اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاریخچه کامل بازیهای فوتبال ایران و تایلند


تیمهای ملی ایران و تایلند تاکنون 12 بار به مصاف هم رفتند که 9 بار برتری از آن تیم ملی کشورمان شده و سه دیدار با نتیجه مساوی به پایان رسید ، در واقع تیم ملی تایلند همچنان در حسرت پیروزی ایران بسر می برد . در روز 20 مرداد سال 1363 تیم ملی جوان و احیا شده ایران در جاكارتا بهترین برد تاریخ خود را برابر تیم ملی تایلند به دست آورد. ایران، حریف خود را با نتیجه پنج بر صفر شكست داد.محمود معمار، حمیددرخشان، حمید علیدوستی2 گل و ناصر محمدخانی برای ایران گل زدند

تابناک: تیمهای ملی ایران و تایلند تاکنون 12 بار به مصاف هم رفتند که 9 بار برتری از آن تیم ملی کشورمان شده و سه دیدار با نتیجه مساوی به پایان رسید ، در واقع تیم ملی تایلند همچنان در حسرت پیروزی ایران بسر می برد . در روز 20 مرداد سال 1363 تیم ملی جوان و احیا شده ایران در جاكارتا بهترین برد تاریخ خود را برابر تیم ملی تایلند به دست آورد. ایران، حریف خود را با نتیجه پنج بر صفر شكست داد.محمود معمار، حمیددرخشان، حمید علیدوستی2 گل و ناصر محمدخانی برای ایران گل زدند

تاریخچه کامل بازیهای فوتبال ایران و تایلندتیم ملی فوتبال ایران سه‌شنبه شب در چارچوب رقابت‌های مرحله مقدماتی جام‌ ملت‌های آسیا 2015 در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی تایلند خواهد رفت

ایران و تایلند اولین بار در روز 23 اردیبهشت سال 1351 در چارچوب  پنجمین دوره جام ملتهای آسیا– 1972 به مصاف هم رفتند ، تیم ایران در حالی که تا دقیقه 70 در مقابل تایلند با دو گل پریچا69  و پرایون70 شکست خورده بود به ناگاه در عرض 8 دقیقه 3 گل توسط علی جباری 80 ،86 و 88 به ثمر رساند تا پیروز میدان باشد.

 تایلندی‌ها در دقیقه 69 گل اول را زدند. آنها یک دقیقه بعد گل دوم خود را به ایران زدند. تعویض انجام شد. مهدی مناجاتی جای كارو حق‌وردیان و غلامحسین مظلومی به جای همایون بهزادی به میدان آمدند. ایران ناگهان طغیان كرد. در دقیقه 75 روی درخشش غلامحسین مظلومی، علی جباری صاحب موقعیت شد و گل اول ایران در دقیق 80 به ثمر رسید. در دقیقه 86، همكاری آشتیانی و غلامحسین مظلومی، علی جباری را بار دیگر در موقعیت گل قرار داد. جباری بازی را به تساوی كشید و در دقیقه 88 نوبت به همكاری آشتیانی با كلانی و تیر خلاص جباری بود. ایران، تایلند را سه بر دو برد و جباری هت‌تریك كرد. روزنامه‌های تایلندی فردایش نوشتند، ایران، ما را 70 دقیقه سركار گذاشت!

  در روز 20 مرداد سال 1363 تیم ملی جوان و احیا شده ایران در جاكارتا بهترین برد تاریخ خود را برابر تیم ملی تایلند به دست آورد. ایران، حریف خود را با نتیجه پنج بر صفر شكست داد. معمار،درخشان، علیدوستی2 گل و ناصر محمدخانی برای ایران گل زدند ، در این دیدار یاوری، تیم ملی را با تركیب سلطانی، دینورزاده، حاجیلو، پنجعلی، معمار، احدی، عربشاهی، مختاری‌فر، درخشان، علیدوستی و ناصر محمدخانی به میدان فرستاد. ایران دیگر هیچگاه با چنین نتیجه درخشانی تایلند را نبرد.

