اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاملی در نظرات متناقض اصولگرایان در قبال موسوی و کروبی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

تاملی در نظرات متناقض اصولگرایان در قبال "سران فتنه"

پربیراه نیست اگر بگوییم سخنان متعارض عسگراولادی و احمد خاتمی در قبال "معترضان محصور"، بیش از آنکه مبنای استراتژیک داشته باشد، مبنای سایکولوژیک (و حداکثر جنبه تاکتیکی) دارد. چنانکه عسگراولادی و خاتمی، هر دو، در سخنان اخیر خود به دو هراس متفاوت اشاره کرده بودند. عسگراولادی به هراس از حاضر شدنش در پیشگاه خداوند اشاره کرده بود و احمد خاتمی به هراس از بدهکار شدن مردم انقلابی به "سران فتنه".

عصر ایران؛ در چند روز گذشته، چهره های برجسته جناح اصولگرا سخنان متعارضی درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی، تحویل افکار عمومی داده اند. حبیب الله عسگراولادی صراحتاً گفت که موسوی و کروبی را "سران فتنه" و "مجرم" نمی داند. مرتضی نبوی هم نه به تندی عسگراولادی، بلکه به شکلی ملایم از موضع رسمی اصولگرایان در قبال موسوی و مهدی کروبی فاصله گرفت. اما احمد خاتمی در نماز جمعه دیروز، بی آنکه از موسوی و کروبی نام ببرد، عنوان "سران فتنه" را شایسته آنها دانست.

این پیام های متعارض جناح اصولگرا را دست کم به دو شکل می توان تحلیل کرد. نخست اینکه بگوییم موضع عسگراولادی نظر شخصی او بوده و سخنان احمد خاتمی، چونکه از تریبون نماز جمعه بیان شده، موضع نظام در قبال موسوی و کروبی است.دوم اینکه بگوییم بین عسگراولادی و احمد خاتمی تقسیم وظایف صورت گرفته است.

به عبارت دیگر، عسگراولادی سخنان نرم می گوید تا زمینه لازم برای افزایش مشارکت سیاسی در انتخابات آتی ایجاد شود و مهم تر از آن ، راه برای تغییر موضع اصلاح طلبان برجسته در قبال تنش های سیاسی سال 88 و تصریح آنها به صحت انتخابات ریاست جمهوری فراهم شود.

اما از آنجایی که سیگنال ارسال شده از سوی حبیب الله عسگراولادی به اردوگاه اصلاح طلبان با واکنش درخوری مواجه نشده است، احمد خاتمی با بیان سخنان تند و تیز علیه موسوی و کروبی، شبهه عقب نشینی و یا میل به عقب نشینی حکومت در قبال "سران فتنه" را از افکار عمومی می زداید. مطابق این تحلیل دوم، سخنان متعارض عسگراولادی و احمد خاتمی، دو پلان متفاوت از یک پروژه واحد هستند.

در نگاه نخست، شاید به نظر برسد که احتمال صحت تحلیل دوم، چندان بالا نیست؛ چرا که اصولگرایان ابزار قدرت را در اختیار دارند و چون در مقابل رقیب در موضع ضعف نیستند، نیاز به اجرای چنین بازی پیچیده ای ندارند. اما اگر به یاد آوریم که احمد خاتمی پس از حوادث عاشورای 1388، در نماز جمعه تهران، موسوی و کروبی را "برادران معترض و غیربرانداز" خواند، شاید تحلیل دوم چندان هم غریب و نادرست ننماید.

