اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاریخی‌ترین بیمارستان اصفهان روی تخت ناخوشی



سال هاست بحث بر سر ظاهر فرسوده و ساختمان قدیمی بیمارستان عیسی ابن مریم اصفهان به یکی از چالش های بین شهرداری و شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان تبدیل شده است.

ساختمان این بنا از یک سو به دلیل قدمت 122 ساله و کاشی کاری های زیبایی که به لحاظ هنری دارد مورد توجه دوستداران میراث فرهنگی اصفهان است اما از سوی دیگر بافت فرسوده این بیمارستان مراجعان را به انتقاد و ابراز گلایه از این بیمارستان کشانده است.

آنچه که بیش از همه دغدغه میراث دوستان در مورد بازسازی این بیمارستان است، نمای بیرونی این بیمارستان است که کاشی کاری های آن با دستان استاد عیسی بهادری از شاگردان کمال الملک با تلفیقی از هنر ایرانی- اسلامی – مسیحی انجام شده است.

این بیمارستان با وقف زمینی از سوی امین الشریعه برای مسیحیان اصفهان ساخته شد و در آن زمان در زبان مردم اصفهان به نام" مرسلین انگلیس" معروف بود.

حال بعد از گذشت بیش از یکصد سال که بخش های مختلف دیگری به این بیمارستان اضافه شده است، گویی مرمت این بیمارستان در دست انداز اختلافات بین سازمانی متوقف مانده است و از طرف دیگر دوستداران میراث فرهنگی اصفهان اعتقاد دارند اگر قرار است ساختمان قدیمی این بیمارستان مرمت شود باید کاشی کاری های استاد بهادری به محل دیگری منتقل شود تا آسیبی به این میراث شهر وارد نشود.

البته از سال ها پیش طرح توسعه این بیمارستان با آغاز به کار ساخت، بنایی در پشت این بیمارستان کلید خورد که هنوز این طرح نیز با گذشت حدود 20 سال تکمیل نشده است که شاید یکی از دلایل آن را بتوان در همین اختلافات یافت.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,بیمارستان اصفهان

 

اخبار,اخبار اجتماعی,بیمارستان اصفهان

 

اخبار,اخبار اجتماعی,بیمارستان اصفهان

 


اخبار اجتماعی - تابناک


ویدیو مرتبط :
تخت بیمارستان!! :))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تخت جمشید، پر بازدید کننده ‌ترین بنای تاریخی



 

در میان سنگها از هیچ گونه ملاتی استفاده نشده اما در بعضی نقاط، سنگها را با بست‌های آهنی به نام دم چلچله‌ای به هم اتصال داده‌اند و از چفت‌هایی سربی استفاده کرده‌اند.

 

 

 

تصاویرتخت جمشید

 

 

مجموعه تخت جمشید شامل هفت كاخ (تالار)، نقوش برجسته، پلكان‌ها،‌ ستون‌ها، ‌و دو آرامگاه سنگی است.

 

 

 

تصاویرتخت جمشید

 

 

جمعا بیش از سه هزار نقش برجسته در ساختمان‌ها و مقبره‌های تخت جمشید وجود دارد كه به طرز خارق العاده‌ای هماهنگ است.

 

 

تصاویرتخت جمشید

 

 

 

 

تصاویرتخت جمشید

 

 

 

 

تصاویرتخت جمشید