اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تدریس دانشجو معلم‌ ها در مقطع ابتدایی


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته 230 میلیارد ریال برای هوشمندسازی مدارس هزینه شد، گفت: امسال هم 700 میلیارد ریال به تجهیز و هوشمندسازی مدارس اختصاص یافته است.

خبرگزاری ایسنا: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته 230 میلیارد ریال برای هوشمندسازی مدارس هزینه شد، گفت: امسال هم 700 میلیارد ریال به تجهیز و هوشمندسازی مدارس اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: از سال تحصیلی جدید دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان که شیوه نوین ارزشیابی کیفی توصیفی را فرا گرفته‌اند کلاس‌های درس ابتدایی را اداره می کنند.

وی گفت: 12 هزار و 400 دانشجو معلم با فراگیری این شیوه تدریس، دانش آموزان را به صورت مستمر در طول سال ارزیابی و موانع و اختلالات یادگیری را به والدین و کارشناسان آموزشی گزارش می‌کنند .

دیمه‌ور افزود: برای نخستین بار ردیف خاص با موضوع توسعه کمی و کیفی دوره‌های پیش دبستانی با اعتبار 500 میلیارد ریال در بودجه سال 95 پیش بینی شده است و با بهره برداری از این بودجه طرح انطباق زبان نوآموزان با زبان فارسی و یادگیری موثر در مناطق محروم، مرزی و دوزبانه اجرا خواهد شد.

وی گفت : در سال تحصیلی پیش رو، جمعیت مدارس ابتدایی با افزایش 60 هزار نفری به حدود هفت میلیون و 540 هزار نفر افزایش می‌یابد که برای اجرای طرح نوین آموزشی 380 هزار معلم در مدارس دولتی و 40 هزار مربی در پیش‌دبستانی‌های بخش خصوصی وظیفه آموزش را برعهده خواهند داشت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، دو دوره‌ای شدن مقطع ابتدایی را در 60 درصد مدارس با جمعیت بیش از 200 نفر از جمله طرح‌های کیفی سازی آموزش و پرورش دانست و افزود: علی‌رغم کمبود 20 هزار کلاس درس در مقطع ابتدایی در دو سال گذشته 70 هزار کودک بازمانده از تحصیل در مناطق محروم و مرزی جذب تحصیل شده‌اند و پوشش تحصیلی ابتدایی در کشور به 98.6 درصد رسیده است.


ویدیو مرتبط :
سرود مقطع ابتدایی _ مسجد بیت الله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پذیرش 25 هزار دانشجو برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پذیرش 25 هزار دانشجو برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان

خبرگزاری آریا- قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت، امسال 25 هزار دانشجو برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند.

به گزارش خبرنگارآریادرمازندران،اسداله اسدی گرمارودی در حاشیه همایش ملی رسالت معلم در چشم انداز 1404 در بابل : از بکارگیری معلمان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: در صورت احراز شرایط معلمان با تحصیلات عالیه به عنوان عضو هیات علمی در این دانشگاه بکارگیری می شوند.

اسدی گرمارودی با بیان اینکه 14 رشته تحصیلی برای انتخاب متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان طراحی شده است تصریح کرد: این تعداد رشته تحصیلی در 64 واحد پردیس دانشگاهی در سراسر کشور برای متقاضیان تدریس می شود.

وی افزود: در هر استان 2 پردیس برادران و خواهران با ساماندهی 112 مرکز تربیت معلم ایجاد خواهد شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: مدت زمان تحصیل کارشناسی دانشجویان این دانشگاه جزو سوابق کاری و بازنشستگی محسوب می شود ودانشجویان پسر نیاز به گذراندن خدمت سربازی ندارند.

گفتنی است : دانشگاه فرهنگیان از مهر امسال فعالیت خود را آغاز می کند./خبرگزاری آریا