احمد خاتمی در اولین نماز جمعه بهمن ماه 1388 درباره موسوی و کروبی چنین گفت: " در این میان کسانی هستند که می‌گویند ما با نظام، اما معترض و منتقد هستیم. به هر ترتیب قانون اساسی ما اعتراض را پذیرفته و اصلا اعتراض حق هر شهروندی است و ما هیچ‌گاه معترضین را برانداز نخوانده‌ایم و اگر این افراد در چارچوب قانون اساسی حرکت کنند آن‌ها را برانداز نمی‌نامیم … ما به برادرانی که خود را معترض می‌نامند می‌گوییم تا کی و چگونه می‌خواهید به اعتراضات‌تان ادامه دهید. شما می‌خواهید همچنان بیانیه‌های ساختارشکن که بوی عبور از قانون اساسی دارد ادامه دهید و همچنان بسترساز کسانی شوید که سعی دارند هر موقعیت وحدت‌آفرین را به تفرقه تبدیل کنند؟"

بنابراین حتی اگر سخنان اخیر عسگراولادی را هم کنار بگذاریم، در سخنان خود حجه الاسلام و المسلیمن احمد خاتمی نیز، موضع گیری های متعارضی در قبال موسوی و کروبی به چشم می خورد. بدین معنا که آنها گاه "سران فتنه" و گاه "برادران معترض" قلمداد شده اند. کمااینکه در سخنان عسگراولادی نیز چنین تعارض هایی وجود داشته است. کافی است نامه انتقادی مهدی کروبی به عسگراولادی در همان سال 88 را به خاط بیاوریم؛ نامه ای که در آن از عسگراولادی بابت انتقاداتش از رهبران معترض پس از انتخابات سال 88، انتقاد شده بود.

اگر این تعارض ها را در کنار هم بگذاریم، شاید بتوانیم به تحلیل سومی برسیم و آن اینکه، اصولگرایان به درستی نمی دانند در قبال "سران فتنه" چه موضعی باید اتخاذ کنند. به بیان دیگر، مواضع آنها در قبال موسوی و کروبی، و حتی خاتمی و هاشمی، جنبه استراتژیک ندارد.

به نظر می رسد که "نرمش و نکوهش"ی که به تناوب در سخنان اصولگرایان در قبال چهره های سیاسی مذکور ظاهر می شود، مبتنی بر حدس ها و امیدهای اصولگرایان است. یعنی پاره ای از تحلیل های مبتنی بر حدس و گمان های خوش بینانه، و نیز امیدهای اصولگرایان به کوتاه آمدن رقیب، گاه موجب نرمش کلام آنها در قبال رقیب می شود. از دیگر سو نیز، حدس و گمان های بدبینانه، و نیز ناامید شدن اصولگرایان از کوتاه آمدن طرف مقابل، به نکوهش چهره های مذکور در ادبیات سیاسی اصولگرایان می انجامد.

بنابراین پربیراه نیست اگر بگوییم سخنان متعارض عسگراولادی و احمد خاتمی در قبال "معترضان محصور"، بیش از آنکه مبنای استراتژیک داشته باشد، مبنای سایکولوژیک (و حداکثر جنبه تاکتیکی) دارد. چنانکه عسگراولادی و خاتمی، هر دو، در سخنان اخیر خود به دو هراس متفاوت اشاره کرده بودند. عسگراولادی به هراس از حاضر شدنش در پیشگاه خداوند اشاره کرده بود و احمد خاتمی به هراس از بدهکار شدن مردم انقلابی به "سران فتنه".

البته ظاهراً چهره های برجسته اصلاح طلب، به همان تحلیل اول معتقدند. یعنی آنها موضع عسگراولادی را شخصی و موضع احمد خاتمی را موضع نظام می دانند. چنانکه محمد خاتمی هم اخیراً گفت که نشانه روشن و امیدوارکننده ای برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی نمی بیند.

با این حال هنوز بیش از چهار ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و در ماه های آتی بهتر می توان درباره صحت و سقم تحلیل های سه گانه مذکور داوری کرد./عصرایران

عسگراولادی: اگر مواضعم برای مؤتلفه خوش نیامده حاضرم از حزب خارج شوم
به گزارش ایسنا، جمهوری اسلامی نوشت: در پی انتقاد اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به "حبیب‌الله عسگراولادی" وی اعلام کرده که اگر اظهارات او برای حزب موتلفه اسلامی مشکل ساز شده، حاضر است از این حزب برود اما اظهاراتش براساس یک وظیفه الهی مطرح شده و خواسته که قبل از مرگ به وظیفه‌اش عمل کند و ناگفته‌های باقیمانده را بگوید.
عسگراولادی طی هفته‌های اخیر درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و در مورد حفظ حرمت چهره‌های انقلابی اظهاراتی داشته که با مواضع حزب مؤتلفه منطبق نبوده است.

