اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تدبیر آموزش و پرورش در چهارشنبه آخر سال


سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اعلام تدابیر اتخاذ شده برای مدارس در مراسم چهارشنبه سوری، از مدیران مدارس، معلمان و دانش‌آموزان خواست در صورتی که مراکز فروش مواد محترقه را در اطراف محیط‌های آموزشی شناسایی کردند آن را در اولین فرصت به نیروی انتظامی گزارش دهند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اعلام تدابیر اتخاذ شده برای مدارس در مراسم چهارشنبه سوری، از مدیران مدارس، معلمان و دانش‌آموزان خواست در صورتی که مراکز فروش مواد محترقه را در اطراف محیط‌های آموزشی شناسایی کردند آن را در اولین فرصت به نیروی انتظامی گزارش دهند.

مسعود ثقفی تدابیر آموزش و پرورش برای مدارس در آخرین چهارشنبه سال و برپایی مراسم چهارشنبه سوری را اعلام و اظهار کرد: متاسفانه در روزهای پایانی سال بویژه آخرین چهارشنبه، افراد سودجو و فرصت طلب دست به توزیع مواد محترقه در میان جوانان و نوجوانان می‌زنند.

وی افزود: از مدیران مدارس، معلمان و دانش‌آموزان می‌خواهیم در صورتی که مراکز فروش مواد محترقه را در اطراف محیط‌های آموزشی شناسایی کردند آن را در اولین فرصت به نیروی انتظامی گزارش دهند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهرتهران ضمن هشدار نسبت به اینکه «فرزندان ما از آسیب‌ها و آثار مخرب این مواد محترقه اطلاع کافی ندارند» گفت: در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی در جامعه و کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از برپایی آتش با مواد آتش‌زای خطرناک اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم.

ثقفی ادامه داد: در هر منطقه کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته سلامت» با محوریت موضوعی "کاهش اثرات حوادث و سوانح مرتبط با چهارشنبه آخر سال و یا آتش‌سوزی" ایجاد شده تا ایمنی مناسب برای مدارس فراهم شود. برنامه‌های دیگری در جهت آگاه سازی دانش‌آموزان و اولیای آنها از طریق دعوت از کارشناسان آتش‌نشانی، هلال‌احمر، اورژانس و نیروی انتظامی در مراسم صبحگاهی مدارس و کلاس‌های آموزشی خانواده‌ها در مدارس دنبال می‌شود.

به گفته وی، مقرر شده در مورد ساعات فعالیت مدارس نوبت دوم در روز چهارشنبه سوری، آموزش و پرورش منطقه مربوطه با هماهنگی مدرسه تدابیر لازم را اتخاذ کند.


ویدیو مرتبط :
چهارشنبه آخر سال بندرانزلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شمار مصدومان چهارشنبه آخر سال



 

 

شمار مصدومان چهارشنبه آخر سال

 

مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي اعلام كرد:

شمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در كشور 870 و در تهران 86 نفر


هيچ مورد فوت در كشور گزارش نشده است/ميانگين سني آسيب‌ديدگان حوادث چهارشنبه آخرسال در شهر تهران 21 سال گزارش شده است.

ایلنا: مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي شمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال را 870 نفر در كشور و در تهران 86 نفر اعلام كرد.
به گزارش ايلنا، تعداد مصدومان گزارش شده از كل كشور تا ساعت يك و 30 دقيقه بامداد امروز (چهارشنبه) 870 نفر است كه از اين تعداد 237 نفر در محل به صورت سرپايي درمان شدند و 633 نفر نيز توسط امدادگران مركز اورژانس به بيمارستان اعزام شدند.
براساس گزارش مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي هيچ مورد فوت در كشور گزارش نشده است.
همچنين مركز اورژانس تهران نيز شمار مصدومان شهر تهران در حوادث چهارشنبه آخر سال را 86 نفر اعلام كرد.
بر اساس گزارش رسيده از مركز اورژانس تهران، 36 مورد آسيب‌هاي مستقيم شامل 11 مورد سوختگي، هفت مورد آسيب به چشم، 10 مورد تروما و ضربه به دست و پا، هفت مورد جراحات ناشي از انفجار در نقاط مختلف و يك مورد قطع عضو در حوادث چهارشنبه آخر سال در شهر تهران گزارش شده است.
همچنين 50 نفر نيز دچار آسيب‌هاي غيرمستقيم، شامل غش، بيماري‌هاي قلبي، رواني و غيره شدند.
از لحاظ تركيب جغرافيايي آسيب‌ديدگان در نقاط مختلف شهر تهران 26 نفر در شرق، 25 نفر در غرب، 9 نفر در شمال و 26 نفر در جنوب تهران دچار حادثه شدند.
گفتني است ميانگين سني آسيب‌ديدگان حوادث چهارشنبه آخرسال در شهر تهران 21 سال گزارش شده است.