در دیداری که روز 26 شهریور سال 1365 به صورت دوستانه برگزار شد. مرحوم دهداری در این بازی سرمربی تیم ملی كشورمان بود. هیچ نشریه‌ای، فهرست نفرات تیم ملی را برابر تایلند ثبت نكرده و در كتب تاریخ فوتبال، همه اطلاعاتی كه راجع به این بازی می‌خوانیم، قدرت تخیل نگارنده متن است! این دیدار با نتیجه چهار بر صفر به سود تیم ملی ایران تمام شد. باوی، چنگیز، درخشان و ناصر محمدخانی گل‌های ایران را زدند

در روز چهارم اسفند 67، ایران با تركیب عابدزاده، نادر محمدخانی، مرتضی فنونی‌زاده، مجتبی محرمی، جواد زرینچه، مجید نامجومطلق، سیروس قایقران، محسن عاشوری، محمدحسن انصاری‌فرد، مرتضی كرمانی و كریم باوی به مصاف تایلند رفت. ضربه هد استثنایی كریم، شوت عالی قایقران و گل طلایی محسن گروسی، مهاجم 20 ساله باعث شد ایران سه بر صفر برنده باشد. برد دوم سرهنگ مقابل تایلند مهدی مناجاتی در بهار سال 68 سرمربی تیم ملی شد. او كه سال 51، برد برابر تایلند را در دوران بازی تجربه كرده بود، این بار با عنوان سرمربی هم برد را تجربه كرد. روز 9 اردیبهشت سال 68، ایران سه بر صفر تایلند را برد، دو گل را فرشاد پیوس و گل دیگر را محسن گروسی به ثمر رساندند.

 در دیداری دیگر ایران و تایلند در روز 18 آذر ماه سال 1375 به مصاف هم رفتند. بازی در جام ملت‌های 1996 آسیا انجام می‌شد و بازی اول را ایران به عراق با نتیجه دو بر یك باخته بود اما در بازی دوم مایلی‌كهن تركیب تیم ملی را زیر و رو كرد. مجتبی محرمی، مهرداد میناوند و نعیم سعداوی را جایگزین اكبر یوسفی، سیروس دین‌محمدی و مهدی مهدوی‌كیا كرده بود. مجتبی محرمی، كاپیتان تیم ملی بود، ایران با نتیجه سه بر یك تایلند را شكست داد

 ایران كه در بازی اول برابر لبنان در جام ملت‌های 2000 برنده شده بود، در دیدار دوم برابر بهترین تیم ملی تاریخ تایلند یك – یك متوقف شد. کریم باقری زننده تک گل ایران بود .

 روز 10 شهریور سال 1380، ایران سخت‌ترین مساوی سال خودش را گرفت، در سالی كه اسلواكی، عربستان، ایرلند، امارات و... را شكست دادیم، در بانكوك با تیم ملی تایلند مساوی كردیم

خط پایان با برانكو ایران آخرین بازی خود برابر تایلند را در جام ملت‌های 2004 آسیا برگزار كرد. ایران با میرزاپور، محمد نصرتی، رحمان رضایی، یحیی گل‌محمدی، حسین كعبی، علی بداوی، جواد نكونام، علی كریمی، مهدی مهدوی‌كیا، آرش برهانی و علی دایی به مصاف حریف رفت. این بازی را با پیروزی قاطع سه بر صفر پشت سر گذاشتیم. قبل از بازی تایلندی‌‌ها داعیه پیروزی در سر می‌پروراندند اما در این گروه هم به ایران باختند و هم به ژاپن و عمان! شاید ضعیف‌ترین تایلندی كه دیدیم همان تیم بود.

تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام ملتهای 2011 آسیا در یک بازی سرد برابر تیم ملی تایلند به تساوی دست یافت.
این دیدار از ساعت 15 چهارشنبه (9 بهمن) 87  به وقت تهران به قضاوت والنتین کوالنکو در ورزشگاه راجامانگالا آغاز شد که دو تیم در پایان 90 دقیقه به تساوی بدون گل دست یافتند.

