اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تا همیشه باید شرمنده مردمان لر باشی!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

تا همیشه باید شرمنده مردمان لر باشی!

در پی سخنان خارج از ادب و غیر بزرگوارانه بزرگواری، نماینده کهکیلویه و بهمئی که سخنانش را از موضع هموطنان شریف لر بیان می کرد، علی صارمیان، از بنیانگذاران انجمن نویسندگان لرستان به شدت از وی انتقاد کرد.

به گزارش آینده؛ در نوشته آقای صارمیان آمده است: آقای علی محمد بزرگواری با عبا و لباس پیامبر سخنانی بر زبان راند که نه لطف و رحمت پیامبری داشت و نه احساس خویشاوندی به روحانیت را برانگیخت.

بی شک این سخنان و عدم رعایت شان این لباس را روحانیت و علما به ایشان تذکر خواهند داد. اما سخن بنده با ایشان از زاویه دیگری است.

 

آقای بزرگواری، خشک مغزی و چماقداری خود را به قومی ایرانی که آریایی ترین و قدیمی ترین قوم در میان مردم ایران هستند منتسب کردند. از مردم ایران عذرخواهی می کنم. هر طایفه ای جاهل دارد و این آقا هم سخنگوی مردمان مهربان و مودب و محجوب لر نیستند.

لرها افتخار فرهنگ ایران زمینند. کسانی که از چغازنبیل تا فلک الافلاک تا شوش و غار هومیان نمایشگاه هنرشان بوده است. از آیت الله بروجردی تا امام خمینی که خود را خویش لرها می دانستند تا دکتر زرین کوب و فرید قاسمی.

 

از سیاسیون شجاع این دوران نمی گوییم. اما شاید کریم خان زند تنها فرمانروایی بود که خود را وکیل ملت نامید و امیرکبیر در وصفش می گغت کاش مادر تاریخ، باز هم شیربچه ای لر بزاید تا مردم رنگ محبت ببینند. آقای بزرگواری قطعا از ما نیست. نمایندگان لرزبان واقعا غیرتشان کجا رفته است که این جفا را تذکر دهند که ما نه چماقداریم و نه بی منطقیم؟

ما زخمی چماق امثال این آقا هستیم که چماقشان بر فراز سرزمین هایمان چرخید و هر نخبه ای را از محل خود فراری داد. حاشا و کلا که این آقا که بزگواریشان قطعا از لر بودن و خصایل ادب و شرم ایلیاتی به دور است، از ما باشد. ایشان کوچکی عرصه قدرت می کند و از ما مایه می گذارد. از همه ملت ایران بایت این کوچکی ها عذر می خواهیم.

به عنوان یک نویسنده و اهل فرهنگ که در همه عرصه ها در خدمت این نظام همت و آبرو گذاشته ام و هرگز برای آمال دنیایی و شیرین شدن پیش مقامات، ادب را فرو گذار نکرده ام و از خون برادرانم در جنگ، هرگز مقام و موقعیتی نخریده ام، باز هم از این جفا به مردمان لر عذرخواهی می کنم. از مردم شریف و نجیب لر که کمربسته عزت و فرهنگ و ادب ایران بوده اند نیز از بایت توهین چماقداری این فرد عذرخواهی می کنم. باشد که چماق این افراد در نواحی ما دیگر نچرخد.

کاش آقایان لاریجانی و ضرغامی فرصت جواب دادن به این توهین های عجیب را به اهالی فرهنگ می داد که افتخارات ادب و آثار شریف قوم لر را به جهت مطالعه در اختیار این آقای بزرگوار که از نجابت ما نهایت سوء استفاده را نمود، در پیش چشمش می نهادیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

بهارنیوز

 

 


ویدیو مرتبط :
فقط میخوام داشته باشی (از نظر کیفیت شرمنده بچه ها )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شجریان: مردم همیشه ما را شرمنده کرده اند


همایون شجریان در تاریخ 15 و 16 بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی قزوین روی صحنه می رود.

تماشا: همایون شجریان در تاریخ 15 و 16 بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی قزوین روی صحنه می رود. این خواننده که در روزهای گذشته اجراهای پرمخاطب و شلوغی را در شهرهای مختلف ایران از جمله رشت و اصفهان روی صحنه برده، پس از قطعی شدن زمان اجرای زنده اش در قزوین و ادامه تور کنسرت هایش در سراسر کشور، در گفت و گو با «تماشا» درباره این اجراهای زنده و برنامه هایش برای ادامه کنسرت ها سخن گفت.

همایون شجریان درباره فرق هایی که این اجراها در شهرهای مختلف ایران دارد و تلاشش برای دوری جستن از فضاهای تکراری به «تماشا» گفت: «در تمام اجراها در شهرهای مختلف، یک حس خاص داشتیم. همه جا اشتیاق مردم را دیدیم و انرژی گرفتیم و واقعا خیلی از این استقبال و حسن توجه مردم، لذت بردیم. محبت مردم همواره شامل حال ما بوده و مردم در هر شرایطی ما را شرمنده خود کرده اند. ما هم تمام سعی مان را برای هر چه بهتر شدن برنامه هایمان انجام داده ایم.»

همایون شجریان: محبت مردم همیشه شامل حال ماست

این خواننده درباره توان سخت افزاری شهرستان ها برای برگزاری این قبیل اجراها نیز گفت: «از لحاظ برگزاری به هر حال هر شهر به میزان امکانات و توانایی شان سنگ تمام گذاشته اند تا همه چیز به بهترین شکل و بهترین کیفیت روی صحنه برود. خوشحالم با کسانی کار کرده ایم که همه توانشان را برای بهتر برگزار شدن برنامه های اینچنینی خرج می کنند. همین دلگرمی هاست که باعث شده تور برنامه هایمان را به تمام نقاط ایران معطوف کنیم تا با همه مردم ایران دیداری تازه کرده باشیم.»

کنسرت قزوین این خواننده به تهیه کنندگی «سعید رضاکیانی» از تهیه کننده های خوشنام موسیقی کشور برگزار می شود و برای این اجرا بهترین سیستم صوتی از پایتخت در نظر گرفته شده که به همراه چند دستگاه ال سی دی، سالن برگزاری برنامه بتواند بهترین کیفیت محتوایی را در روز اجرا برای حاضرین دربر داشته باشد.

توتونچیان: استقبال به قدری بود که همینطور تمدید برنامه داریم

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری ققنوس که مدیریت برنامه های همایون شجریان را برعهده دارد درباره کم و کیف اجراهای این خواننده به «تماشا» گفت: «همه تورهایی که داشتیم و در آن آقای شجریان روی صحنه آمده اند، خوشبختانه با استقبال مخاطبان روبرو شده و همین استقبال تمدیدهای پی در پی را شامل شده است. برنامه هایی را که برای یک سانس در نظر گرفته بودیم به چهار سانس تبدیل شدند که باعث خوشحالی ماست و از این اتفاق انرژی گرفته ایم.»