اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجاوز به دانشجویان دختر در مدارس نظامی آمریکا



 تجاوز به دانشجویان,تجاوز به دانشجویان دختر

 

تجاوز به دانشجویان دختر در مدارس نظامی آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دو دانشجوی زن در یك مدرسه عالی نظامی در آمریكا علیه افسران ارتش این كشور به دلیل كوتاهی در برخورد با گزارش های تجاوز در مدارس عالی نظامی به دادگاه فدرال منهتن شكایت كردند.

 

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا؛، لی ماركو و آن كندیزو ۲۰ و ۲۲ ساله، در شكایت خود مدعی شده اند كه در مدارس عالی دریایی آن پولیس و مریلند ارتش ایالات متحده در وست پوینت و نیویورك نسبت به گزارشات ارائه شده به افسران مبنی بر وجود تجاوز در میان دانشجویان بی توجهی شده و حتی به قربانیان توصیه می شود كه مساله را به كسی نگویند.

 

در این شكایت آمده است كه هر دوی این مراكز آموزشی مكررا و در گذشته نیز از محاكمه و مجازات دانشجویانی كه دیگر دانشجویان هم رده خود را مورد آزار جنسی و تجاوز قرار داده اند، خودداری كرده اند.

 

لی ماركو كه خود یكی از این قربانیان است در این باره گفت: دانشجوی افسری مدرسه عالی وست پوینت بودم كه از سوی یكی از دانشجویان قدیمی تر مورد سوءاستفاده قرار گرفتم. وی ابتدا مرا مجبور به نوشیدن مشروبات الكلی كرد.

وی اضافه كرد: زمانی كه این اتفاق را بازگو كردم، از سوی دیگر دانشجویان مورد تمسخر و ریشخند قرار گرفتم و مدرسه هم برای مجازات من، مرا مجبور كرد تا سطل زباله اتاق فرد متجاوز را از ساختمان بیرون ببرم.

 

ماركو پس از اینكه اقدام به خودكشی كرده بود، دانشكده را ترك كرد

كندیزور نیز كه در سال ۲۰۰۸ وارد دانشكده نیروی دریایی شده بود، دو بار از سوی دو نفر مورد تجاوز قرار گرفته كه پس از گزارش حادثه، وی را مجبور كرده اند دانشكده را رها كند.

در این شكایت، گیتس ـ وزیر دفاع پیشین آمریكا ـ و چهار تن دیگر از افسران ارتش به كم كاری در مورد مبارزه با آزارهای جنسی در مدارس نظامی متهم شده اند.

 

این در حالی است كه سخنگوی دانشكده نیروی دریایی تاكید كرده است كه گزارش های آزارهای جنسی همیشه مورد بررسی قرار می گیرند و كارشناس های حقوقی نیز برآن نظارت می كنند و در نهایت تصمیمات مناسب در این باره اتخاذ می شود.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماه گذشته هشت زن دیگر در دادگاه فدرال واشنگتن علیه ارتش شكایت كرده و مدعی شده بودند كه در زمان خدمت در ارتش مورد تجاوز واقع شده اند و زمانی كه در مورد حادثه به مسئولان نظامی اعتراض كرده اند، با آنها با رویكردی انتقام جویانه برخورد شده است.

این شكایت زمانی در دادگاه مطرح شد كه تنها یك هفته از اعلام لئون پانتا ـ وزیر دفاع آمریكا ـ مبنی بر اقدام ارتش برای جلوگیری از هزاران مورد آزار و اذیت جنسی در ارتش گذشته بود./انتخاب


ویدیو مرتبط :
تجاوز در مدارس ابتدایی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجاوز دست جمعی به دانشجویان دختردر دانشگاه های آمریکا*سند



اامنی دانشگاه های آمریکا به وضعیت قرمز رسید؛

تجاوز دست جمعی به دانشجویان دختردر دانشگاه های آمریکا*سند

دپارتمان قضائی آمریکا: « اکثر قربانیان دختران و زنان جوان بودند که بنا به گفته خودشان از طریق ترغیب آنها به استفاده از الکل و داروهای روان گردان، به زور مورد تجاوز قرار گرفته اند و در بیشتر مواقع نیز این تجاوزات به صورت دست جمعی صورت می گرفت.»

 

  ، تجاوزات جنسی ,اخبار,اخبار حوادث

 

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز (4 می) دپارتمان قضائی "آمریکا" به دنبال شکایات مکرر در رابطه با آمار بالای تجاوزات جنسی در دانشگاه های"آمریکا" به ویژه تجاوزات جنسی اخیر صورت گرفته در دانشگاه های "میسولا" و "مونت" ایالت "مونتانا" تصمیم گرفت که تحقیقات حقوق بشری خود را مبنی بر جلوگیری و برخورد با مجرمین تهاجمات جنسی، شروع کند.

دپارتمان قضائی آمریکا اعلام کرد: «حداقل 80 مورد تجاوز جنسی در سه سال گذشته فقط در این دانشگاه رخ داده است که اکثر قربانیان دختران و زنان جوان بودند که بنا به گفته خودشان از طریق ترغیب آنها به استفاده از الکل و داروهای روان گردان، به زور مورد تجاوز قرار گرفته اند و در بیشتر مواقع نیز این تجاوزات به صورت دست جمعی صورت می گرفت.»

قاضی سابق دیوان عالی «مونتانا» گفت: «از میان همه تجاوزات، ما فقط موفق به دستگیری 9 نفر در سالهای (2010 ) و (2011) شدیم که اکثریت این نه نفر دانشجویان و تعداد اندکی غیر دانشجو بودند.»

وی گفت: «مشکل تجاوز جنسی در دانشگاه های آمریکا به ویژه "مونتانا" بسیار جدی می باشد و ما نیازمند انجام اقدامات جدیدی برای بالا بردن امنیت دانشجویان، کارکنان ، اساتید و مهمان ها در داخل و خارج از محوطه دانشگاه هستیم، همچنین تعداد تجاوزات جنسی در دانشگاه ها بسیار بیشتر از این آمارها می باشد و پیگیری قانونی در این زمینه بسیار سخت شده است، برای اینکه دانشجویان بعد از اینکه مورد تجاوز قرار می گیرند از شکایت کردن اکراه داشته و مساله را بروز نمی دهند.»

اخیرا در این دانشگاه اعضای تیم فوتبال گریزلی را به جرم تجاوز دست جمعی به یک دختر دستگیر کردند .

با توجه به این مشکلات، مسئولان دانشگاه و شهر در ماه های اخیر برنامه های خود را بهبود داده اند و با طراحی وب سایت(MISSOULA911.COM)، دانشجویان را از مورد تجاوز قرار گرفتن آگاه می کنند و به آنها مشاوره می دهند که اگر مورد تجاوز قرار گرفتند چگونه به مراکز قانونی مراجعه کنند ودر این رابطه اکراه و ترسی نداشته باشند./جام نیوز

 

  ، تجاوزات جنسی ,اخبار,اخبار حوادث