اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تدابیر جدید دولت برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان



 

 

تدابیر جدید دولت برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان

 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تدابیر ویژه دولت برای تنظیم بازار در ایام ماه مبارک رمضان گفت: با تلاش های دولت و با مشارکت مثبت اصناف و اتحادیه ها ماه رمضان امسال با سال های گذشته متفاوت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا رحیمی در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: با برنامه ریزی های گسترده ای که دولت انجام داده و با برپایی نمایشگاه های اقلام مورد نیاز مردم و عرضه محصولات در قالب فروش فوق العاده، ماه رمضان امسال بدون نگرانی از وضعیت بازار سپری خواهد شد و امیدواریم مردم و روزه داران نیز در این ماه با آسایش خاطر و بدون نگرانی به انجام فرائض الهی بپردازند.

در این جلسه گزارشی از وضعیت بازار و برنامه های ویژه تنظیم بازار برای ایام ماه مبارک رمضان که اولین ماه رمضان پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها است، ارائه شد و در خصوص عرضه گسترده اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم و تخفیف های ویژه در قالب سبد زنجیره ای ماه رمضان بحث و بررسی شد.

در این نشست همچنین نماینده وزارت بازرگانی از وضعیت مطلوب امسال در موجودیت کالاها خبر داد و گفت: با برنامه های دولت برای ذخیره سازی اقلام و کالاها، مشکلی مبنی بر کمبود کالا نداریم.

بحث و تبادل نظر در خصوص طرح ویژه بازرسی و نظارت در ایام ماه مبارک رمضان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و در گزارشی اعلام شد که بازرسین در ایام ماه مبارک رمضان با تمام ظرفیت و با تمرکز ویژه بازار را تحت نظارت خواهند داشت.

در این جلسه وضعیت بازار و تولید برنج نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و استانداران گیلان و مازندران به ارائه گزارشی در این زمینه پرداختند و از افزایش تولید برنج نسبت به سال گذشته خبر دادند..... /  خبرگزارى مهر

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تنظیم بازار و نظارت بر بازار در ایام ماه مبارک رمضان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تدابیر ویژه كنترل بازار در ماه مبارک رمضان


تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان میادین و میوه و تر بار شهرداری تهران و اصناف در ایام ماه مبارك فروش فوق‌العاده خواهند داشت.

خبرگزاری فارس: یدالله صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران از تدابیر ویژه ستاد تنظیم بازار برای كنترل قیمت و توزیع مایحتاج عمومی مردم خبر داد و گفت: تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان میادین و میوه و تر بار شهرداری تهران و اصناف در ایام ماه مبارك فروش فوق‌العاده خواهند داشت.

وی به تدابیر ویژه ستاد تنظیم بازار در آستانه ماه مبارك برای تامین و كنترل قیمت‌ها اشاره كرد و گفت: علاوه بر برپایی نمایشگاه‌های ضیافت در سراسر كشور و تهران كه كالاهای اساسی و مورد‌ نیاز مردم را با تخفیف ویژه ارائه خواهند كرد، قرار است تا روز شنبه اتاق اصناف جلسه‌ای را با صنوفی كه كالاهای اساسی را ارائه می‌كنند داشته باشند. بنابراین مقرر شده تا واحد‌های صنفی همزمان با شروع ماه مبارك و برگزاری نمایشگاه ضیافت به مدت 10 روز تخفیف ویژه‌ای روی اجناس خود ارائه كنند.

 به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین سازمان میادین و میوه و تر‌بار شهرداری تهران از سوم تیرماه تا پایان ماه مبارك تمام محصولات این میادین را با تخفیف ویژه 5 تا 15 درصدی ارائه می‌كند.

صادقی در پاسخ به اینكه آیا این تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز لحاظ خواهد شد، گفت: طبق صحبت‌های به عمل آمده فروشگاه‌های زنجیره‌یی مانند شهروند، رفاه، اتكا، تعاونی‌های كارگری و كارمندی و فروشگاه فرهنگیان هر یك بنا به فراخور فعالیت خود نیز در ایام ماه مبارك تخفیف 5 تا 15 درصدی ارائه خواهند كرد و ممكن است این تخفیف‌ها تا 25 درصد نیز افزایش یابد. وی با اشاره به اینكه برخی كالاها مانند لبنیات امكان تخفیف بیش از 5 درصد را ندارند، خاطرنشان كرد: كالاهایی كه ظرفیت تخفیف بیشتر را داشته باشند با حداقل قیمت در این فروشگاه‌ها عرضه خواهند شد.