اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاختن بر تقدیر الهی به خاطر عمر آیت الله هاشمی!/ برای مرگ و زندگی دیگران پا در کفش خداوند نکنید!



اخبار,اخبارسیاسی,  هاشمی رفسنجانی

در نامه خود یادآور شده‌اید که آیت‌الله هاشمی با ورود به نهمین دهه از عمرشان به فکر مرگ و آخرت باشند. اولاً مرگ حق است و مرگ و زندگی همه ما اعم از پیر و جوان در دستان خداوند قادر متعال است، ولی حتماً قبول دارید که مرگ، پیر و جوان نمی‌شناسد. چه پیرانی که به دلیل آرامش قلب و سلامت روح و جسم، بیش از جوانان عمر کنند

چند روز پیش، نامه ای به نقل از یکی از نزدیکان محمود احمدی نژاد  در فضای مجازی خطاب به آیت الله هاشمی منتشر شد که مملو از توهین های تکاندهنده به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

««رضا سلیمانی» در این مورد، یادداشتی در اختیار «انتخاب» قرار داد که متن کامل آن در ادامه می آید:

باسمه تعالی
وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ فَإِذَا جَاء أَجَلُهُمْ لاَ یَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلاَ یَسْتَقْدِمُونَ (سوره اعراف، آیه 34)
« و براى هر امّتى اجلى است پس چون اجلشان فرا رسد، نه [مى‏توانند] ساعتى آن را پس اندازند و نه پیش.»

اینکه به دلیل سوء تفاهم یا عصبیت ناشی از تعصبی که نسبت به رئیس خود به عنوان رئیس پاک‌ترین!! دولت تاریخ ایران دارید، در نامه‌ای کاملاً بهداشتی و مؤدبانه!! که در ذات جماعت شماست! یک لفظ منفی را به خود گرفته‌اید و بارها اصرار کرده‌اید به خوانندگان این‌گونه القاء کنید که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دولت‌های نهم و دهم را به «سگ» تشبیه کرده و یا رئیس این دولت را با حکومت پهلوی در کنار یکدیگر قرار داده است، بسیار جای شگفتی، تعجب و تأمل دارد!!

نگاهی گذرا به سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار جمعی از مردم خوزستان و دزفول که اتفاقاً در سایت ایشان قابل رؤیت است، حکایت از آن دارد که ایشان در فرازی از سخنان خود به افزایش نقدینگی در دولت‌های نهم و دهم، از کمتر از صد هزار میلیارد تومان در شروع کار به بیش از هشتصد هزار میلیارد تومان در پایان کار اشاره می‌کند و می‌گوید که این افزایش مانند مرض هاری در اقتصاد کشور سم تزریق کرد. البته این سخن و واقعیت‌های بسیار تلخ‌تر در مورد مسائل اقتصادی و اخلاقی در دولت گذشته، بارها تاکنون از زبان بسیاری از مسؤولان، اقتصاددانان و حتی وزرای مستقل دولت‌های نهم و دهم و البته دوستان دیروز رئیس جناب‌عالی و نمایندگان محترم مجلس و ... به اشکال مختلف بیان شده است که رشد نقدینگی در آن دوران چه بلایی بر سر اقتصاد کشور آورد که هنوز هم آثار شوم آن باقی است که البته تاکنون نه با چنین حساسیتی واکنش نشان داده‌اید و نه به آن پاسخی.

اتفاقاً لحن عصبانی جناب‌عالی که بارها و بارها از لفظ «هاری و سگ» در نامه سرگشاده خود استفاده کرده‌اید و خودتان حکومت پهلوی و احمدی‌نژاد را در کنار یکدیگر قرار داده‌اید، غیر بهداشتی و ناشی از تعصب کور و نگارش بغض آلود، عجولانه و در عین حال ناشیانه است. در واقع رئیس و دوستانتان باید از شما سؤال کنند که این چگونه دفاع توهین آمیز و ناشیانه‌ای است که از دولت گذشته می‌کنید؟!! مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان.

