اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تا می توانید نان لواش و ماکارونی فله نخرید!



اخبار,اخبار اجتماعی ,ماکارونی فله ای

 

اخبار اجتماعی - خرید نان لواش و ماکارونی فله ممنوع

قبل از خرید نان و غلات باید به نکاتی توجه کرد به عنوان مثال بهتر است نان‌های سبوس‌دار مثل نان سنگک و نان جو خریداری شود.

متخصص طب سنتی با تأکید بر اینکه باید از خرید گوشت‌های چرخ شده آماده و همبرگر خودداری کرد، گفت: بهتر است به جای نان‌های فانتزی، باگت و لواش، نان سنگک و جو خریداری شود و از خرید انواع ماکارونی و رشته‌های فله محدود شود

به گزارش همشهری، علی حسینی گفت: قبل از خرید نان و غلات باید به نکاتی توجه کرد به عنوان مثال بهتر است نان‌های سبوس‌دار مثل نان سنگک و نان جو خریداری شود.

وی ادامه داد: خرید انواع نان‌های سفید مثل نان‌های فانتزی، باگت و نان لواش بهتر است محدود شود و به جای ماکارونی‌های ساده بهتر است از انواع سبوس‌دار و غنی‌ شده با آهن و ویتامین‌های مختلف استفاده کرد.

این متخصص طب سنتی با تأکید بر اینکه بهتر است از خرید انواع ماکارونی و رشته‌های فله خودداری کرد، گفت: برای خرید گوشت نیز باید قسمت‌هایی از آن را خریداری کرد که دارای استخوان هستند البته این قسمت‌‌ها دارای چربی زیادی بوده و باید خرید آن هم محدود شود.

حسینی ادامه داد: از خرید گوشت‌های چرخ شده و پرچرب بهتر است خودداری کرده و گوشت چرخ شده در منزل تهیه شود.

وی تصریح کرد: به جای خرید انواع گوشت قرمز بهتر است ماهی، مرغ و ماکیان مصرف شود و خرید انواع همبرگرهای آماده، سوسیس و کالباس محدود شود.

این متخصص طب سنتی گفت: خرید کله‌پاچه، مغز، زبان و سایر گوشت‌های پرچرب باید محدود شود و علاوه بر اینکه مرغ‌های بسته‌بندی بهداشتی و بدون پوست باید خریداری شود بهتر است حبوبات را در اولویت‌های خرید قرار دهیم.
اخبار اجتماعی - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه نان ترتیا ( نان لواش خانگی )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دعوا بر سر " نان لواش" در یونسکو!



اخبار,اخباراجتماعی,سازمان یونسکو


اخباراجتماعی  - دعوا بر سر " نان لواش" در یونسکو!

نماینده آذربایجان در سازمان یونسکو نسبت به درج نام "نان لواش" در فهرست میراث فرهنگی ارمنستان در لیست میراث جهانی یونسکو اعتراض کرد.

به گزارش عصر ایران کمیته ثبت میراث جهانی یونسکو در پی اعتراض نماینده آذربایجان در این کمیته تشکیل جلسه داد و نماینده آذربایجان نمایندگان حاضر در کمیته را مجاب کرد که پخت نانی در یک منطقه دلیلی بر این نیست که آن نان صرفا در آن منطقه پخت می شود و متعلق به آن منطقه است.

در پی این جلسه کمیته میراث جهانی یونسکو که پیشتر نان لواش را جزء میراث فرهنگی ارمنستان در فهرست میراث جهانی یونسکو در وب سایت خود ثبت کرده بود، نان لواش را از فهرست میراث جهانی یونسکو حذف کرد.

دولت آذربایجان قرار است سال آینده درخواست ثبت نان لواش به عنوان یک میراث جهانی در پهنه ای گسترده تر جغرافیایی ارایه دهد.

آذربایجان و ارمنستان به شدت نسبت به یکدیگر احساس رقابت و خصومت می کنند . دو کشور در سال 1991 بر سر مالکیت منطقه قره باغ با هم جنگیدند و هم اینک این منطقه تحت کنترل ارتش ارمنستان است.

 

 اخباراجتماعی - عصر ایران