اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترمزهایی که نمی‌گیرند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار اقتصادی - ترمزهایی که نمی‌گیرند

در شرایطی که خودروهای داخلی گاهی در ساده‌ترین موارد و سیستم‌ها نیز دچار مشکلات فنی می‌شوند، حالا خبر می‌رسد برخی سیستم‌های ایمنی این خودروها نیز با مشکل روبه‌رو شده و نگرانی‌هایی را برای مردم به وجود آورده‌اند. «مشکل جدید» به سیستم ترمز خودروها مربوط می‌شود؛ به‌نحوی‌که برخی شهروندان می‌گویند، ترمز خودرو آنها پس از عبور از دست‌انداز، خوب عمل نمی‌کند و این موضوع سبب بروز حوادثی در جاده‌ها و خیابان‌های کشور نیز شده است.


به گفته آنهایی که چنین اتفاقی را طی چند ماه اخیر تجربه کرده‌اند، پس آنکه برای رد شدن از دست‌اندازها، سرعت را کم می‌کنند، ترمز خودروشان به اصطلاح نمی‌گیرد و حالتی پیش می‌آید که انگار دو چوب خشک را به هم می‌فشارند.
این موضوع حتی حوادثی را نیز به‌دنبال داشته و سبب بروز تصادفاتی در جاده‌های درون شهری و برون شهری کشور شده که البته گزارشی مبنی‌بر تلفات احتمالی و همچنین میزان خسارات وارده، در دست نیست. آن طور که امدادگران در پاسخ به پرسش حادثه دیده‌ها مبنی‌بر چرایی رخ دان این اتفاق، عنوان کرده‌اند، ظاهرا بروز مشکلات فنی در ترمز ضدقفل خودروها، دلیل اصلی این ماجرا است. این در شرایطی است که خاصیت اصلی ترمز ضدقفل، به سریع تر عمل کردن آن در مقایسه با ترمزهای معمولی مربوط می‌شود، اما حالا نقطه قوت این ترمز به نقطه ضعفش تبدیل شده است.
بروز مشکل در سیستم ترمز، موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت؛ زیرا مستقیما با جان شهروندان در ارتباط است و از همین رو خودروسازان باید پس از انجام بررسی‌های لازم و پی بردن به صحت و سقم این مساله، آن را حل و فصل کنند.

با توجه به آنکه مدتی است خودروسازان کشور روی به فراخوان محصولات خود آورده و در حال جا انداختن این موضوع هستند، قطعا باید فکری هم به حال «مشکل جدید» کرد و با انجام فراخوان، مانع حوادث تلخ‌تر احتمالی شد.

اخبار اقتصادی-  دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
وقتی حیوانات کادو می گیرند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاغل خانگی وام قرض‌الحسنه می‌گیرند



 

 

مشاغل خانگی وام قرض‌الحسنه می‌گیرند

 

 

معاون وزارت كار و امور اجتماعی از ابلاغ مصوبه تسهیلات ۱۰۰۰ میلیارد تومانی اشتغالزایی قرض‌الحسنه (وام ۱۰ میلیون تومانی اشتغال) و پرداخت وام قرض‌الحسنه به متقاضیان اشتغالزایی در قالب طرح حمایت از مشاغل خانگی خبر داد.

 


به گزارش مهر، حمیدحاجی عبدالوهاب درباره برنامه‌های وزارت كار و امور اجتماعی در زمینه جذب تسهیلات بانكی برای طرح‌های اشتغالزایی، گفت: وزارت كار در این بخش ۲ جهتگیری را دنبال می‌كند كه یكی از این موارد به جذب تسهیلات بانكی برای بنگاه‌های زودبازده مربوط می‌شود. معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت كار و امور اجتماعی اظهار كرد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای طرح‌های اشتغالزایی در قالب طرح حمایت از مشاغل و كسب و كار خانگی نیز پیگیری می‌شود.

 


حاجی عبدالوهاب ادامه داد: با توجه به این‌كه وزارت كار طرح ایجاد مشاغل و كسب و كار خانگی را دنبال می‌كند و الزامات قانون اساسی كه فراهم شدن زمینه‌های اشتغالزایی را مورد تاكید قرار می‌دهد، لایحه طرح ایجاد مشاغل خانگی هم اكنون در كمیسیون تخصصی مجلس مطرح شده است كه پیش‌بینی كردیم تسهیلات این طرح را به صورت وام قرض الحسنه پرداخت كنیم.