اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحولی شگرف در پزشکی


محققین موسسه Gladstone «سانفرانسیسکو» آمریکا با بکارگیری شیوه ای نوین و با استفاده از دارو موفق به تولید سلول های قلبی و مغزی شدند که در نوع خود بی نظیر محسوب می شود.

خبرگزاری مهر: محققین آمریکایی با استفاده از دارو موفق به تغییر سلول های پوستی به سلول های قلبی و مغزی شدند. محققین موسسه Gladstone «سانفرانسیسکو» آمریکا با بکارگیری شیوه ای نوین و با استفاده از دارو موفق به تولید سلول های قلبی و مغزی شدند که در نوع خود بی نظیر محسوب می شود.

تحولی شگرف در پزشکی

در این شیوه محققین با استفاده از «کوکتل های فرآوری شده»، سلول های پوستی را به تدریج تحریک کردند تا به سلول هایی شبیه به سلول های بنیادی تغییر پیدا کنند.

در مرحله آخر سلول های پوستی به سلول های قلبی و مغزی تبدیل شدند و سلول های جدیدی را در محل آسیب دیدگی بدن بیمار تولید کردند.

توسعه این شیوه کمک می کند که مستقیما و با استفاده از فراورده های دارویی، سلول های آسیب دیده را بدون نیاز به سلول های بنیادی ترمیم کرد و به درمان قطعی نارسایی های قلبی و درمان پارکینسون با استفاده از دارو دست پیدا کرد.

در واقع بکارگیری این شیوه کارآمدتر و از اطمینان بیشتری برای بازبرنامه نویسی سلول ها برخوردار است ضمن اینکه از نگرانی های پزشکی در حوزه مهندسی ژنتیک جلوگیری می کند.  

نتیجه این تحقیق در نشریه Cell Stem Cell چاپ شده است.


ویدیو مرتبط :
با پلار تحولی شگرف در تمرینات خود ایجاد کنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحولی شگرف در "عینک گوگل" برای تشخیص بیماری(+عکس)



اخبار ,اخبار علمی ,عینک گوگل برای تشخیص بیماری

 

اخبار علمی - تحولی شگرف در "عینک گوگل" برای تشخیص بیماری

محققان با ادغام یک روش تشخیص طبی مبتنی بر نانوذرات با عینک گوگل موفق به ایجاد برنامه کاربردی برای تشخیص بیماری و تحلیل روند بیماری شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛  ترکیب ادوات الکترونیکی با تجهیزات تصویربرداری می‌تواند منجر به ساخت دستگاه‌های تشخیص طبی شود. 
 
به گفته‌ی محققان سیستم جدیدی برای عینک گوگل طراحی کرده‌اند که می‌توان از آن برای تشخیص برخی بیماری‌ها استفاده کرد.
 
اوزجان می‌گوید این فناوری به کاربران عینک گوگل اجازه می‌دهد تا تصاویر گرفته شده از تست‌های تشخیص طبی را ارسال کنند. بدون نیاز به هر گونه تجهیز جانبی، عینک گوگل میتواند تصاویر را آپلود کرده و آنالیز دقیق این تصاویر را در کمتر از 8 ثانیه دریافت کند.
 
این اولین برنامه زیست پزشکی است که روی عینک گوگل نصب می‌شود. این دستاورد جدید از ادغام مزایای فناوری "تست‌های تشخیص طبی سریع ایمنوکروماتوگرافیک" (RDTs) و کامپیوترهای قابل حمل (نظیر عینک گوگل) بدست آمده است.
 
در طول چند دهه گذشته تست‌های RDTs رشد چشمگیری داشته‌اند. این تست‌ها مبتنی بر خواص پراش نور نانوذرات فلزی هستند که برای تشخیص بیماری‌های مختلف از آنها استفاده می‌شود.

مکانیسم کار این برنامه این گونه است که دوربین عینک گوگل تصویر مورد نظر را می‌گیرد و با استفاده از یک شناساگر کد پاسخ صحیح (QR) که به دستگاه RTD متصل است نوع تست مورد نظر را شناسایی می‌کند. اطلاعات به یک سرور مرکزی ارسال شده و نتیجه تحلیل به سرعت به دست کاربر می‌رسد.
 
اوزجان می‌گوید ما بانک اطلاعاتی و یک سطح تماس اینترنتی برای مشاهده اطلاعات ایجاد کردیم. این بانک به کاربران اجازه می‌دهد تا نتایج تست‌ها را مشاهده کرده و شرایط بیماری و نحوه گسترش آن را رصد کنند.
 
این گروه از این دستگاه برای ارزیابی "بیماری ایدز و آنتی‌ژن" استفاده کردند. آنها 400 تصویر از این دو بیماری گرفته و با استفاده از این سیستم موفق به تحلیل تصاویر شدند.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران