اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحقیق و تفحص از ایرانسل در کمیسیون رای نیاورد



 

 

نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد اپراتور تلفن همراه ایرانسل رای مثبت ندادند اما با این حال این طرح طبق آیین نامه مجلس برای تصمیم گیری نهایی در صحن علنی مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هفته گذشته و به پیشنهاد یکی از نمایندگان، مسائل مطرح در مورد وجود سقف برای تعداد مشترکان ایرانسل و درخواست تحقیق و تفحص از این اپراتور را مورد بحث و بررسی قرار دادند که در این جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیحاتی در زمینه فعالیت ایرانسل و سقف فعالیت برای واگذاری سیم کارت ارائه کردند.

در همین حال جمع بندی این طرح این هفته و در روز سه شنبه در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

علی مطهری رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد نتایج جلسه کمیسیون صنایع و معادن که به بررسی درخواست تحقیق و تفحص از ایرانسل اختصاص یافت اظهار داشت: این طرح امروز سه شنبه در کمیسیون صنایع به رای گذاشته شد اما نمایندگان حاضر در کمیسیون به این درخواست، رای مثبت ندادند با این حال تکلیف این پیشنهاد در صحن علنی مشخص می شود.

وی با بیان اینکه برابر آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی طرح یک پیشنهاد حتی اگر در کمیسیون تخصصی مربوطه رای نیاورد هم باید در صحن علنی مطرح شود، اضافه کرد: نماینده متقاضی این پیشنهاد باید یکبار نیز از پیشنهاد خود در صحن علنی مجلس دفاع کند که در صورت تصویب، مراحل مطابق روال تحقیق و تفحص از دیگر موضوعات، انجام خواهد شد.

مطهری با بیان اینکه ارائه هر طرح یکبار در کمیسیون تخصصی مربوطه مطرح می شود و سپس برای تصمیم گیری نهایی به صحن برده می شود در مورد دلایل مخالفت نمایندگان کمیسیون صنایع با تحقیق و تفحص از ایرانسل گفت: اکثریت نمایندگان کمیسیون با توجه به اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قانع شدند که در پروانه ایرانسل کف تعداد مشترکان آمده و این اپراتور سقفی برای فعالیت و جذب مشترک ندارد.

رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح درخواست تحقیق و تفحص از ایرانسل طی هفته های آینده در صحن علنی مطرح می شود ، تاکید کرد که با توضیحات وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، استنباط اکثریت نمایندگان براین است که ایرانسل سقفی برای واگذاری سیم کارت ندارد اما با این حال نماینده متقاضی نظرشان براین است که در پروانه این اپراتور سقف تعداد مشترکان دیده شده است.

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه هفته گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل مطرح شده برای سقف ۱۵ میلیونی تعداد مشترکان ایرانسل تاکید کرده که ایرانسل و هیچ یک از اپراتورهای تلفن همراه کشور در پروانه خود و هیچ کجای دیگر، سقفی برای تعداد مشترکان و فروش ندارند و اعداد و ارقامی که بعضا به آن استناد می شود در واقع کف فروش و کف تعهدات این اپراتورها است..... / خبرگزارى مهر

 


ویدیو مرتبط :
رییس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رای نمایندگان برای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور



اخبار,اخبار اجتماعی,صنعت بیمه کشور


 اخبار اجتماعی - تصویب تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور

نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور موافقت کردند.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان تقاضای جمعی از وکلای ملت برای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور را مورد بررسی قرار دادند.

وکلای ملت پس از استماع سخنان تقاضاکننده این تحقیق و تفحص، در نهایت با 169 رای موافق، 13 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در صحن علنی با انجام تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور موافقت کردند.

بر اساس گزارش اعلام شده از کمیسیون اقتصادی مجلس، سوال اصلی تحقیق و تفحص درباره چگونگی وضعیت مالی و نظارتی صنعت بیمه کشور است. همچنین چگونگی وضعیت صورتهای مالی شرکت‌های بیمه دولتی و غیردولتی در جهت رعایت قوانین بیمه، رعایت ضوابط و مقررات بیمه مرکزی جهت نظارت بر بیمه‌های دولتی و خصوصی و عدم ارائه گزارش مرتبط با تخلفات مالی در بیمه ایران از جمله محورهای فرعی تحقیق و تفحص است که هیئت تحقیق و تفحص باید در جریان بررسی‌های خود به این سوالات پاسخ دهند.

به گزارش تسنیم، تقاضای تعدادی از نماینگان برای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور در جلسه سوم آذر سال گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید و بر اساس ماده 214 آیین‌نامه داخلی پارلمان امروز در دستور کار صحن قرار گرفت.

 اخبار اجتماعی - تسنیم