اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تذکر وزارت ارشاد به ۱۵ روزنامه



 

 

 

روزنامه های تهران امروز، بهار، توسعه، روزان، جهان اقتصاد، اطلاعات، اعتماد، اسرار، جهان صنعت، مردم سالاری، آرمان روابط عمومی، جمهوری اسلامی، پول، فرهیختگان و آفرینش از اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی تذکر دریافت کردند. به گزارش ایسنا روزنامه های تهران امروز، بهار، توسعه، روزان و جهان اقتصاد به دلیل چاپ پاسخ آقای علی مطهری به آقای رحیم مشایی در شماره ۲۸ دی ماه که حاوی تعریض و توهین هایی نسبت به ریاست محترم جمهوری است به استناد بند ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات که «پخش شایعات و مطالب خلاف واقع یا تحریف مطالب دیگران» را ممنوع می شمارد و نیز مغایرت با بند ج از ماده ۲ قانون مطبوعات که «تلاش برای نفی مرزبندی های کاذب و تفرقه انگیز و قرار ندادن اقشار مختلف جامعه مقابل یکدیگر» را رسالت مطبوعات معرفی می کند، تذکر دریافت کردند.

همچنین روزنامه های اطلاعات، اعتماد، اسرار، توسعه، جهان صنعت، روزان، مردم سالاری و بهار به دلیل انتشار مطلبی در شماره های مورخ ۳۰ دی ماه خود به نقل از آقای سیدمحمد خاتمی که در آن، شرایط کشور بحرانی توصیف و تلویحاً هواداران دولت متهم به وحدت شکنی شده اند، به استناد بند ۱۱ ماده ۶ و تبصره ماده ۳ قانون مطبوعات تذکر گرفتند. تبصره ماده ۳ اشعار می دارد؛ «انتقاد سازنده مشروط به دارا بودن منطق و استدلال و پرهیز از توهین، تحقیر و تخریب است.» در این مطالب همچنین تصویری غیرواقعی از شرایط کشور ارائه شده که مغایر با رسالت مطبوعات مندرج در ماده ۲ قانون مطبوعات است. علاوه بر این روزنامه های بهار، تهران امروز، آرمان روابط عمومی، فرهیختگان، جمهوری اسلامی، اسرار، اعتماد، جهان صنعت، جهان اقتصاد، پول، آفرینش و روزان به دلیل چاپ مطالبی به نقل از آقای حسن روحانی در شماره های مورخ ۲۹ دی ماه که به طور تلویحی فضای کشور را امنیتی و فاقد آزادی بیان توصیف کرده و همچنین در این مطلب تصویری غیرواقعی از شرایط اقتصادی کشور ارائه و آماری فاقد پایه کارشناسی عرضه شده است، با توجه به بند ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات و به خاطر مغایرت با تبصره ماده ۳ قانون مطبوعات تذکر گرفتند.

ضمناً علاوه بر موارد فوق الذکر، روزنامه های توسعه و جهان اقتصاد به دلیل چاپ مطلبی در تاریخ ۲۸ دی ماه تحت عنوان «بهتر است آقای مشایی وارد معقولات نشوند» که در قسمتی از این مطلب آمده است؛ «این یک امر بدیهی است که رئیس جمهوری محترم با مناظره های انتخاباتی خود خصوصاً مناظره با آقای موسوی، زمینه این فتنه را فراهم کرد و عدالت حکم می کند علاوه بر عذرخواهی سران معترضان از مردم، ایشان نیز از مردم عذرخواهی نماید...» طبق تبصره های ۴ و ۷ ماده ۹ قانون مطبوعات که مدیرمسوول، مسوول مندرجات نشریه است و همچنین درج مطالب غیرواقعی که به ریاست محترم جمهوری نسبت داده شده، مستند به بندهای ۸ و ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات از اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی تذکر دریافت کردند.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تذکر آیت الله علم الهدی به وزارت ارشاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تذکر شدید آیت الله مکارم به وزارت ارشاد



تذکر شدید آیت الله مکارم به وزارت ارشاد

آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از وزارت ارشاد و برخی اظهارات غیرمسئولانه در خصوص خوانندگی زنان گفتند: افراد بی‌مسئولیت و غیرمتخصص نباید خود را در جایگاه و مقام فتوا قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان داشتند: افرادی حرف هایی  مبنی بر این که چرا  جلوی خوانندگی زنان را  می‌گیرند در حالی که جمعیت زیادی از کشور ما را  زنان تشکیل می‌دهند، نباید خود را در مقام فتوا قرار دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: برخی‌ها  جسور  شدند و از  فقها تقاضای پاسخ می‌خواهند و ادعا می‌کنند که فقها بی‌اطلاع اند؛ این ها  خبر ندارند، یک طلبه  بیست  سال درس می‌خواندتا مقدمات اجتهاد را یا بگیرد، برای  مرجعیت باید  چهل  سال  درس  خواند./خبر گزاری حوزه