اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تخت‌ روانچی: ایران با جدیت و نگاه مثبت به مذاکرات با ۱+۵ می‌نگرد



مذاکرات ایران با ۱+۵ , ایران و 5+1

تخت‌ روانچی: ایران با جدیت و نگاه مثبت به مذاکرات با ۱+۵ می‌نگرد

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: جمهوری اسلامی با جدیت و نگاه مثبت به این مذاکرات می‌نگرد.

«پاراسکه دیمیتریوس ووپولوس» مدیرکل سیاسی وزارت خارجه یونان امروز (شنبه) در تهران با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه دیدار کرد.

در این ملاقات ووپولوس با ابراز علاقه نسبت به توسعه روابط با کشورمان اظهار داشت: یونان به عنوان کشوری که سابقه روابط دیرینه و سنتی با ایران دارد، علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران است.

وی با اشاره به اینکه یونان در اوایل سال میلادی آینده، ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد داشت، خواستار تبادل نظر ایران و یونان در خصوص موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی شد.

در این دیدار که موضوعات مربوط به روابط اقتصادی، پارلمانی و فرهنگی مورد تبادل نظر قرار گرفت، تخت روانچی با اشاره به علاقه‌مندی کشورمان نسبت به توسعه روابط فیمابین اظهار داشت: ایران به عنوان یکی از تامین کنندگان انرژی اروپا به خصوص در حوزه نفت و گاز آماده گسترش روابط با یونان است.

 معاون وزیر خارجه همچنین در خصوص مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5 اظهار داشت: ایران با جدیت و نگاه مثبت به مذاکرات می‌نگرد و آغاز خوب آن از نیویورک شروع شده، در ژنو ادامه یافت و در هفته آینده نیز دور دوم مذاکرات در ژنو برگزار خواهد شد.

تخت روانچی همچنین اعلام آمادگی کرد در سطوح مختلف، مشورت‌های سیاسی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اروپا به خصوص یونان در جریان باشد.

اضافه می‌شود مدیرکل امور سیاسی وزارت امور خارجه یونان که به دعوت ابوالقاسم دلفی مدیرکل غرب اروپا وزارت امور خارجه کشورمان به ایران سفر کرده است، همچنین با همتای ایرانی خود دیدار کرد.

در ملاقات دلفی با همتای یونانی نیز دو طرف ضمن بررسی راه‌های تعمیق روابط دوجانبه، در خصوص مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5، تاسیس کمیته مشورتی سیاسی با هدف افزایش سطح مراودات سیاسی دوجانبه، ریاست دوره‌ای یونان بر اتحادیه اروپا در نیم سال اول سال 2014 و راه‌های توسعه روابط کشورمان با اتحادیه اروپا مذاکره و درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مسئله سوریه و مقابله با تروریسم بحث و تبادل نظر کردند.

مدیرکل سیاسی وزارت خارجه یونان همچنین در جریان این سفر با امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص تحولات منطقه‌ای از جمله سوریه و خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
نگاه مثبت امریکا به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تخت‌روانچی: ایران در به توافق نرسیدن مذاکرات با 5+1 مقصر نیست/ روند کار در ژنو روشن است



به توافق نرسیدن مذاکرات با 5+1  درژنو

تخت‌روانچی در جمع خبرنگاران:
ایران در به توافق نرسیدن مذاکرات با 5+1 مقصر نیست/ روند کار در ژنو روشن است

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌‌ای گفت: قطعا ایران در به توافق نرسیدن مذاکرات ژنو، مقصر نبود.

به گزارش فارس، مجید تخت‌روانچی معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای صبح امروز (جمعه) در حاشیه مراسم ختم مادر محمدعلی‌ نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی رئیس‌جمهور با حضور در جمع خبرنگاران در مورد اظهارات اخیر جان‌ کری وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: نمی‌خواهیم وارد مباحث به صورتی شویم که پاسخ آقای کری را بدهیم.

وی افزود: چیزی که در ژنو اتفاق افتاد روشن و مشخص است که چه کسی مسئله را به جایی رساند که نتوانستیم در آخرین لحظه به توافق برسیم. باید دید که دور بعد به کجا می‌رسیم.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با کشورهای 1+5 در پاسخ به این پرسش که پس این را تأیید می‌کنید که ایران مقصر نبوده است، گفت:‌بله، قطعا ایران مقصر در به توافق نرسیدن با کشورهای 1+5 نبود.

/فارس