اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تبرئه یک زن از قتل با ادای سوگند



 

زنی که متهم بود شوهرش را با وارد آوردن ضربه سگک کمربند به قتل رسانده است در دادگاه سوگند یاد کرد و از اتهام قتل عمد تبرئه شد.



این زن که فاطمه نام دارد و ۳۶ ساله است دو سال قبل به ماموران پلیس کرج خبر داد شوهرش هنگام غذا خوردن دچار مشکل شد و جان باخت. زمانی که ماموران بالای سر جنازه مرد ۷۵ ساله به نام علی حاضر شدند دقایقی از مرگ او می گذشت.


با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات در خصوص علت دقیق مرگ آغاز شد و متخصصان اعلام کردند این مرد به خاطر وارد آمدن ضربه یی به سرش به قتل رسیده است. با این نظریه فاطمه بازداشت شد.



وی گفت ساعاتی قبل از مرگ شوهرش با او درگیر شد اما دعوا پایان یافت و آنها در حال خوردن ناهار بودند که ناگهان علی جان باخت. فاطمه توضیح داد؛ من دو سال قبل از این ماجرا با علی ازدواج کردم.


او بیمار بود و پزشکان تشخیص داده بودند مشکل او آلزایمر است. من و شوهرم به خاطر فراموشکاری های او خیلی با هم دچار مشکل می شدیم و مرتب با هم دعوا می کردیم و شوهرم مرا کتک می زد.



روز حادثه شوهرم دوباره با من درگیر شد. او با کمربند به جانم افتاد و من هم او را زدم. بعد درگیری بین ما تمام شد. چند ساعتی گذشت. من غذا آوردم و داشتیم با هم غذا می خوردیم که یکباره حالش بد شد.



در نهایت با صدور کیفرخواست علیه فاطمه پرونده به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. زن جوان یک بار دیگر ادعایش را مطرح کرد و قتل از موارد شبه عمد شناخته شد اما اولیای دم مقتول همچنان بر قتل عمد اصرار داشتند تا اینکه این زن قبول کرد برای اثبات بی گناهی خود قسم بخورد.



او دیروز قبل از اینکه سوگند یاد کند بار دیگر ادعاهای قبلی خود را تکرار کرد و گفت؛ من می دانم علی خیلی نسبت به من لطف داشت و مرا از شرایط بد زندگی بیرون کشید و با خود همراه کرد اما ما با هم نمی توانستیم کنار بیاییم و همیشه دعوا داشتیم.



آن روز هم نمی خواستم او را بکشم و باز هم تاکید می کنم با ضربات من نبود که او کشته شد. فاطمه سپس به خداوند سوگند یاد کرد که علی را به عمد نکشته است.به این ترتیب دادگاه پایان یافت و هیات قضات به زودی رای خود را صادر خواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تبرئه پلیس سفید پوست از اتهام قتل سیاهپوستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبرئه از اتهام قتل شوهر با ادای سوگند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تبرئه از اتهام قتل شوهر با ادای سوگند

زنی كه متهم بود با همدستی برادرش شوهر خود را به قتل رسانده است با قسم خوردن به قرآن از اتهام قتل تبرئه شد.

به گزارش شرق، زمستان سال 86 به ماموران پلیس خبرداده شد جسد سوخته مردی در اتومبیلش پیدا شده است. بررسی‌های پلیس نشان داد جسد متعلق به مردی به نام افشین است كه یك روز قبل از خانه خارج و ناپدید شده بود.ماموران ابتدا سارا- همسر افشین- را مورد بازجویی قرار دادند. او گفت: همسرم روز حادثه برای دریافت طلب 20‌میلیون تومانی‌اش بیرون رفت اما دیگر برنگشت. چون خیلی پیش می‌آمد كه شوهرم شب به خانه برنگردد نگرانش نشدم. او به من و بچه‌ها توجهی نداشت و بیشتر با دوستانش بود.

