اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحقیق برای یافتن ردی از 2 جوان ربوده‌شده



اخبار حوادث - تحقیق برای یافتن ردی از 2 جوان ربوده‌شده

تلاش‌ها برای یافتن عضو سابق تیم‌ملی شمشیربازی و دوستش که توسط اشرار در سیستان‌وبلوچستان گروگان گرفته شده‌اند همچنان ادامه دارد.

محمداکبر چاکرزهی، فرماندار خاش روز گذشته اعلام کرد تحقیقات درباره ربوده‌شدن دو جوان تهرانی همچنان ادامه دارد و هنوز به اطلاعات دقیقی در این خصوص دست پیدا نکرده‌ایم.


سرهنگ‌ محسن عطار، رییس پلیس سیستان‌وبلوچستان نیز در این‌باره گفت: این گروگانگیری کار اشرار منطقه‌ است و تحقیقات از همان ساعات اولیه در این خصوص آغاز شده‌ است.


در همین حال منصور حقیقت‌پور، نایب‌رییس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت حامد صداقتی، شمشیرباز ربوده‌شده در محور خاش- ایرانشهر امروز با حضور مقامات ذی‌ربط در این کمیسیون بررسی می‌شود.


وی اظهار کرد: در جلسه‌ای که دیروز با علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس داشتیم بنا شد تحقیق در مورد وضعیت این شمشیرباز به محمدرضا محسنی‌ثانی، نماینده سبزوار که مسوول پرونده مرزبانان ربوده‌شده از سوی کمیسیون بود، داده شود.


وی افزود: بنا شد محسنی‌ثانی در این موضوع تحقیقات لازم را انجام دهد و گزارش این موضوع امروز در کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شود.
محمدرضا محسنی‌ثانی، نماینده مردم سبزوار نیز در این‌باره گفت: در این راستا هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم که بتوان آن را اعلام قطعی کرد.


حمیدرضا پشنگ، نماینده خاش در مجلس نیز گفت: هنوز مشخص نیست این فرد به گروگان گرفته شده یا خیر و انگیزه‌های ربایندگان احتمالی نیز هنوز مشخص نشده است ولی در این راستا مسوولان امنیتی در حال بررسی موضوع هستند.


روح‌الله جمعه‌ای رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور نیز گفت: احتمال تسویه‌حساب شخصی در این پرونده وجود دارد.


سه جوان به نام‌های حامد صداقتی، مهدی حسینی و محمدعلی غفاری، پنج‌روز قبل به سفری تفریحی رفتند اما چهارشنبه‌شب بود که به خانواده‌هایشان خبر دادند حامد و مهدی در مسیر چابهار ربوده و محمدعلی کشته ‌شده ‌است. فردای آن روز پدر محمدعلی برای تحویل‌گرفتن جسد پسرش به‌همراه برادرش به سمت خاش حرکت کرد و ساعاتی بعد جسد تنها پسر این مرد در هواپیمایی که از زاهدان به سمت تهران حرکت می‌کرد جای گرفت.


شوهرخواهر محمد‌علی درباره این حادثه گفت: «محمدعلی و حامد از دوستان قدیمی بودند و مهدی هم دوست محمد‌علی بود که با حامد هم دوست شده‌ بود. آنها با قطار به سمت زاهدان رفتند و ماشینشان را هم با قطار به آنجا منتقل کردند. در تماس‌هایی که محمد‌علی با ما داشت گفت به کیش، قشم و چابهار رفته و خیلی هم به آنها خوش ‌گذشته ‌است.»


وی درباره آخرین ‌تماس محمدعلی گفت: «نیم‌ساعت قبل از این حادثه محمدعلی با مادرش تماس گرفته و با هم صحبت کرده ‌بودند. حتی او توضیح داده‌ بود چه سوغاتی‌هایی خریده است. او درباره سوغاتی‌ای که برای خواهرزاده‌اش هم خریده بود توضیحاتی به مادرش داده و گفته ‌بود به سمت زاهدان می‌روند تا ماشین را برای حمل به تهران به ایستگاه قطار ببرند و خودشان هم با قطار به تهران برمی‌گردند.»


