اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحولات منطقه ،‌نتیجه استواری ملتی مانند ایران است



 

 

 

تحولات منطقه ،‌نتیجه استواری ملتی مانند ایران است

 

وزیر امورخارجه ایران:

تحولات منطقه ،‌نتیجه استواری ملتی مانند ایران است

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تحولات اخیر در منطقه گفت :‌ بیداری اسلامی در منطقه ، نتیجه مقاومت و استواری ملتی مانند ملت بزرگ ایران دانست.

علی اكبر صالحی، پنجشنبه شب در حاشیه مراسم بزرگداشت سرلشگر شهید حاج حسین خرازی در گفت و گو با خبرنگاران، اتفاقاتی را كه در منطقه رخ می دهد شبیه به معجزه دانست و گفت: برخی سعی می كنند تحلیل های مختلفی ارایه بدهند و به عنوان نمونه، بگویند این رخدادها مدیریت شده است ولی قطعا اینگونه نیست و به نظر من، یك بیداری اسلامی است كه در منطقه رخ داده است.

وی در ادامه افزود: این بیداری نتیجه مقاومت و استواری ملتی مانند ملت بزرگ ایران است كه 32 سال مقاومت نشان داده است كه با این مقاومت در برابر استكبار جهانی و با استقلال طلبی و آزادی خواهی، انسان به یك حیات طیبه می رسد.

صالحی گفت: مردم منطقه با الگو گرفتن از ایران و مردم ایران متوجه شده اند كه باید مقابل ظلم و ستم بایستند و بطور قطع شیرینی این مقاومت را نیز خواهند چشید.

وی افزود: ملت های این كشورها بسیار خوشحالند و عبارتی را كه بیشتر به كار می برند این است كه ما كرامت انسانی خودمان را داریم .

وزیر امور خارجه ،یكی از شعارهای مردم مصر را بازیافتن كرامت خود ذكر كرد و گفت: بازیافتن این كرامت هم براساس بیداری اسلامی است كه توسط ملت بزرگ ما و شهدای ما كه امروز شاهد برگزاری بزرگداشت شهید خرازی بودیم، اتفاق افتاده است و تك تك اینها و رفتارشان به عنوان الگو قرار گرفته و نتیجه اش هم بیداری است.

وی دستگاه دیپلماسی كشور را نیز دارای اشراف كامل به تحولات منطقه ذكر كرد و افزود: ما كاملا مسائل را رصد می كنیم و با تحولات روز مدیریت دیپلماسی را به خوبی به پیش می بریم.

صالحی در پاسخ به سئوالی در باره برخی خبرها كه حاكی از امدن وزیر امور خارجه آلمان به ایران در ازای آزادی دو آلمانی دستگیر شده گفت: این دو مطلب از هم جداست چرا كه پیش از سفر وزیر امور خارجه آلمان، خبر آزادی دو خبرنگار آلمانی اعلام شده بود و آنها آزاد می شدند از این رو وزیر امور خارجه آلمان می توانست به ایران نیاید.

وی با اشاره به روابط دیرینه با آلمان افزود: ما با آلمان روابطی دیرینه داریم، البته روابط ما با افت و خیزهایی همراه بوده است، در مورد این دو آلمانی هم زمانی كه سرپرست وزارت خارجه شدم، تماسی برای آزادی آنها برقرار شد و جا دارد كه از مسئولان قوه قضاییه بویژه شخص آیت الله آملی لاریجانی بابت این موضوع تشكر كنم......./تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
تحلیل "حاج قاسم" از نقش ایران در تحولات منطقه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عادل‌الجبیر: ایران نقش منفی در تحولات منطقه ایفا می‌کند/اسد یا از طریق مذاکرات کنار رود یا با جنگ و خونریزی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

عادل‌الجبیر: ایران نقش منفی در تحولات منطقه ایفا می‌کند/اسد یا از طریق مذاکرات کنار رود یا با جنگ و خونریزی

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی تعجب‌برانگیز مدعی شد: نقشی که ایران در بسیاری از تحولات منطقه ایفا می‌کند منفی است!

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه النشره، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز پنجشنبه با «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در شهر ریاض دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، وی در جریان این دیدار در اظهاراتی مدعی شد: در بسیاری از تحولات منطقه، ایران ایفاگر نقش منفی است.

این اظهارات در حالی است که سیاست های تنش آفرین مسئولان رژیم سعودی در منطقه در شرایط کنونی بر حمایت از صهیونیست‌ها، کشتار مردم بی گناه یمن و سرکوب شیعیان بحرین استوار است.

وزیر خارجه عربستان در ادامه در سخنانی بدون توجه به تلاش های شبانه روزی رژیم سعودی در ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد: ما خواهان برقراری روابط حسنه با ایران هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات سوریه مدعی شد: بشار اسد در سوریه دو راه بیشتر در مقابل خود ندارد؛ یا اینکه از طریق مذاکرات کنار رود و یا با جنگ و خونریزی!

 

اخبار بین الملل - انتخاب