 


ویدیو مرتبط :
چرا موسوی و کروبی محاکمه نمی شوند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراسم افطاری سیاسی اصولگرایان/اظهارات باهنر، عسگراولادی و پورمحمدی درباره انتخابات، روحانی، موسوی و کروبی...



شکست اصولگرایان در انتخابات,افطاری اصولگرایان,پورمحمدی,ناطق نوری,مراسم افطاری سیاسی اصولگرایان

اظهارات باهنر، عسگراولادی و پورمحمدی درباره انتخابات، روحانی، توبه موسوی و کروبی و نقد دولت

اولین مراسم افطاری سیاسی اصولگرایان بعد از انتخابات ریاست جمهوری،حال و هوایش مثل آب و هوای این روزهای پایتخت بود.

درخت های بلند قامت دانشگاه امام صادق(ع) تا ورودی مسجد این دانشگاه چهره های سیاسی را مهمان سایه خود کردند تا در یکی از گرمترین روزهای تهران، فضای افطاری سیاسی اعضای جامعه اسلامی مهندسین، با حضور مهمانان سیاسی اش گرم باشد.

علاوه براعضای جامعه اسلامی مهندسین، میرسلیم، عسگراولادی و نبی حبیی از اعضای حزب موتلفه، جمعی از نمایندگان مجلس هشتم و نهم و علی آبادی رئیس کمیته المپیک و حاجی بابایی وزیر آموزش و پروش دولت دهم هم ده دقیقه به 8 عصر داخل مسجد دانشگاه مهمان مهندسین سیاسی شدند. این جمع اصولگرایانه یک مهمان اصلاح طلب هم داشت،مهر علیزاده رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی که این روزها حرفهایی درباره مسئولیت هایش شنیده می شود از جمله شهرداری تهران.

ناطق نوری نیامد
انتظارها برای حضور علی اکبر ناطق نوری که قرار بود بعد از مدتها سخنران یک مراسم شود هم ناکام ماند. وقتی مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور و وزیر اسبق کشور در دولت نهم مورد استقبال محمد رضا باهنر قرار گرفت و پورمحمدی به خبرنگاران گفت که در این مراسم سخنرانی دارد، مشخص شد که ناطق نوری باز هم سکوت را به حضور در مجامع سیاسی ترجیح می دهد.
دلیل این عدم حضور اما تلفنی بود که ظهر روز پنجشنبه به او شده بود و ناطق نوری اعلام کرده است به دلیل «کار غیر مترقبه» نمی آید.

 چرایی غیبت ناطق نوری
باهنر که سخنانش همیشه طنزی ریز دارد در ادامه به حاضران گفت که به ناطق‌نوری بعد از مدتها یخ بندان پیشنهاد حضور در این جلسه را داده و او قبول کرد، اما ظهر پنجشنبه اطلاع داده که به‌ علت «کار غیر مترقبه و مسافرت» نمی‌تواند حضور پیدا کند.
او این را هم گفت که امیدوار است «ناطق نوری کماکان در ریکاوری نماند، و این عدم حضور را جبران کند، چون دوران ریکاوری تمام شده و همه باید برای کار به میدان بیایند.»

جنس فلز وجود روحانی
بخشی از صحبت های باهنر هم درباره دولت روحانی بود که می گفت روحانی علاوه بر شعارهایش جنس «فلز وجودش» هم اعتدال است و به شعار خلاصه نمی‌شود.
او تاکید کرد که در 16 سالی که با وی در مجلس همکاری داشته است، پی برده رویه روحانی همین است.