نیم‌ساعت بعد از آخرین تماس محمد‌علی تلفن همراه پدر این جوان زنگ خورد و فردی غریبه به این مرد خبر داد اتفاقات بدی افتاده‌ است. شوهرخواهر محمد‌علی در این‌باره گفت: «شماره محمد‌علی روی گوشی پدرش بود اما صدای او نبود. مردی که داشت صحبت می‌کرد سوالاتی پرسید که من متوجه ‌شدم آقای غفاری به‌شدت مضطرب شد. گوشی را از او گرفتم و صحبت کردم. مردی که پشت ‌خط بود گفت مامور پلیس است بعد گفت گوشی را پیدا کرده و بعد هم توضیحاتی در مورد محمد‌علی داد آرام‌آرام به من گفت چه اتفاقی افتاده‌ است. گفت به محمدعلی و دوستانش حمله شده و حال او بد‌ است بعد گفت بهتر است خودمان به آنجا برویم.»


افرادی که به پژوپرشیای حامل سه جوان حمله‌ کردند هیچ‌چیز با خود نبردند. ‌شوهرخواهر محمد‌علی توضیح داد: همه سوغاتی‌هایی که محمد‌علی خریده ‌بود، مدارک شناسایی، تلفن همراه و پول و هرچه با خودش برده ‌بود در ماشین ‌بود. ظاهرا در مورد دو سرنشین دیگر نیز همینطور ‌است و مهاجمان هیچ ‌وسیله‌ای با خودشان نبرده ‌بودند و مدارک شناسایی آنها هم همانجا بود.


 وی در مورد نحوه تیرخوردن محمد‌علی گفت: «یک تیر به پا و یک تیر به سر محمدعلی شلیک و آنطور که وضعیت جسد نشان می‌داد او درجا کشته ‌شده ‌بود. ماموران پلیس وقتی خودرو محمد‌علی و دوستانش را پیدا کردند که در حال گشت‌زنی بودند. در پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم متوجه ‌شدیم آنها دقایقی بعد از این حادثه وقتی خودرو را رهاشده در محل دیدند مشکوک شدند و با نزدیک‌شدن به خودرو، جسد محمد‌علی را پیدا کردند.»
تحقیقات برای شناسایی مهاجمان هنوز ادامه دارد و مقامات محلی سیستان‌وبلوچستان به خانواده‌های دو گروگان زنده‌مانده اعلام کرده‌اند سرنخ‌هایی به دست آورده‌اند. خواهر حامد صداقتی - یکی از گروگان‌ها و عضو سابق تیم‌ملی ‌شمشیربازی- نیز در این‌باره به خبرنگار ما گفت: هیچ اطلاعاتی به ما نداده‌اند و در تماس‌هایی که داشتیم فقط گفتند تیم‌های اطلاعاتی درحال بررسی موضوع هستند و سرنخ‌هایی وجود دارد ما قصد داشتیم به زاهدان سفر کنیم اما گفتند حضور شما کمکی به موضوع نمی‌کند. ما همچنان پیگیر این ماجرا هستیم اما هنوز خبری از برادرم و دوستش که گروگان گرفته ‌شده‌اند نیست.


وی درباره علت سفر برادرش گفت: حامد با دوستانش زیاد سفر می‌کرد و چون مجرد بود تقریبا همه کشور را گشته‌ بود. ما هرروز با حامد در تماس بودیم و یک‌روز قبل از این حادثه با من صحبت کرد و گفت کجاها رفته و چه چیزهایی دیده‌ است حتی به من گفت چه سوغاتی‌هایی برایم خریده و پرسید اگر چیز دیگری لازم‌ داری بگو. حال حامد کاملا خوب بود و گفت به‌زودی برمی‌گردد اما چهارشنبه‌شب بود که با پدرم تماس گرفتند و خبر ربوده‌شدن او را دادند.