اخبار,اخبارسیاسی,   رضا سلیمانی

جناب دکتر!
بهتر نبود به جای نامه پراکنی مملو از توهین و افترا که نشان از عمق حقد و کینه جناب‌عالی و یارانتان دارد و خرج کردن از مردمی که اتفاقاً در آخرین انتخابات ریاست جمهوری به دوستان نزدیک رئیس شما به دلیل انتخاب خط اعتدال و حمایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نه گفتند و به جای توهین حتی به دولت نهم و دهم که بارها و بارها به دروغ در نامه‌تان به آن عمداً یا سهواً لقب هاری و سگ داده‌اید، پاسخی مستدل و علمی به یک انتقاد ساده ولی اساسی در مورد آثار سوء رشد نقدینگی بر اقتصاد کشور در دولت گذشته می‌دادید؟!

در نامه خود یادآور شده‌اید که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ورود به نهمین دهه از عمرشان به فکر مرگ و آخرت باشند. اولاً مرگ حق است و مرگ و زندگی همه ما اعم از پیر و جوان در دستان خداوند قادر متعال است، ولی حتماً قبول دارید که مرگ، پیر و جوان نمی‌شناسد. چه پیرانی که به دلیل آرامش قلب و سلامت روح و جسم، بیش از جوانان عمر کنند. مخصوصاً اگر جوانی مبتلا به عصبیت و قلب آن پر از کینه و حقد و حسد باشد. ثانیاً چه بسا زندگانی که در زمان حیاتشان، مرده‌‌اند و چه بسا کسانی که حتی پس از گذشت سال‌ها از مرگشان به دلیل آثار و برکات علمی، سیاسی، دینی و مجاهدتهایشان، هنوز زنده‌اند و در تاریخ نام آنان، به بزرگی و نیکی یاد می‌شود.

برای مرگ و زندگی دیگران پا در کفش خداوندالبته از جناب‌عالی بعید بود که برای مرگ و زندگی دیگران (نعوذ بالله) پا در کفش خداوند کنید و این‌گونه بر تقدیر خداوندی در خصوص عمر شخصیتی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بتازید، حال اینکه حتماً شنیده‌اید مردان تاریخ ساز هرگز نمی‌میرند و به قول امام عزیز در پیامی که خطاب به «مجاهد متعهد، آقای هاشمی عزیز» داد، نوشته بودند: «مرحوم مدرس که به امر رضاخان ترور شد، از بیمارستان پیام داد: به رضاخان بگویید من زنده هستم. مدرس حالا هم زنده است. مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است، چون نهضت زنده است.» (صحینه امام، جلد 7 . ص6و495)

جای تأسف است که غباری از تعصبات سیاسی و جناحی بر همه سوابق تحصیلی و مدیریتی شما سایه انداخته و به خاطر عصبانیتی که از تحقق پیش‌بینی‌های سیاسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خصوص تشخیص و معرفی جریان انحرافی و گرفتاری کشور در مشکلات اقتصادی دارید، رسالت کاری خویش را دشمنی با شخصیتی مورد وثوق نظام قرار داده‌اید و همه برنامه‌های گفتاری و رفتاری خود را خدمت به خلق می‌دانید.

استفاده از تعابیری چون آهنگرزاده، واتیکانیزاسیون، شبکه سازی اشرافیت بروکراتیک و مهندسی آینده نظام در نظم جهانی سلطه و پیوند دادن آن به نهمین دهه زندگی آیت‌الله هاشمی و آنگاه تأکید بر این نکته که «بسیاری از هم سن و سالان جناب‌عالی اینک روی در نقاب خاک کشیده‌اند»، حکایت از آن دارد که شما و همفکران شما از جایگاه و نفوذ کلام ایشان به شدت در هراسید و هیچ معنایی جز استیصال سیاسی ندارد و نشان می‌دهد که تمام رشته‌های شما و قیل و قال‌های سیاسی شما را یک حرکت در حدّ ثبت‌نام ایشان در وزارت کشور بر هم زد و الان هم خیلی خوب می‌دانید که تنها راه برگشت شما و همفکرانتان به قدرت، نبودن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در صحنه سیاسی کشور است و به همین خاطر دست به دعا برداشته‌اید.

امیدوارم که به قول جناب‌عالی در این ایام مبارک رمضان کمی هم بیندیشید و بدانید راه ابدی شما نه با فحاشی و پنجه کشیدن به صورت بزرگان و پیشکسوتان قبل و بعد از انقلاب و خادمان واقعی مردم که تنها با حلالیت طلبی از آنان و جبران مظالمی که در حق ملت ایران روا داشته‌اید، هموار خواهد شد که «ویل لکل همزه لمزه، وای به حال هر طعنه زن عیب جوی»


والسلام

 

 اخبار سیاسی - انتخاب 


ویدیو مرتبط :
مرحوم آیت الله مشکینی : گذشت عمر و رهروی در راه خداوند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درنگی بر پخش شعار "مرگ بر...." علیه آیت الله هاشمی در سیمای ملی؛ این آسیابِ نوبتی را پایانی نیست ؟!



