اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تامین اجتماعی بیمه نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران را قطع کرد



 سازمان تامین اجتماعی , محمد شجاعی

تامین اجتماعی بیمه نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران را قطع کرد

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان از قطع خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی به بیش از 60 هزار خانوار عضو این صندوق به دلیل بدهی این صندوق به تامین اجتماعی خبر داد.

محمد شجاعی مدیر عامل صندوق حمایت حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان با اشاره به قطع خدمات بیمه‌ای به تمامی هنرمندان عضو این صندوق از سوی سامان تامین اجتماعی اظهار کرد: «به دلیل کسر بودجه شدید دو ساله اخیر صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان کشور، این صندوق مبالغی را به سازمان تامین اجتماعی بدهکار شده که منجر به این شده این سازمان از چندی قبل بدون اطلاع به این صندوق به کارگزاری‌های خود اعلام کند که از ارائه هر نوع خدمات بیمه‌ای به بیمه‌شدگان این صندوق خودداری کند.»

او افزود: «موضوع این کسری بودجه در دوران وزارت ارشاد آقای سید محمد حسینی طی‌نامه‌ای به رئیس جمهور وقت اطلاع داده شد و از ایشان استمداد شده بود که بدهی صندوق حمایت از نویسندگان روزنامه‌نگاران و هنرمندان در جدول بدهی و دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد.

 

رئیس جمهور سابق نیز این مساله را طی نامه‌ای به معاون اول وقت اعلام و دستور اجرایی شدن آن رامی‌دهد اما گویا همزمانی این مساله با جلسه پایانی دولت قبلی، اجرای آن را به تعویق انداخته است.»

شجاعی افزود: «هفته قبل با پیگیری‌که صوت گرفت نامه‌ای با امضاء علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه به رئیس جمهور ارسال شد و در آن پیگیری این موضوع خواسته شد که هنوز از نتیجه آن خبری در دست نیست.»

او تاکید کرد: «صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان در حال حاضر 60 هزار خانوار از هنرمندان، نوینسدگان و اهالی قلم و مطبوعات را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای دارد و روزنامه نیز متقاضیان زیادی برای استفاده از خدمات آن به صندوق مراجعه می‌کنند اما سازمان اجتماعی به تازگی دستور داده تا خدمات دهی به افرادی که از سوی این صندوق به این سازمان مراجعه می‌کنند به دلیل بدهی قطع شود.»./مهر

 


ویدیو مرتبط :
بازرسی بیمه تامین اجتماعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تامین اجتماعی: بیمه نویسندگان و روزنامه نگاران قطع نشده است



بیمه شدگان, مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان,

تامین اجتماعی: بیمه نویسندگان و روزنامه نگاران قطع نشده است

با توجه به اینکه نمی خواهیم خللی در روند خدمات بیمه ای تامین اجتماعی به این صندوق پیش بیاید، لذا به معاون فنی و درآمد سازمان دستور دادم برای هفته آینده جلسه با مدیر صندوق بیمه شدگان داشته باشد تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، موضوع قطع بیمه نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان را نادرست خواند و افزود: از معاون فنی و درآمد سازمان خواسته ام، حداکثر مساعدت را در پذیرش بیمه شدگان جدید داشته باشد.

دکتر سیدتقی نوربخش در خصوص خبر مربوط به قطع خدمات بیمه ای تامین اجتماعی به نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان، به مهر گفت: این خبر درست نیست و بیمه این افراد قطع نشده است بلکه به دلیل بدهی صندوق بیمه شدگان به سازمان تامین اجتماعی، از پذیرش افراد جدید برای بیمه شدن خودداری شده است.

وی با اشاره به بخشنامه معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی برای خودداری از پذیرش بیمه شدگان جدید صندوق نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان، افزود: با توجه به اینکه نمی خواهیم خللی در روند خدمات بیمه ای تامین اجتماعی به این صندوق پیش بیاید، لذا به معاون فنی و درآمد سازمان دستور دادم برای هفته آینده جلسه با مدیر صندوق بیمه شدگان داشته باشد تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه حداکثر مساعدت را برای بیمه شدگان این صندوق خواستار شده ام، ادامه داد: در جلسه ای که هفته آینده تشکیل خواهد شد، قطعا این مشکل حل می شود. اما آنچه مسلم است، اینکه بیمه این افراد قطع نشده است.

این در حالی است که مهدی شجاعی مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان از قطع خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی به اعضای این صندوق به دلیل بدهی به تامین اجتماعی خبر داده بود./عصر ایران