باهنر درباره کابینه روحانی هم خبر داد که «خیلی از گروه‌ها پاشنه در مرکز تحقیقات را درآورده‌اند و می‌گویند: شما که شعار فراجناحی می‌دهید از نیروهای ما نیز استفاده کنید!»
او گفت که لذا ما به رئیس‌جمهور منتخب گفتیم: هیچ نیرویی را به شما معرفی نمی‌کنیم، چرا که وی به‌خوبی نیروها را می‌شناسد و ما تصمیم گرفتیم که باری روی دوش او نگذاریم.

درخواست عسگر اولادی از موسوی و کروبی
حدود 8 شب حبیب الله عسگراولادی که در مراسم حضور داشت از مسجد دانشگاه امام صادق(ع) بیرون آمد و در جمع خبرنگاران از ارزیابی اش از تشکیل حزب فراگیر اصولگرا، خیر الموجودین بودن روحانی و آرامش کنونی کشور و البته درخواست مجددش از کروبی و موسوی برای توبه گفت.

حبیب الله عسگر اولادی سخنانش درباره موسوی و کروبی را در حالی عنوان کرد که خبرنگاران سوالی از او در این زمینه نپرسیدند ولی او در انتهای صحبت هایش تاکید کرد که «از آقای مهندس موسوی وحجت الاسلام و المسلمین کروبی برادرانه درخواست دارم که با توجه به اینکه ماه رمضان ماه توبه است نسبت به امام و رهبری و نظام یک شرایطی را ایجاد کنند که ما در شب های قدر این آرامشی را که در این کشور پدید امده است را با دعا به جانب پروردگار ببریم و از طرف دیگر عید فطرمان امسال رنگ دینی، مذهبی، ملی و کشوری بگیرد.»
او همچنین در پاسخ به سوال خبرآنلاین دربار اینکه پیغامی از این دو فرد دریافت کردید، گفت:نخیر! هنوز دریافت نکردم ولی امیدوارم آن دو هم به فکر بیفتند و با موضع گیری جدیدشان آرامش را در کشور افزایش دهند.

حزب فراگیراصولگرایان هم که بعد از تصمیم اصلاح طلبان برای تشکیلش سر زبان برخی از اصولگرایان هم افتاد، موضوع دیگری بود که خبرآنلاین آن را با عسگر اولادی در میان گذاشت و او تاکید کرد که حزب فراگیر به معنای یک حزب نیست بلکه احزاب نباید صنفی و جریانی باشند و باید نیروهای مذهبی که به آینده و سعادت ملت اعتقاد دارند تشکل یابند و ما به این معنا از حزب فراگیر استقبال می‌کنیم.

تجربه حزب جمهوری و چرایی شکست آن
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در حزب فراگیر همه اقشار باید حضور داشته باشند و آن تبدیل به حزبی صنفی و جریانی نشود، گفت: معتقدیم حزب مؤتلفه از روز اول یک حزب فراگیر بوده است.
عسگراولادی درباره اینکه تجربه حزب جمهوری اسلامی در دوره فعلی امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: تجربه حزب جمهوری اسلامی خوب بود اما دشمنان از اینکه در ایران یک حزب فراگیر و موفق مستدام بماند خوشنود نیستند و لذا به منظور تخریب حزب جمهوری حزبی دیگر با نام حزب جمهوری خلق مسلمان تشکیل دادند و سعی داشتند جمهوری اسلامی را تخریب کنند و بعد از اینکه از ترور شخصیت شهید بهشتی نتیجه‌ای نگرفتند به ترور فیزیکی روی آوردند.

حزب فراگیر تصنعی نمی شود
عسگراولادی در خصوص اینکه آیا بحثی شده که جبهه پیروان فراگیر شود، گفت: امکانش وجود دارد اما باید مطرح شود؛ چرا که حزب فراگیر تصنعی نمی‌شود و باید زیربنایی تشکیل شود و اگر بخواهد نمایشی باشد به حزب انتخاباتی تبدیل می‌شود.

