اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترکیه افشای هویت جاسوسان اسرائیلی برای ایران را رد کرد



 جاسوسان اسرائیلی , جاسوسان اسرائیلی برای ایران

ترکیه افشای هویت جاسوسان اسرائیلی برای ایران را رد کرد

وزیر خارجه ترکیه گزارشی از روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست که ادعا کرده بود ترکیه هویت ۱۰ جاسوس سازمان موساد را برای ایران افشا کرده را رد کرد.

 ترکیه افشای هویت حلقه‌ای از جاسوسان که برای موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل فعالیت می‌کردند را رد کرد.

احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه کشور ترکیه ضمن تکذیب افشای هویت 10 جاسوس موساد به ایران که روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست خبر آن را منتشر کرده بود گفت این اقدامات بخشی از تبلیغات هماهنگ برای اعتبارزدایی از دولت ترکیه هستند.

روزنامه تودی زمان، چاپ استانبول، از قول وزیر خارجه ترکیه نوشت «تبلیغات مختلفی، چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی» قصد دارند سیاست‌های مقامات بلندپایه دولت ترکیه، از جمله اردوغان و «هاکان فیدان» وزیر اطلاعات آن کشور را تخریب کنند.

داووداوغلو با اشاره به 10 سالی که اردوغان در قدرت بوده  گفت: «تبلیغاتی برای اعتبارزدایی از تجربه 10 ساله ما وجود داشته‌اند.»

وی افزود: «آنها می‌خواهند ترکیه قدیمی روی کار بیاید.»

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست امروز پنجشنبه با درج گزارشی نوشته بود رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه سال گذشته اطلاعاتی را به ایران داد که هویت 10 ایرانی که برای سازمان جاسوسی موساد کار می‌کردند را فاش می‌کرد.

طبق ادعای این روزنامه، دولت ترکیه این اطلاعات را به دلیل امتناع «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل از عذرخواهی پیرامون حادثه کشتی کمک‌رسان غزه در سال 2010، به ایران درز داده است.

این گزارش افزود مقامات اسرائیلی به «هاکان فیدان»، رئیس اطلاعات ترکیه، مظنون هستند و معتقدند که وی با وزارت اطلاعات ایران در ارتباط است.

انتشار این خبر همچنین با واکنش‌هایی در اسرائیل روبرو شده است./فارس

 


ویدیو مرتبط :
اعتراف جاسوسان اسرائیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیه پیشنهاد لاریجانی را رد کرد: قصد همکاری هسته ای با ایران نداریم



 

 

ترکیه پیشنهاد لاریجانی را رد کرد: قصد همکاری هسته ای با ایران نداریم

 

حریت نوشت: تنها یک روز پس از اظهارات یک مقام ایرانی در مورد کمک ایران به ترکیه برای ساخت تاسیسات هسته ای، وزیر انرژی ترکیه گفت: ترکیه قصد همکاری با ایران برای ساخت تاسیسات هسته ای ندارد.

محمد جواد لاریجانی روز گذشته در نیویورک گفت: جمهوری اسلامی ایران اماده ی انتقال تکنولوژی هسته ای به کشورهای همسایه است.

وی در ادامه اشاره کرد که ایران می تواند به ترکیه در این خصوص کمک کند.

تانر یالداز، وزیر انرژی ترکیه گفت: ما در حوزه ی گاز و نفت با ایران تجارت داریم، اما همکاری با ایران در زمینه ی تاسیسات هسته ای در برنامه ما نیست.../انتخاب