شناسنامه آخرین بازی ایران و تایلند چهارشنبه 12 اسفند 1388

 ایران مقابل تایلند به برتری رسید

 تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مقابل تایلند با گل دقیقه 89 جواد نكونام پیروز شد و مقتدرانه به جام ملت‌های آسیا راه یافت.
آخرین دیدار مرحله انتخابی جام ملت های 2011 آسیا در گروه پنج از ساعت 19،30 در ورزشگاه آزادی آغاز شد

نیمه نخست با وجود حملات متعدد شاگردان قطبی با تساوی بدون گل به پایان رسید و این امر در نیمه دوم نیز ادامه داشت اما تا دقایق پایانی هیچكدام از حملات ایران نتیجه بخش نبود و دروازه بان تایلند یكی پس از دیگری موقعیت های ایران را مهار می كرد.

یك بار نیز ضربه سر كریم انصاری فرد به تیر دروازه تایلند برخورد كرد و در حالی كه بازی با تساوی بدون گل به دقایق پایانی رسید،‌ سانتر خسرو حیدری در دقیقه 89 با ضربه سر جواد نكونام به گل برتری ایران تبدیل شد تا شاگردان قطبی مزد حملات متعدد خود را بگیرند.
عبداله محمد بالیده از قطر قضاوت این مسابقه را برعهده داشت، ضمن اینكه آندارنیك تیموریان و مهرزاد معدنچی اخطاری های ایران در این مسابقه بودند. با این نتیجه تیم ایران با كسب 13 امتیاز مقتدرانه و به عنوان تیم اول گروه پنجم راهی جام ملت ها شد.

تركیب تیم ایران: سید مهدی رحمتی، هادی عقیلی، سیدجلال حسینی، احسان حاج صفی، خسرو حیدری،‌ آندرانیك تیموریان، جواد نكونام،‌ مهرزاد معدنچی،‌ محمدرضا خلعتبری(غلامرضا رضایی)،‌ علی كریمی و مسعود شجاعی(كریم انصاری فرد) سرمربی: افشین قطبی


ویدیو مرتبط :
بازیهای قدیمی ایران.تایلند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاریخچه کامل بازیهای ایران و ازبکستان


دیدار تیمهای ایران و ازبکستان که چهارشنبه شب 24 آبان 91 در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی تهران برگزار خواهد شد را داوری از امارات به همراه دو کمک اماراتی و کویتی قضاوت خواهند کرد.

تابناک:  دیدار تیمهای ایران و ازبکستان که چهارشنبه شب 24 آبان 91 در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی تهران برگزار خواهد شد را داوری از امارات به همراه دو کمک اماراتی و کویتی قضاوت خواهند کرد. اولین بازی دو تیم در سال ۱۳۷۷ در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی بازیهای آسیایی ۱۹۹۸ در بانکوک برگزار شد که با پیروزی چهار بر صفر ایران به پایان رسید ، در آن بازی علی دایی (۳ گل ) و علی موسوی زننده گلهای تیم ملی ایران بودند و منصور پورحیدری هدایت تیم ملی را بر عهده داشت .

دومین بازی که درجام ملت های آسیا در سال ۲۰۰۷ میلادی در مالزی برگزار شد، تیم ایران با نتیجه دو بر یک از سد حریف خود گذشت.

در این دیدار ایران با نتیجه ۲-۱ ازبکستان را شکست داد. گل ازبکستان روی اشتباه توامان رحمان رضایی و رودباریان توسط رحمان رضایی وارد دروازه ی ایران شد. این گل توسط سیدجلال حسینی جبران شد و گل پیروزی ایران توسط جواد کاظمیان بازیکن تعویضی ایران به ثمر رسید. در آن بازی ایران با مربیگری جوانترین مربی تاریخش, امیر قلعه نویی, در کشور مالزی با تیمهای همگروهش( ازبکستان-چین و مالزی) مسابقاتش را برگزار کرد . جدال ۱۰نفره ایران و ازبکستان با تساوی به پایان رسید

سومین بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.

این مسابقه که در تاریخ ۱۴ شهریور ۸۸ از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه ملی تاشکند برگزار شد در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. این مسابقه در نیمه نخست بازی بیشتر در میانه زمین بود، اما در لحظاتی بازیکنان ۲ تیم بر روی دروازه‌های یکدیگر حملاتی داشتند که با تیزهوشی مدافعان و دروازه‌بان‌ها این حملات دفع شد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم بازی سرد و کسل کننده دنبال شد و پس از اخراج مجتبی زارعی ایران هم ۱۰ نفره شد تا این مسابقه بدون هیجان در پایان نیز بدون گل تمام شود.