وی در خصوص وضعیت آینده اصولگرایان و لزوم وحدت در بیان آنها گفت: اصولگرایان آزادی را در سایه استقلال، پایه‌های جمهوری اسلامی می‌دانند و با توجه به اینکه سلیقه‌های مختلفی وجود دارند و اصولگرایان به پهنای همه نیروهای معتقد به ولایت هستند و به یکی دو مجموعه منحصر نمی‌شوند.

تقدیر خداوند و انتخاب حسن روحانی
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه وجود سلیقه‌های مختلف را در اصولگرایان ستایش می‌کنیم اما باید تدبیر کنیم، اضافه کرد: بنده به عنوان خادم در حزب مؤتلفه و جبهه‌ پیروان سعی کرده‌ام تدبیر کنیم و شاید از 10 ماه قبل تدبیر کردیم اما منتظر تقدیر خداوند بودیم و تقدیر خداوند بر این بود که روحانی رئیس‌جمهور شود.

عسگراولادی خاطرنشان کرد: بنده در روز بعد از انتخابات به روحانی گفتم که به شما رای ندادم اما وقتی شما انتخاب شدید می‌گویم که شما خیرالموجودین بودید و به حمدالله خداوند دعای ولی‌فقیه را مستجاب کرد و آرزوهایی که ایشان برای انتخابات داشت محقق شد و یک انسان معتدل و خردورز رئیس‌جمهور شد.
وی با اشاره به مواضع روحانی گفت: اگر در مطبوعات دقت کنید روحانی در خصوص رابطه با لبنان و سوریه موضعی گرفت که ما در کنار مقاومت در منطقه قرار داریم و به نظر بنده انتخاب وی تقدیر خداوند بود و ما باید تسلیم رضای خداوند باشیم.

اصلاح طلبان سیاه و اصولگرایان سفید نیستند!
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در بین امام و رهبری نگرشی وجود داشته و دارد که ما جریانات و مجموعه سیاسی را سفید و سیاه تعبیر نکنیم و نگوییم که اصولگرایان سفید هستند و اصلاح‌طلبان سیاهند و باید همانطور که حضرت امام در منشور برادری در روزهای آخر حیات خود آورده‌اند و از هر 2 جناح خواستند که در سایه این منشور همگرایی داشته باشند ما نیز باید چنین کنیم.


وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد فعالیت مجدد احزاب مشارکت و اعتماد ملی هم گفت: هیچ اشکالی ندارد و حالا که رئیس‌جمهور منتخب چتری را باز کرده که همه ملت ایران در زیر چتر دولت باشند اشکالی ندارد که آنها هم فعال شوند.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص اینکه اعضای این احزاب فعالیتشان را مشروط به آزادی دبیران کل خود کرده‌اند، اظهار داشت: بنده راجع به مواردی که به دستگاه قضایی مربوط می‌شود صحبت و دخالت نمی‌کنم.

آرزوی پورمحمدی درباره ناطق نوری
اما در مراسم سخنرانی مسجد دانشگاه که قبل از افطار برگزار شد بعد از باهنر، پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور پشت تریبون رفت و بعد از سخنان ابتدایی در خصوص برکت ماه رمضان، اشاره ای به حضور نیافتن ناطق نوری در این مراسم کرد و گفت: امیدوار بودیم که ایشان [ناطق نوری] با حضور در این مراسم روزه سکوتشان را می‌شکستند و همراهی و هم نوایی با یارانشان داشتند که البته دارند؛ و جای ایشان خالی است.

وی با بیان اینکه اصولگرایان باید به قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری پایبند باشند، خاطرنشان کرد: عده‌ای در انتخابات ریاست جمهوری پیروز نشدند ولی معتقدم ما در این انتخابات به دستاوردهای مثبتی رسیدیم و بهترین اتفاق برای کشور پیش آمد.

کودتا، انقلاب یا خواست اجتماعی
پورمحمدی در ادامه سخنانش شرایط کشور و منطقه را حساس ارزیابی کرد و با اشاره به تحولات اخیر در مصر، اظهار داشت: در این کشور کودتا می‌کنند و بعد اسم آن را انقلاب یا خواست اجتماعی می‌گذارند و به‌ اسم دفاع از آزادی و حقوق مردم تروریست‌ها را به آنجا اعزام می‌کنند و می‌گویند: ما دنبال دفاع از اسلام هستیم.


