اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تبهکاری‌‌های نیم میلیاردی 5 مرد خونسرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تبهکاری‌‌های نیم میلیاردی 5 مرد خونسرد

5 مرد تبهکار در قالب باند سازمان یافته‌ای، به سرقت دسته چک‌‌های طعمه‌هایشان پرداخته و به کلاهبرداری نیم میلیاردی دست زدند. پلیس تهران در هر قدم تحقیقاتی با شاخه تازه‌ای از جرایم این باند روبه‌رو شد و توانست با عملیات خزنده‌ای گردانندگان خونسرد شبکه سرقت و کلاهبرداری را دستگیر کند.

به گزارش ایران روز 18 دی‌ماه سال 90 مردی به نام «مسعود» پا در کلانتری 119 مهرآباد گذاشته و شکایتی مبنی بر سرقت مدارك و دسته‌چك از داخل خودرویش به پلیس اعلام می‌کند.

 

همزمان با بررسی‌‌های پلیسی برای دستگیری دزدان داخل خودرو «مسعود» روز 5 بهمن‌ماه از طریق بانک متوجه شد که یک برگ چک به ارزش 5 میلیون تومان به‌خاطر همخوانی نداشتن امضا برگشت شده است. وقتی «مسعود» به بانک رفت مشخص شد دزد داخل خودرو با دسته چک سرقتی اقدام به خرید یک دستگاه فتوکپی کرده است. با در جریان قرار گرفتن پلیس از استفاده چک سرقتی، پرونده به دستور بازپرس شعبه 3 دادسرای هاشمی تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه 5 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

 

کارآگاهان در تحقیقات اولیه از فروشنده دستگاه پی بردند که در ازای گرفتن یک برگ چک دستگاه فتوکپی به شرکتی در خیابان سبلان فرستاده شده که با برگشت خوردن چک خودش به همان ساختمان رفته و متوجه شده که هیچکس جوان خریدار را نمی‌شناسد. این فروشنده که با دزد چهره به چهره شده بود با دیدن تصاویر تبهکاران در آلبوم مجرمین قدیمی یکی از آنان به نام مهدی را شناسایی کرد.

 

هنوز مهدی دستگیر نشده بود که مرد دیگری با مراجعه به پلیس، مأموران را در جریان کلاهبرداری میلیونی قرار داد. مالباخته در اظهاراتش به پلیس گفت: مدتی پیش مردی با مراجعه به مغازه‌ام و پرداخت چند برگ چک به ارزش 30 میلیون تومان محموله‌‌های نئوپان و ام‌دی‌اف خرید، همه این بار را به نشانی‌ای در خیابان سبلان ارسال کردم، اما وقتی برای نقد کردن یکی از چک‌‌ها به بانک رفتم متوجه شدم که امضای چک همخوانی ندارد و کارمند بانک گفت که چک دزدی است.

 

با ادعا‌های این مرد، پلیس پی به شگرد دزد زیرک برد و در چند تیم عملیاتی مخفیگاه «مهدی» را زیر نظر گرفت تا این که روز 20 اردیبهشت‌ماه سال جاری این دزد در خانه خواهرش دستگیر شد.

 

«مهدی» 31 ساله بعد از دستگیری خیلی زود به کلاهبرداری 314 میلیون تومانی اعتراف کرد.

در بررسی‌‌های پلیس از «مهدی» مشخص شد وی در یک شبکه کلاهبرداری با استفاده از چک‌‌های دزدی فعالیت داشته و همدستان زیادی نیز دارد.

 

کارآگاهان با راهنمایی‌‌های مهدی، یک تبهکار 50ساله به نام «مهدی» را دستگیر کردند و در بررسی از مخفیگاهش 25 برگ چک سرقتی و اسناد و مدارک جعلی به دست آمد. «محمد» درباره چک‌‌ها و اسناد به دست آمده در خانه‌اش به پلیس گفت: با در دست داشتن چک‌‌های دزدی و پیدا کردن طعمه‌هایمان برای خرید به تولیدی‌‌ها و فروشگاه‌‌ها مراجعه می‌کردیم و پس از خرید اجناس و دادن چک‌‌های سرقتی با تهیه فاکتور جدید و با مهر‌های جعلی اقدام به فروش اجناس می‌کردیم.

