اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تدابیر امنیتی در مسجد الحرام برای ظهور


عبدالمحسین المیمان گفت مسجدالحرام طبعتا از تمام جهت ها باز است و البته تدابیر امنیتی و اقدامات کافی برای جلوگیری از هر حادثه ای، اتخاذ شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، المیمان در واکنش به کسی که ادعا کرده است، "مهدی منتظر" است، افزود ما این حوادث را مورد توجه قرار می دهیم، و بزرگترین دلیل در این حادثه این است که تمام افراد نتوانستند هیچ گونه ضرری برسانند چه از طریق صدا یا غیره، همچنانکه حضور آنها تنها چند دقیقه طول کشید و نیروهای امنیتی بر آنها تسلط پیدا کردند بدون اینکه این مسئله تاثیری بر زائران بیت الله الحرام داشته باشد.


وی افزود ما تدابیر فوق ویژه ای برای جلوگیری از وارد آمدن زیان و ضرر به مردم در نظر گرفتیم و پیش از وقوع این حادثه، شخصی را که پشت امام جماعت بود، دستگیر کردیم و این حادثه در مدت بسیار کوتاه طول کشید و با این حال فرد مدعی نتوانست به امام جماعت مسجدالحرام لطمه ای بزند یا سبب تشویش نمازگزاران یا قطع نماز شود.

از سوی دیگر، محمد السهلی مدیر مرکز مطالعات اسلامی در دانشگاه ام القری و عضو جمعیت حقوق بشر مکه مکرمه در اظهاراتی که نشان دهنده انکار وجود مبارک امام زمان(عج) است، گفت مردم در خصوص مهدی(عج) دچار افراط و تفریط شده اند در حالی که برخی از آنها به طور کامل منکر آن (امام زمان عج) شده اند برخی از آنها در این زمینه دچار شک و تردید هستند، با این حال کسی که مدعی شده مهدی(عج) است، واقعیت ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، ماه گذشته هنگام نماز عصر فردی در مسجد الحرام با گرفتن بلندگو از امام جماعت ادعای ظهور کرده بود.

منبع: جهان نیوز



ویدیو مرتبط :
برپایی نماز جمعه در مسجد پاریس تحت تدابیر شدید امنیتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیستم امنیتی استثنائی مسجد الحرام


به زودی عربستان سعودی برای بالا بردن ضریب امنیت در مسجدالحرام، سنسورهای حساس به مواد منفجره را در ورودی‌های مسجد الحرام نصب خواهد کرد./ بر اساس این گزارش، مقامات امنیتی عربستان معتقدند اگر چه هم اکنون بیش از ۷۰۰ دوربین مدار بسته در اطراف و داخل مکه نصب هستند، اما با آن‌ها نمی‌توانند احتمال بمب گذاری‌ها را ...

به زودی عربستان سعودی برای بالا بردن ضریب امنیت در مسجدالحرام، سنسورهای حساس به مواد منفجره را در ورودی‌های مسجد الحرام نصب خواهد کرد.

به نقل از وب سایت روزنامه انگلیسی گاردین، در حال حاضر نزدیک به ۱۸۰ نفر در ساعات زمانی مختلف مشغول به کارند تا این سنسور‌ها را که تمامی اطراف کعبه را در بر می‌گیرد، نصب کنند.

بر اساس این گزارش، مقامات امنیتی عربستان معتقدند اگر چه هم اکنون بیش از ۷۰۰ دوربین مدار بسته در اطراف و داخل مکه نصب هستند، اما با آن‌ها نمی‌توانند احتمال بمب گذاری‌ها را کاهش دهند.

سرهنگ الصحافی- رئیس تیم اداره امنیتی کعبه- در گفتگوی خود با یکی از روزنامه‌های عربستان اعلام کرد «قرار است سنسورهای پیشرفته به فلز» را در تمام ورودی‌های کعبه نصب کنیم. او همچنین از برنامه‌هایی برای نظارت بیشتر بر زائران خبر داد که افراد لباس شخصی در میان زائران حرکت کنند و مانع ورود وسایل غیر ضروری زائران به داخل کعبه شوند.

منبع: شفاف