریای خزر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح اتصال «دریای خزر» به «خلیج فارس»


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به طرح اتصال دریای خزر به خلیج فارس گفت: قرارگاه خاتم با تشکیل کارگروه‎هایی در حال مطالعه و امکان‎سنجی پروژه است‌.

خبرگزاری بسیج: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به طرح اتصال دریای خزر به خلیج فارس گفت: قرارگاه خاتم با تشکیل کارگروه‎هایی در حال مطالعه و امکان‎سنجی پروژه است‌.

علاءالدین بروجردی صبح امروز در سومین اجلاس هم‌اندیشی دریای خزر که در هتل بوتانیک شهرستان گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: هشت حوزه اکتشاف و دو چاه در دریای خزر احداث شده و ده‎ها چاه نیز قابل استحصال است که از لحاظ سیاسی و اقتصادی اهمیت ویژه‎ای دارد.

وی تصریح کرد: 10 درصد درآمدهای حاصل از استخراج نفت دریای خزر صرف سه استان حاشیه خزر می‎شود که اگر این ایده مورد تائید دولت قرار بگیرد در مجلس آن را مطرح خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر لزوم پیگیری جدی و برنامه‎ریزی شده اتصال دریای خزر به خلیج فارس تاکید کرد و افزود: این ایده از یک پشتوانه و تجربه جهانی برخوردار است که می‎تواند یک تحول زیست‎‎محیطی عظیم در مناطق کویری کشور ایجاد کند.

بروجردی بیان داشت: تجربه چین در کانال یک‎هزار و 300 کیلومتری از جنوب به شمال این کشور و تجارب جهانی نشان‌ دهنده این مهم است که این دیدگاه به واقعیت عملی نزدیک است.

به گفته وی؛ قرارگاه خاتم با تشکیل کارگروه‎هایی در حال مطالعه و امکان‎سنجی پروژه است، با توجه به توانمندی قرارگاه خاتم اگر این هدف در کشور کم‎آب ما محقق شود با توجه به آثار زیست‎محیطی در حمل و نقل دریایی نیز می‎تواند تحول‎ساز باشد.

این مقام مسئول بیان داشت: دریای خزر بزرگترین دریاچه جهان با وسعت 413 کیلومتر مربع که 162 هزار کیلومتر مربع از خلیج فارس کشور است عمق آن با بیش از 10 هزار متر مربع، 10 برابر عمیق‎تر از خلیج فارس است.

بروجردی با اشاره به اینکه حجم آب دریاچه خزر با 77 هزار کیلومتر مربع 9 برابر حجم خلیج فارس است، اظهار کرد: همه ویژگی‎ها به علاوه منابع سفره‎های فسیلی و خاویار و همسایگی با چهار کشور شمالی، این دریاچه را به منبع عظیم ثروت تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه دریای خزر پس از فروپاشی شوروی، مهم‌ترین دغدغه حقوقی و منافع ملی ما محسوب می‎شود، گفت: هیچ‎گاه در تمام سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود امکان تقسیم این دریاچه میان ایران و اتحادیه جماهیر شوروی اما شناورهای ایرانی اجازه عبور از حسینقلی آستارا را پیدا نکردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز گرچه تا رسیدن به وضع مطلوب راه دشواری داریم ولی استقرار سکوی نفتی امیرکبیر در منطقه 17 درصد دریای خزر و رسیدن به نفت یک اقدام ارزشمند در راستای اهداف اقتصادی صورت گرفته است.

بروجردی با اشاره به سخنان رئیس‎جمهور در زمینه غیرقابل قبول بودن توافق دوجانبه بیان داشت: همه پنج کشور در دریاچه خزر ذی‎حق هستند و هرگونه اقدامی در راستای بهره‎برداری از این دریاچه باید مبتنی بر تفاهم جمعی باشد.

وی از دریاچه خزر به عنوان دریاچه صلح، دوستی، همکاری چندجانبه و محیط زیست سالم یاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی معتقد است هیچ نیروی نظامی خارج از منطقه نباید در دریای خزر حضور یابد، آنچه که متاسفانه در خلیج فارس شاهد هستیم، با توجه به اینکه این سیاست هر بار اعلام شده که امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه حفظ شود و نیازی به حضور نیروهای بیگانه نداریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: حضور قدرتمندانه ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی معظم کل قوا ضرورتی است که در آینده نیز باید تقویت شود.

بروجردی با ارائه پیشنهادی بر ضرورت برنامه‎ریزی دقیق علمی برای حفظ ثروت منحصر به‌فرد خاویار ایرانی دریای خزر تاکید کرد و گفت: تاسیس پژوهشکده ویژه خاویار در این منطقه ضروری است و اگر این مهم مورد توجه قرار نگیرد نسل ماهیان خاویاری متوقف می‎شود.

وی همچنین نسبت به برگزاری نخستین اجلاس کمیسیون‎های سیاست خارجی مجالس کشورهای حاشیه دریای خزر و اجلاس روسای مجالس این کشورها تاکید کرد.