اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تأمین اعتبار احداث آزاد راه ۶ خطه قائم شهر ساری تصویب شد



 

 

تأمین اعتبار احداث آزاد راه ۶ خطه قائم شهر ساری تصویب شد

 

 

وزیران عضو کمیسیون امور زیر بنایی، صنعت و محیط زیست، به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند برای اجرای آزاد راه شش خطه قائم شهر ـ ساری به طول ۴۴ کیلومتر، نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری از این آزاد راه اقدام کند.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، وزیران عضو کمیسیون امور زیر بنایی، صنعت و محیط زیست بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده واحده قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور مصوب ۱۳۶۶ به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند برای اجرای آزاد راه شش خطه قائم شهر ـ ساری به طول حدود ۴۴ کیلومتر، شامل احداث آزاد راه و ایجاد تاسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره برداری از آن نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزاد راه قائم شهر ـ ساری اقدام کند.

بر این اساس، وزارت راه و شهرسازی پنجاه درصد(۵۰ درصد) منابع مالی لازم برای احداث آزاد راه و تاسیسات جانبی خاص آن را از محل ردیف اعتباری و فروش اوراق مشارکت در چارچوب مقرر در قوانین بودجه سالانه تامین و در مدت اجرا متناسب با پیشرفت کار و طبق مفاد قرارداد منعقده به حساب مشترک طرح واریز می کند.

طرف مشارکت نیز تامین پنجاه درصد(۵۰درصد) باقی مانده منابع مالی لازم برای احداث آزاد راه و تاسیسات جانبی خاص را تعهد و تامین و به حساب مشترک طرح واریز می کند.

بر اساس این مصوبه، پیش بینی اولیه دوران مشارکت معادل چهارده و نیم(۵/۱۴) سال مشتمل بر سه و نیم(۵/۳) سال دوران احداث و یازده(۱۱) سال دوران بهره برداری خواهد بود لیکن دوران مشارکت واقعی منوط و محدود به استهلاک کامل سرمایه و سود مورد انتظار(مصوب) است.

همچنین سود قطعی مورد انتظار سرمایه گذاری معادل سود سپرده های بلند مدت نزد بانک های دولتی به علاوه پنج در صد(۵ درصد) است و چنانچه طرف مشارکت و یا پیمانکاران وابسته به وی مجری اجرای پروژه باشند و در اثر قصور آنان دوره احداث بیش از سه و نیم(۵/۳) سال شود به زمان مازاد سودی تعلق نمی گیرد.

بر این اساس، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور پس از وصول گزارش توجیهی فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی و رعایت پدافند غیر عامل در اولین فرصت در کمیسیون بند(الف) ماده(۲۱۵) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را مطرح خواهد کرد.

دولت، وزارت راه و شهرسازی را موظف کرده است در قرارداد مشارکت منعقده، نحوه استیفای حقوق دولت را در صورت خودداری و یا ناتوانی طرف مشارکت در اجرای قرارداد، پیش بینی کند.

این مصوبه پس از تایید رئیس جمهور، از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.... /  خبرگزارى فارس


ویدیو مرتبط :
نرخ سود اعتبار کالاهای واسطه ای تصویب شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برخورد 13 ‌خودرو در محور ساری ـ قائم شهر


به دلیل لغزندگی جاده تصادف زنجیره‌ای در محور ساری به قائم‌شهر رقم خورد که در این سانحه 13 دستگاه خودرو به همدیگر برخورد کردند.

خبرگزاری فارس: به دلیل لغزندگی جاده تصادف زنجیره‌ای در محور ساری به قائم‌شهر رقم خورد که در این سانحه 13 دستگاه خودرو به همدیگر برخورد کردند.

بارش شدید باران در مازندران که از صبح امروز شروع شده همچنان تداوم دارد که این بارش شدید در استان علاوه بر مشکلاتی که برای مردم در داخل شهرها به وجود آورد در خارج از شهرها و در اتوبان‌‌ها و محورهای اصلی استان نیز سبب لغزندگی جاده‌ها شده است.

لحظاتی قبل بروز سانحه تصادف در محور ساری به قائم‌شهر باعث ترافیک شدید در این محور شد.

در این سانحه تصادف 13 دستگاه خودرو از جمله کامیون، پژو، پراید و سمند به همدیگر برخورد کردند که این موضوع سبب ترافیک شدید شد.

این سانحه کشته نداشت ولی ترافیک آزار دهنده در این مسیر حاکم است.