خواهر حامد ادامه داد: «وضعیت روحی خانواده‌ام طوری نیست که بتوانند در تهران انتظار بکشند و احتمالا به سیستان‌وبلوچستان سفر خواهیم کرد.»


مطابق گزارش اولیه پلیس و مدارکی که در صحنه به دست آمده، خودرو حامل این سه جوان حدود ساعت هشت شب مورد حمله اشرار مسلح قرار گرفته و پوکه‌های برجامانده در صحنه نشان می‌دهد احتمالا آنها حین حرکت مورد هدف گلوله قرار گرفته و متوقف شده‌اند. به گفته یک منبع آگاه گلوله‌ای که بر سر محمدعلی زده ‌شده از فاصله‌ای نزدیک بوده و این امکان وجود دارد که او را بعد از پیاده‌کردن به قتل رسانده ‌باشند.


از آنجایی که گروگانگیران هیچ وسیله‌ای از دو فرد گروگان‌گرفته‌‌شده با خود نبرده‌ و هنوز تماسی هم برقرار نکرده‌اند ماموران با پرونده‌ای پیچیده ‌روبه‌رو هستند و همچنان سرنخ‌های موجود را مورد بررسی قرار می‌دهند.

اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
چرا شما به تحقیق برای یافتن کلمات کلیدی مناسب نیاز داری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفیر سوریه در تهران: دولت سوریه در تلاش برای یافتن پشت پرده ربوده شدن پنج متخصص ایرانی است



 

 

سفیر سوریه در تهران درباره آخرین وضعیت پنج ایرانی ربوده شده در شهر حمص سوریه گفت: انشاالله حكومت جمهوری عربی سوریه تلاش خود را خواهد كرد كه بداند پشت پرده این ماجرا چه كسانی هستند و بتواند این ایرانیان را به دامن كشورشان بازگرداند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دكتر حامد حسن، سفیر سوریه در تهران شامگاه روز یكشنبه در یك نشست خبری با حضور خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پنج متخصص ایرانی ربوده شده در سوریه گفت: از اوایل ماه مارس كشورهای آمریكا و صهیونیسم برای تحریك افراد پرچم های سوریه را به آتش كشیده و با شعارهایی علیه ایران ، سوریه و حزب الله این دو كشور را مورد هدف قرار داده اند.

وی افزود: این اقدامات توطئه آنها را آشكار كرده است. درواقع آنها نسبت به ایران و سوریه پروژه ای دارند و آمریكا و اسراییل بر همین اساس سرمایه مالی و تسلیحات وارد سوریه كرده و این حوادث را به وجود می آورند.

حامد حسن ادامه داد: اما درباره متخصصان ایرانی ربوده شده باید به این نكته اشاره كرد كه در نزد ما ایرانیان حتی محترم تر و ارزشمندتر از سور ی ها هستند و این گونه اقدامات افتضاحاتی دردآور است. آنها(ایرانی ها) در جهت پیشرفت سوریه انجام وظیفه می كردند.

وی در ادامه اظهاراتش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینكه نوری المالكی در جریان سفر خود به آمریكا اعلام كرده بود كه حامل پیام بشر اسد به آمریكا در جهت آمادگی سوریه برای مذاكرات با این كشور است گفت: من هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم و باید از نوری المالكی این موضوع را بپرسید. دشمنی سوریه با آمریكا همواره ادامه داشته و تنها با توجه به شرایط زمانی میزان آن كم یا زیاد شده است. درواقع دشمنی با آمریكا خطرناك اما دوستی با این كشور كشنده است.

سفیر سوریه در تهران درباره آموزش برخی از افراد توسط آمریكا در جنوب لیبی گفت: آمریكا و صهیونیست همواره با تحویل تسلیحات به معارضان از آنها حمایت می كنند. آمریكا نه تنها در لیبی بلكه در لبنان و تركیه نیروهایی را آموزش می دهد.

وی ادامه داد: آمریكا و صهیونیسم همواره ایران را مورد اتهام قرار داده اند و به گونه های مختلف در مخالفت با ایران و مقاومت به این كشور تهمت زده اند..../خبرگزارى ایسنا