وی یادآور شد: جریان سلطه، کفر، استکبار به‌همراه سربازان مفت، ارزان، بی‌عقل و افراطی با هم در خدمت سلطه جهانی جمع شده‌اند و به جان حق‌خواهان افتاده‌اند. این نشان می‌دهد که ما در شرایط سخت تاریخی قرار گرفته‌ایم و این شرایط حقیقتاً خطیر است. بنده معتقدم برای اینکه به پیروزی برسیم باید پایدار و همواره به یاد خدا باشیم.

آرامش امروز کشور
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنانش انتقاد را مهم و سازنده عنوان کرد و با بیان اینکه انتقاد در مسیر رشد و کمال جامعه مفید است، افزود: البته این انتقادها نباید به تنازع و ایجاد سو‌ءظن تبدیل شود. خوشبختانه وضعیت امروز کشور خوب است و ما در آرامش به سر می‌بریم؛ البته معتقدم که باید نسبت به گذشته هم نقدی داشته باشیم اما این انتقادات نباید تبدیل به کشمکش و سوءظن شود؛ باید از هرگونه تنازع پرهیز کنیم.

ادعای اصلاح طلبان
پورمحمدی اضافه کرد: سلیقه‌ای در انتخابات اکثریت آرای مردم را به دست آورد و ما اصولگرایان پیروز نشدیم؛ البته اصلاح‌طلبان هم نمی‌توانند ادعا کنند که محصول تشکیلاتی‌شان در انتخابات پیروز شده است.
وی با اشاره به عملکرد دولت فعلی و انتقاداتی که نسبت به عملکرد دولت مطرح می‌شود، گفت: دولت فقط 6 الی 7 وزیر نیست بلکه مجموعه عظیمی از کارگزاران را تشکیل می‌دهد که همه آنها تلاش‌های زیادی را انجام داده‌اند بنابراین نباید در طرح انتقادات افراط و تفریط کرد. واقعیت آن است که کارهایی انجام شده است. معتقدم ما باید قضاوت نسبی کنیم؛ قضاوت نسبی به ما می گوید در برابر ظرفیت‌های مادی، معنوی، سرمایه‌ها و زیرساخت‌هایی که داریم به خروجی، بهره‌وری و محصولات خوبی نرسیده‌ایم.

مواضع روحانی قدر مشترک انسان های دلسوز است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین با اشاره به مواضعی که از سوی رئیس‌جمهور منتخب مردم در زمان تبلیغات انتخابات مطرح شده بود، اظهار داشت: آقای روحانی مواضعی را اعلام کردند که این مواضع قدر مشترک مطالبات انسان‌های دلسوز کشور است. ما باید این قدر مشترک را حفظ کنیم و به آن آسیب نرسانیم.

پورمحمدی قانون‌گرایی، تبعیت از ولایت، احترام به حقوق مردم، مشورت‌پذیری و هماهنگی قوا را از مواضع خوب و سازنده حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب مردم دانست و گفت: این مواضع همان مواضع اصولگرایانه است. پس می‌توان گفت اگر چه نامزد تشکللاتی اصولگرایان پیرو نشد، ولی مواضع اصولگرایی در انتخابات پیروز شد؛ بنابراین همه ما باید تلاش کنیم تا این اصول حفظ شود.

تزلزل فضای سیاسی کشور
وی تاکید کرد که فضای سیاسی ما از جهت قواعد، سنت ها و منش ملتهب و متزلزل و شناور است که باید آن را به حالت ثبات تبدیل کنیم و این مدت که از گردونه سیاست فاصله می گیریم فرصت خوبی برای بازسازی خودمان است که عیوب خودمان را ببینیم و با یک تجربه خوب و توان بهتر و انسجام بیشتر، آینده را ترسیم کنیم و قرار بگذاریم تقوا مبنای حرکتمان باشد./خبرآنلاین