اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحریم‌های یك‌جانبه علیه ایران اشتباه است



 

 

مدودف:تحریم‌های یك‌جانبه علیه ایران اشتباه است

 

مدودف: تحریم‌های یك‌جانبه علیه ایران اشتباه است


مشاور رئیس‌جمهوری روسیه گفت كه کشورهای صنعتی دیگر جهان با این دیدگاه مسکو موافق بوده‌اند که هرگونه تلاشی باید برای حل مسئله هسته‌ای ایران باید با اقدام‌های دیپلماتیک همراه باشد تا تهران را به گفت‌وگو ترغیب کند.

«دیمتری مدودف»، رئیس‌جمهوری روسیه تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران را اشتباه خواند.
به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دیمتری مدودف در نشست سران گروه هشت اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران را اشتباه خواند.
یکی از مشاوران رئیس‌جمهوری روسیه گفت كه مدودف در دیدار با سران دیگر کشورهای صنعتی جهان در کانادا دلایل مخالفت مسكو با این گونه تحریم‌ها را تشریح کرده است.
بنا بر این گزارش، کشورهای صنعتی دیگر جهان با این دیدگاه مسکو موافق بوده‌اند که هرگونه تلاشی باید برای حل مسئله هسته‌ای ایران باید با اقدام‌های دیپلماتیک همراه باشد تا تهران را به گفت‌وگو در مورد برنامه‌های هسته‌ای خود ترغیب کند.
نماینده روسیه در اتحادیه اروپا نیز پیش از این اعلام كرده بود كه تحریم‌هاى یك‌جانبه علیه ایران نباید به مسكو ضرر مالى برساند در غیراین صورت همكارى روسیه با اتحادیه اروپا بر سر برنامه هسته‌ای ایران مخدوش خواهد شد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزارى فرانسه، «ولادیمیر چیژوف»، نماینده روسیه در اتحادیه اروپا با انتقاد از تحریم‌هاى جدید كشورهاى اروپایى كه بر صنایع نفت وگاز ایران متمركز است، گفت: «از این اقدام‌ها حمایت نمى‌كنیم و معتقدیم كه چنین رویكردی نه اقدام درستى است و نه مى‌توان آن را تاكتیك درستى دانست.»
«دیمیتری مدودف»، رئیس‌جمهوری روسیه نیز پیش از این گفته بود كه تحریم‌های یک‌جانبه توسط جامعه جهانی علیه ایران تنها اوضاع را وخیم می‌کند و به گفت‌وگو با این با كشور لطمه می‌زند.
وی طی مصاحبه‌ای با روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گفت: «تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران چه تحریم‌های آمریکا باشد چه اتحادیه اروپا و چه هر کشور دیگری، اوضاع را وخیم خواهد کرد چرا كه با هیچ‌كس در این‌باره توافق نشده است.»
مدودف افزود: «این تحریم‌ها به توافق‌های ما نیز لطمه می‌زند چرا كه در نهایت سایر کشورها نیز می‌توانند مشمول این تحریم‌ها شوند. زمانی که قطعنامه‌ای مشترک را برنامه‌ریزی می‌کردیم و زمانی که آن را در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب کردیم، در این باره توافقی نکرده بودیم.»
رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: «باید با ایران گفت‌وگو كرد. تحت هیچ شرایطی نباید برای مردم مشکل ایجاد شود و باید با همکاری و مشاركت عمل كرد. اگر به این ترتیب رفتاری مسئولانه داشته باشیم، یقین دارم که در نهایت به نتیجه خواهیم رسید...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
رای گیری نسل دوم طرح تحریم‌های همه جانبه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحریم های یک جانبه كره جنوبی علیه ایران



 

 

تحریم های یک جانبه كره جنوبی علیه ایران

بر اساس این گزارش، تعلیق فعالیت شعبه محلی بانك ملت در سئول، بر فعالیت بیش از 2 هزار شركت كره جنوبی كه در تجارت با ایران هستند، تأثیر خواهد گذاشت.

فارس: در ادامه تحریكات ضدایرانی آمریكا علیه ایران، وزارت امور خارجه كره جنوبی اعلام كرد كه این كشور در نظر دارد امروز تحریم‌هایی را علیه ایران معرفی كند.

یكی از مقامات كره جنوبی در حالی كه نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه اعلام كرد كه سئول در نظر دارد امروز بعدازظهر تحریم‌هایی را علیه ایران معرفی كند.

خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی اعلام كرد كه احتمالاً سئول در نظر دارد كه فعالیت شعبه محلی "بانك ملت " را به مدت 2 ماه به حالت تعلیق درآورد.

كره جنوبی در حالی تصمیم به چنین اقدامی علیه ایران گرفته است كه این كشور یكی از همپیمانان بسیار نزدیك آمریكا محسوب می‌شود كه به طور مداوم با یكدیگر مانورهای نظامی انجام می‌دهند و آمریكا نیز كه درصدد دشمنی با ایران است، اخیراً تمامی تلاش‌های خود را به كار گرفته است تا حمایت‌های بین‌المللی را در جهت منافع خود و در راستای مبارزه با ایران جلب كند.

"رابرت اینهورن " یكی از مقامات وزارت امور خارجه آمریكا كه بر تحریم‌های علیه كره شمالی و ایران نظارت می كند، در اوایل ماه گذشته میلادی (ماه اوت) در دیداری از كره جنوبی تمامی تلاش خود را به كار گرفت تا در جهت اعمال فشار به ایران، حمایت كره جنوبی را كسب كند.

بر اساس این گزارش، تعلیق فعالیت شعبه محلی بانك ملت در سئول، بر فعالیت بیش از 2 هزار شركت كره جنوبی كه در تجارت با ایران هستند، تأثیر خواهد گذاشت.

تجارت ایران با كره جنوبی به بیش از 50 درصد رسیده است به طوری‌كه در 7 ماهه اول سال جاری میلادی تجارت این دو كشور نزدیك به 7.4 میلیارد دلار بوده است كه بیشتر این تجارت مربوط به افزایش صادرات نفت ایران به این كشور آسیایی می‌شود زیرا 10 درصد از واردات نفت كره جنوبی توسط ایران تأمین می‌شود...../تحلیل:عصرایران