اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاثیر تعطیلات دو روزه بر بازار خودرو



 

 

بازار خودرو

 

 

تعطیلات ابتدای هفته جاری، صدای نمایشگاهداران خودرو پایتخت را نیز درآورد و به گفته خود آنها، کسب و کارشان را تحت تاثیر قرار داد.

آن طور که این نمایشگاهداران عنوان می کنند، تصمیم دولت مبنی بر تعطیلی یکشنبه و دوشنبه هفته جاری، تاثیری قابل توجه بر خرید و فروش خودرو گذاشت و اجازه نداد، بازار حتی شرایط عادی رکود را نیز به خود ببیند.

فعالان بازار معتقدند این تعطیلات، تقریبا مانع کسب و کار هفته جاری آنها شده و اجازه نداده همین اندک مشتریان فعلی نیز، قدم به نمایشگاه های خودرو بگذارند. بازار خودرو ایران نزدیک به چهار ماه است به رکود رفته و مشتریان تمایل چندانی به خرید خودرو

نشان نمی دهند.

آن طور كه نمایشگاهداران خودرو پایتخت عنوان می كنند، این هفته نمودار کلی قیمت ها تغییر و تحول خاصی را تجربه نکرد؛ اما خودروهایی مانند تندر-۹۰ و پژو ۲۰۶ صندوق دار، همچنان در همان قیمت های بالای خود، ثابت ماندند.

تندر -۹۰ و پژو ۲۰۶ صندوق دار، هر دو به دلیل کمبود عرضه به بازار، رشد قیمت را در هفته های گذشته تجربه کردند و هنوز هم نرخ آنها پایین نیامده است.

اوضاع فعلی بازار خودرو و رکود حاکم بر آن در شرایطی است که فعالان بازار منتظر بودند با پایان امتحانات و فرا رسیدن تابستان، مشتریان برای خرید خودرو قدم به نمایشگاه ها گذاشته و خرید و فروش رونقی بگیرد؛ اما تا به امروز كه بیش از سه هفته از تابستان می گذرد، مشتریان هنوز روی خوش به بازار نشان نداده اند.

● تندر و پژو ۲۰۶ گران ماندند

رکود بازار نیز نتوانست کمبود عرضه تندر-۹۰ و پژو ۲۰۶ صندوق دار را جبران كند و قیمت آنها را کاهش دهد.

آن طور که خبر می رسد در حال حاضر این دو هنوز هم نرخ بالایی در بازار دارند و تا اوضاع تولید آنها رو به راه نشود، نمی توان افت قیمت آنها را به چشم دید.

در حال حاضر تندر-۹۰ در مدل E۱ با توجه به رشد قیمت ۳۰۰ هزار تومانی در هفته گذشته، ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد و مدل E۲ آن نیز با نرخ ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

مدل E۰ نیز كه ظاهرا دیگر به تولید نمی رسد، هم اكنون ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خرید و فروش می شود. در بین مدل های پژو ۲۰۶ صندوق دار نیز، V۸ در حال حاضر ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد كه این موضوع از افزایش نرخ ۲۰۰ هزار تومانی این خودرو حكایت می كند. هم اكنون ۲۰۶ صندوق دار V۹ نیز ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و V۲۰ هم با نرخ ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. در بین مدل های هاچ بك پژو ۲۰۶ نیز، تیپ ۲ آن، نرخی برابر با ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دارد و تیپ ۶ این محصول هم ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

● سمند و ۴۰۵، بدون تغییر

آن طور كه فعالان بازار می گویند، پژو ۴۰۵ پرتیراژترین محصول ایران خودرو هم اكنون ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد كه این موضوع از ثبات قیمت ۴۰۵ حكایت می كند.

سمند نیز كه معمولا بازار با ثباتی دارد، هم اكنون در مدل LX بنزینی، قیمتی برابر با ۱۵ میلیون تومان دارد و مدل سورن آن نیز با نرخ ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

● سایپایی ها هم تغییر نکردند

نگاهی نیز به قیمت سایپایی ها بیندازیم. محصولات سایپا فعلا روزهای با ثباتی را پشت سر می گذارند، به نحوی كه هم اكنون پراید بنزین سوز با قیمت هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود و ریو نیز ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد. زانتیا نیز ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد..../تحلیل:جام جم


ویدیو مرتبط :
پایش بازار تا پایات تعطیلات نوروزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر تعطیلات چند روزه تهران بر قیمت ارز



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تاثیر تعطیلات چند روزه تهران بر قیمت ارز/سیر نزولی دلار از عصر امروز

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزایش قیمت اونس، افزایش تقاضای ارز به دلیل تعطیلات چند روز آینده و نامشخص بودن قیمت‌ها در ابتدای هفته را سه عامل افزایش نسبی قیمت ارز در روز جاری دانست و از افت قیمت‌ها از بعد از ظهر امروز خبر داد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با فارس با اشاره به افزایش قیمت ارز در بازار تهران، اظهارداشت: معمولا در روزهای شنبه و ابتدای هفته قیمت‌ها مشخص نیست، به همین دلیل قیمت‌ها اندکی افزایش می‌یابد.

وی افزود: علت دیگر افزایش قیمت امروز ارز تعطیلات چند روز آینده است که تقاضا برای ارز را افزایش داده و قیمت آن را به 2200 تومان رساند.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح کرد: روند افزایش قیمت ارز در بعدازظهر متوقف شد و اندکی کاهش یافت و در حال حاضر دلار در بازار تهران 2190 تومان است.

وی ادامه داد: وقتی قیمت جهانی طلا افزایش می‌یابد تا حدودی بر قیمت ارز داخلی تاثیر می‌گذارد که این عامل در کنار تعطیلی چند روز آینده بر افزایش قیمت ارز اثرگذار بوده است./فارس