این زن مدعی شد نمی‌داند چه كسی با شوهرش قرار داشت. در حالی‌كه سرنخی از عاملان قتل این مرد به دست نیامده‌ بود، مادر مقتول علیه عروس‌اش شكایت كرد و گفت: عروسم می‌داند چه بلایی سر پسرم آمده است، او در جریان همه كارهای افشین بود. اگر او از ماجرای قتل خبر نداشت چرا به پلیس اطلاع نداد که شوهرش گم شده‌است. مگر می‌شود مردی بی‌خبر شب به خانه نیاید و همسرش نگران نشود. من فكر می‌كنم سارا به خاطر اختلافاتی كه با پسرم داشت تصمیم به قتل او گرفت و بعد با همدستی برادرش دست به این قتل زده است.

سارا و برادرش احمد با توجه به ادعای مطرح شده علیه آن دو بازداشت شدند و پرونده پس از طی مراحل مقدماتی برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه كیفری‌استان تهران فرستاده شد. متهمان بعد از حضور در این شعبه اتهام خود را رد كردند و گفتند در قتل افشین هیچ دخالتی نداشتند و آنچه مادر افشین مطرح كرده است صحت ندارد.

سارا گفت: افشین به كرمانشاه رفته‌بود تا طلبش را بگیرد و قرار هم نبود شب به خانه بیاید و من اصلا خبر ندارم كه چه اتفاقی افتاده است. شوهرم من را در جریان كارهایش قرار نمی‌داد. آن شب من در خانه بودم. ما مداركی داریم كه ادعایمان را ثابت می‌كند. این زن ادامه داد: برادرم زمان قتل در محل كارش حضور داشت و او مدارك مربوط به این موضوع را ارایه كرده و از محل كارش گواهی آورده است. برادرم در شهرستان زندگی می‌كند و اصلا در جریان جزییات زندگی من نبود. او متاهل است و مشكلات خودش را دارد و من اصلا او را درگیر اختلافات خانوادگی و گرفتاری‌هایم نمی‌كردم ضمن اینكه شوهر و برادرم رابطه خوبی با هم داشتند و دلیلی وجود نداشت احمد بخواهد این كار را بكند. تا زمانی كه من مرگ همسرم را به او خبر نداده‌بودم او اصلا در جریان نبود و بعد از اینكه تلفن كردم و گفتم شوهرم كشته شده ماجرا را متوجه شد.

بعد از این زن احمد در جایگاه حاضر شد و او هم اتهامش را رد كرد. با توجه به مدارك موجود در پرونده، هیات قضات دادگاه كیفری‌استان تهران وارد شور شدند و هر دو متهم را به دلیل كافی نبودن مدارك تبرئه كردند. این رای مورد اعتراض مادر افشین قرار گرفت و دیوان‌عالی كشور پرونده را مورد بررسی قرار داد. قضات دیوان تاكید كردند متهمان برای اثبات بی‌گناهی باید قسم بخورند.

به همین خاطر هم پرونده یك‌بار دیگر به شعبه 71 دادگاه كیفری‌استان تهران برگشت. روز گذشته جلسه دادگاه برگزار شد و متهمان یك‌بار دیگر در جلسه محاكمه حضور یافتند. این بار مادر افشین ادعای جدیدی را مطرح كرد، او گفت چون پسرم سارا را شكنجه می‌كرد به همین خاطر سارا موضوع را به برادرش گفته بود و آنها افشین را كشتند. این زن ادامه داد: «پسرم با شیشه به جان همسرش می‌افتاد و او را می‌زد و زخمی می‌كرد. چندین بار هم خودم در این باره به او تذكر داده بودم اما چون عصبی بود توجهی نمی‌كرد و من فكر می‌كنم افشین به خاطر رفتارهای بدی كه با همسرش داشت كشته شده است.»

این ادعای مادر مقتول نیز به دلیل نبود مدارك رد شد. این خواهر و برادر سپس در دفاع از خود یك‌بار دیگر اتهام‌شان را رد كردند و گفتند هیچ مدركی كه نشان دهد آنها در قتل شركت داشتند وجود ندارد و حاضر هستند هر چند بار كه دادگاه بخواهد به قرآن قسم بخورند كه در قتل هیچ نقشی نداشته‌اند. بعد از اینكه مراسم سوگند انجام شد هیات قضات برای دومین مرتبه به شور پرداختند و متهمان را تبرئه كردند./شرق