هاشمی , کوته نظری , اهداف انقلاب  , آیت الله هاشمی

 

انسان گاه سخنی بر زبان می راند که تبعات و آثارش نشانه های بسیاری دارد. یکی از مهمترین آنها سایه سنگین مصاحبت نا جنس و شنیدن سخنان ما لا یعنی در جامعه است . هر محنتی که به روح آدمی می رسد به واسطه اثرات صفت نفس است و همین دنیا طلبی و نفس پرستی ها آدمی را از اعلا علیین قربت به اسفل السافلین می اندازد و او را به ما سوی الله مشغول می سازد.

در این هنگام باید طلب کم گویی کند و خاموشی ورزیدن ، چرا که زبان پرده ی جان است و هر زمان که زیانی بر انسان می رسد از عمل زبان است و کسی که زبانش در ضبط او نیست خاموشی او را واجب تر از حیات است.

شنیدن اینکه در سیمای جمهوری اسلامی شخصی به آیت الله هاشمی توهین کرده و صدا و سیما بدون آنکه بی درنگ توهین به این استوانه انقلاب را تقبیح نماید به توجیه می پردازد ، جای تامل بسیار دارد. هاشمی ای که روزگاری عالیجنابانِ مستِ قدرت ، او را آماج تهمت قرار دادند و در روزگاری چنین ، تازه رسیده های به دریای سیاست ، هر آنچه در چتنه داشتند نثار این نشان اعتدال و انصاف کردند .

در چند سال اخیر مجموعه بزرگی از انتقادات غیر منصفانه به سوی آیت الله  هاشمی گسیل گشت ،  اما این یار امام(ره) و انقلاب و رهبری که آبرو و عزت خود را در قبال رضایت الهی و پیشبرد اهداف انقلاب می دید ، دم نزد و همین شد که برخی چنان بر نقد غیر منصافانه او اصرار داشتند که آنرا به دشمنی و تنفر بدل کردند .

سوال اینجاست که این رفتار مناسبتی صدا و سیما به چه علت است ؟ مگر رهبری معظم بحث دفع حداقلی را مطرح نفرموده اند ؟ چرا بیداری مورد نظر ایشان را به چشم بیدار تعبیر می کنیم ، حال که باید دل بیدار باشد؟

صداقت فرقان حق و باطل است ، بدین طریق کمال و نقصان شناخته می شود و در مقابل کذب همان هوای نفس است و غرض و گاه طمع که موجبات کژی است و بی وفایی.

این شیوه رفتار امروز چشم انداز نامطلوبی را پیش روی خود دارد ، که مهمترین آن موج سواری عده ای است بر دریای پرتلاطم سیاست ، تا نگذارند وحدت کلمه در جامعه ایجاد شود . باید مراقب بود و عاملان و ساکتان و بی تفاوت ها به اتفاق امروز را آگاه کرد و به آنها فهماند خوان الطاف حق برای همه گسترده است و این بی انصافی ها و گاه نابخردی ها بجای آنکه آنها را به بهشت رهنمون کند ، صفتی جز بخل نصیبشان نخواهد کرد و ممسک جاهل ، غافل می ماند و البخیل لا یدخل الجنه ...

پس سر خدمت بر آستان منعم می ساییم و از آن یکتای بی همتا می خواهیم کفران نعمت را که صفت مذموم است از ما دور سازد و ما را آشنا سازد به اینکه : من لم یشکر الناس لم یشکر الله .

ما را از کوته نظری دور بدارد که ظاهر بی باطن باطل است و صورت بی معنی عاطل ، و یاریمان کند به شناخت راه و دوری از حب و بغض های نفس که اسیرمان می کند در مکر شیطان و از خود بی خبر می شویم به واسطه ی غفلت.

چه نیک گفت هاشمی در فیلم انتخاباتیش از قول آیت الله شهید بهشتی که : آسیاب به نوبت ... اما گویی این "نوبت" را پایانی نیست!

و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِین.../انتخاب