 

با دستگیری «محمد» یکی دیگر از همدستان آنان که «علی» نام دارد و 28 ساله است روز 28اردیبهشت‌ماه در مغازه‌اش واقع در غرب تهران دستگیر شد. کارآگاهان در هر قدم با اعضای جدیدی از باند روبه‌رو شدند و در حالی که مجید و حسن را تحت تعقیب گرفته بودند متوجه شدند «حسن» با به ثبت رساندن شرکت کاغذی به نام «کیمیا مهر ایرسا» در منطقه جاجرود با گرفتن یک دسته چک 50 برگی اقدام به کلاهبرداری و خرید اجناس با چک‌‌های بلامحل کرده و در سراسر تهران و شهر‌های لاهیجان، مشهد و رفسنجان کلاهبرداری کرده است. حسن روز 30 اردیبهشت‌ماه در مخفیگاهش دستگیر شد. این تبهکار 42 ساله در اعترافاتش گفت: مدتی پیش شروع به کلاهبرداری با چک‌‌های سرقتی کردیم و حتی به دامادمان که از مشهد به تهران آمده بود هم رحم نکردم و دسته چکی که همراهش بود را دزدیدم و چند محموله را با دسته‌چک‌‌های وی خریدم.

 

کارآگاهان که مجید را نیز تحت تعقیب داشتند پی‌بردند وی بخاطر کیف‌قاپی در بازداشتگاه کلانتری 119 مهرآباد است. با انتقال مجید 36 ساله به پلیس آگاهی پایتخت مأموران پی‌بردند که مجید با سرقت کیف مردانه از عقب خودرو پژویی که پشت چراغ قرمز توقف کرده بود با به دست آوردن 5 دسته‌چک اقدام به خرج چک‌‌ها کرده است. با اطلاعات به دست آمده، پلیس پی‌برد که این باند کلاهبرداری و سرقت با شناسایی طعمه‌هایشان در بانک اقدام به دزدی دست‌چک کرده و برای خریداری محموله‌‌های بزرگ پوشاک و برنج طعمه‌هایشان را از طریق آگهی روزنامه شناسایی و پس از قرار ملاقات در زمان تحویل اجناس برای رضایت گرفتن فروشندگان در ازای پرداخت چک اجناس را با قیمت گرانتری می‌خریدند. بنابراین گزارش احتمال می‌رود که افراد دیگری نیز در این باند فعالیت داشته باشند. تحقیقات پلیس ادامه دارد و با به دست آمدن شماری از چک‌‌های خرج شده در بازار و شکایت‌‌ها از این باند مشخص شد این باند نزدیک به 400 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است که احتمال افزایش مالباخته‌‌ها و چک‌‌های برگشتی در پرونده این باند وجود دارد.

 

خونسردی سر تیم باند

مهدی 31 ساله که با خونسردی حرف می‌زند و خود را سوخته این باند می‌داند دلیل زندانی شدنش را اشتباه خود می‌داند.

 

به چه جرمی دستگیر شدی؟

سرقت چک و کلاهبرداری اما من بی‌خبر بودم.

 

بی‌خبر بودی؟

بله، من به عنوان بازاریاب با این باند آشنا شدم و فکر نمی‌کردم چک‌‌هایی که محمد به من می‌دهد دزدی است.

 

تو که سابقه‌داری؟

من یک بار بخاطر کیف‌قاپی دستگیر شدم که شاکی آمد و گفت وی نبوده و یک ساعت بیشتر در بازداشت نبودم.

 

محمد را می‌شناختی؟

بعد از این که در کار قبلی‌ام شکست خوردم در قهوه‌خانه نشسته بودم با محمد که چهره‌ای فریبنده داشت آشنا شدم و وقتی در مورد کارش با من صحبت کرد تصمیم گرفتم به عنوان بازاریابش مشغول کار شوم.

 

چرا اجناس خریداری شده در خانه تو بود؟

من در خانه خودم کار می‌کردم و وقتی مشتریان را پیدا می‌کردم با هماهنگی محمد به منزلشان می‌رفتم و بعد از خریداری اجناس چک محمد را تحویل می‌دادم و جنس‌‌ها را به خانه می‌بردم تا این که برای آنها مشتری پیدا کنم.

 

چرا در خانه؟

پسر زرنگی هستم و چون خواهرم برای یک شرکت دولتی در خانه بازاریابی می‌کند و موفق است فکر می‌کردم مانند وی می‌توانم موفق باشم.

 

چرا فرار کردی؟

من فرار نکردم. وقتی متوجه شدم چک‌‌های خرج شده سرقتی است و فروشندگان فقط مرا دیده بودند به دنبال من بودند و هرچه با محمد تماس می‌گرفتم جوابم را نمی‌داد و به دنبال محمد بودم.

 

قبول داری کلاهبرداری کردی؟

من مهره سوخته این باند بودم و اطلاعی نداشتم اما من 314 میلیون تومان جنس‌‌های مختلف خریدم که آنها را قبول دارم ولی باز هم می‌گویم؛ به خاطر سادگی و اعتمادم وارد این بازی شدم و همه شاکیان فقط مرا دیده‌اند و محمد مرا طعمه قرار داده بود./ایران


ویدیو مرتبط :
خودروی نیم میلیاردی آغل گوسفندان شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیم کیلوباش ولی مرد باش ! / عکس


نیم کیلوباش ولی مرد باش