اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجمع مردم تبریز مقابل کنسولگری آذربایجان


جمعی از مردم تبریز متشکل از دانشجویان، بسیجیان، هیات های مذهبی و ... با تجمعی قانونی در مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان، اعتراض خود را نسبت به حادثه اخیر نارداران و کشته و زندانی شدن جمعی از شیعیان این کشور اعلام کردند.

خبرگزاری ایسنا: جمعی از مردم تبریز متشکل از دانشجویان، بسیجیان، هیات های مذهبی و ... با تجمعی قانونی در مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان، اعتراض خود را نسبت به حادثه اخیر نارداران و کشته و زندانی شدن جمعی از شیعیان این کشور اعلام کردند.

"یا حسین، لبیک یا حسین، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، هر که با آل علی در افتد ور افتد، نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا، شهیدان زنده اند الله اکبر، حزب الله اویاخدی انقلابا دایاخدی، هیهات منا الذله و ..." از جمله شعارهایی بودند که مردم غیور تبریز در محکومیت حوادث اخیر جمهوری آذربایجان در جریان منطقه نارداران این کشور سر دادند.

تعدادی از مردم مومن و حسینی تبریز با در دست داشتن پرچم های هیهات های حسینی، حمایت خود را از شیعیان جمهوری آذربایجان به نمایش گذاشتند.

یک استاد دانشگاه در این مراسم گفت: بیداری مسلمانان، دشمنان را به دست و پا انداخته است.

محمدعلی متفکر آزاد ابزار کرد: ملت آذربایجان، در طول تاریخ سربلند بوده و با عزت و سربلندی زندگی کرده است.

به گفته وی، دشمنان و بدخواهان اسلام به انحاء مختلف همچون سکولاریسم، قومیت گرایی، ناسیونالیسم و ... در صدد جلوگیری از نفوذ و گسترش اسلام بوده و هستند.

وی بر لزوم حفظ وحدت میان مسلمانان تاکید و اظهار کرد: نباید فریب توطئه های دشمنان را بخوریم. دشمن با تشکیل داعش و گروهک های تروریستی در صدد این است که مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته و زمینه حیات غده سرطانی اسراییل را بیش از پیش فراهم کند.

گفتنی است؛ بعد از اتمام این تجمع قانونی، نماز جماعت در مقابل سرکنسولگری جمهوری آذربایجان اقامه و پس از اقامه نماز، مراسم عزاداری نیز برگزار شد.


ویدیو مرتبط :
تجمع هیات های عزاداری مقابل کنسولگری آذربایجان در تبریز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض جمهوری آذربایجان به دستگیری 2 شهروند این کشور در تبریز / سفیر ایران: بررسی می کنیم



اعتراض جمهوری آذربایجان به دستگیری 2 شهروند این کشور در تبریز / سفیر ایران: بررسی می کنیم

"محسن پاک آیین" سفیر ایران در باکو هم در واکنش به این موضوع گفت که تهران پس از بررسی، پاسخ یادداشت اعتراض آمیز جمهوری آذربایجان را ارائه خواهد کرد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به بازداشت دو نفر از شهروندان این کشور در ایران، اعتراض کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی آذربایجان (ای پی ای)، وزارت خارجه آذربایجان اعلام کرد کنسولگری این کشور در تبریز به طرف ایرانی یادداشت اعتراض آمیزی را علیه بازداشت دو شهروند آذربایجانی ارائه کرده است.

خبرگزاری آذربایجان در این باره نوشت: مقامات ایرانی به طور شفاهی بازداشت دو شهروند آذربایجانی در شهر تبریز را در روز سه شنبه گذشته (30 آوریل) تایید کرده اند.

به نوشته این رسانه، دو نفر دستگیر شده در ایران شامل خانم خالد خالد پژوهشگر شرق شناسی و نویسنده در مرکز عالی نظامی گنجوی و معاون او به نام شاماخ هستند. این افراد توسط نیروهای امنیتی ایران دستگیر شده اند.

 

سفیر ایران,دستگیری شهروندان آذربایجان

"محسن پاک آیین" سفیر ایران در باکو هم در واکنش به این موضوع گفت که تهران پس از بررسی، پاسخ یادداشت اعتراض آمیز جمهوری آذربایجان را ارائه خواهد کرد.

او این سخنان را در حاشیه سفر به شهر گنجه و در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد.

وی افزود که اطلاعاتی درباره شهروندان جمهوری آذربایجان که در ایران بازداشت شده اند ندارد اما می داند که کنسولگری آذربایجان در تبریز یادداشت اعتراض آمیزی را به وزارت خارجه ایران ارسال کرده است./عصرایران