در جریان بازی گل دقیقه ۳۹ مسعود شجاعی از سوی داور مسابقه خطا اعلام شد. داور بازی در نیمه دوم و در دقیقه ۸۷ نیز گل تیم ملی ازبکستان را با خطا روی رحمتی مردود اعلام کرد. روشن ایرماتوف، داور ازبک مسابقه به اودیل احمدف از تیم ملی ازبکستان در دقیقه ۳۳ و مجتبی زارعی از تیم ملی ایران در دقیقه ۶۰ کارت قرمز نشان داد.جواد نکونام، کاپیتان ایران نیز کارت زرد گرفت. تیم ملی ایران با نفرات زیر برابر ازبکستان به میدان رفت:

سید مهدی رحمتی، جواد نکونام، محمد نصرتی، هادی عقیلی، مسعود شجاعی، مهرزاد معدنچی (مجتبی زارعی )، احسان حاج‌صفی، علیرضا محمد (آرش برهانی)، فریدون زنذی، خسرو حیدری و ایمان مبعلی سرمربی: افشین قطبی

چهارمین بازی : ایران در آخرین ثانیه از سد ازبکستان عبور کرد
 کمک خودجوش داور ژاپنی به کی‌روش !

 دیدار تیم‌های ایران و ازبکستان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در تاریخ 14 خرداد در تاشکند آغاز شد که تیم ایران در ثانیه‌های پایانی به برتری یک بر صفر دست یافت.

در نیمه نخست ازبک‌ها برتر نشان دادند و چندین موقعیت گلزنی را هم با واکنش‌های خوب رحمتی از دست دادند.

در نیمه دوم تیم ایران بازی را هجومی آغاز کرد و دقیقه 55 توسط نکونام صاحب موقعیت شد که شوت او به سینه دروازه‌بان ازبکستان خورد و وارد دروازه نشد.

در ادامه و تا دقیقه 65 بازی در میانه میدان دنبال شد، اما پس از آن ازبک‌ها بازی را در اختیار گرفتند و با ارسال‌های خود از جناحین حمله‌هایی را تدارک دیدند که جدی ترین آنها دقیقه 73 بود که ضربه مهاجم حریف کاملاً وارد دروازه شد و حسینی آن را به بیرون فرستاد، اما نه داور و نه کمک داور مسابقه آن را گل اعلام نکردند که این صحنه با اعتراض تیم میزبان همراه بود!

ازبک‌ها در ادامه هم به حملات خود ادامه دادند و دقیقه 85 بود که ضربه محکم تیمور کاپادزه را رحمتی به کرنر فرستاد.

تا ثانیه‌های آخر بازی 2 تیم متعادل کار را دنبال کردند، اما در دقیقه 4+90 بود که توپ ربایی آندرانیک تیموریان موقعیت مسلمی را برای ایران خلق کرد که  پاس زیبا و رو به جلوی انصاری فر تک گل بازی را توسط خلعتبری برای ایران رقم زد تا شاگردان کی‌روش دست پر و با 3 امتیاز از میدان خارج شوند.

ترکیب ایران:


مهدی رحمتی، حسین ماهینی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، پژمان نوری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری(از دقیقه 75 کریم انصاری‌فر)، محمد ابراهیمی (از دقیقه 45 خسرو حیدری)، احسان حاج صفی(از دقیقه 62 خلعتبری) و علی کریمی

پس از صعود دو تیم اول هر گروه به مرحله بعد، دو تیم سوم برای انجام دیدار اول Play off در دو تاریخ جمعه ۱۵ شهریور و سه شنبه ۱۹ شهریور ۹۲ به مصاف هم خواهند رفت. در بازی رفت تیم سوم گروه اول میزبان خواهد بود و در بازی برگشت تیم سوم گروه دوم میزبان خواهد بود.فیفا اعلام کرده تاریخ بازی های Play off به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

برنده این دو دیدار در دو تاریخ سه شنبه ۲۳ مهر ۹۲ و سه شنبه ۲۸ آبان ۹۲ به مصاف نماینده آمریکای جنوبی خواهد رفت. در دیدار اول این مرحله هم تیم آسیایی میزبان و در دیدار برگشت میهمان خواهد بود.