اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیگ بنگ در صنعت خودروسازی/ازدواج اُپل با پژو-سیتروئن



بیگ بنگ در صنعت خودروسازی/ازدواج اُپل با پژو-سیتروئن

پژو و جنرال موتورز شرکتی را تأسیس می کنند که چندین مدل اتومبیل را در هم ادغام می کند.

بیگ بنگ بزرگی در صنعت اتومبیل سازی در راه است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی چلنج پژو و جنرال و موتورز که شراکت خود را در ابتدای سال جاری محکم کرده بودند، قصد دارند با سهام مساوی شرکتی را تأسیس کنند که اُپل(شعبۀ آلمانی شرکت جنرال موتورز) را به همراه مدل های متنوع پژو در هم ادغام می کند.

نوول آبزرواتور به نقل از پایگاه اینترنتی لاتریبون می نویسد: مذاکرات برای اجرایی کردن این تصمیم در دست است. هنوز این مسئله به شورای نظارت پژو منتقل نشده اما تا پایان سال جاری تصمیماتی برای آن گرفته می شود.

به نوشتۀ تریبون این ایده هنوز در میان خانوادۀ پژو که نزدیک به 25% از سهام و همچنین 37.9% از حق رأی را در اختیار دارند، توافقی حاصل نکرده است. این در حالی است که تیری پژو، رییس شورای نظارت بر پژو-سیتروئن چندی پیش در مصاحبه ای با چلنج گفته بود: می خواهیم سرنوشت مان در دست خودمان باشد.

این در حالی است که وضعیت اقتصادی پژو چندان مساعد نیست و این شرکت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند. لازم به یادآوری است که شرکت جنرال موتورز 7% سهام شرکت پژو را در اختیار دارد. این شرکت از مدتها قبل در تلاش بود تا برای شعبۀ آلمانی خود تصمیماتی بگیرد. پیشتر گفته می شد که اپل قصد دارد با فیات وارد معامله شود، اما این همکاری به جایی نرسید./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
بیگ بنگ ( بنگ بنگ بنگ )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صنعت خودروسازی جهان به کدام سمت می‌رود؟



صنعت خودروسازی جهان,قیمت خودرو,بازار خودرو

در سال 2013

صنعت خودروسازی جهان به کدام سمت می‌رود؟

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده از مدیران شرکت‌های بزرگ صنعت خودروسازی در سراسر جهان نشان می‌دهد که حدود 80 درصد از آن‌ها اعتقاد دارند که سال 2013 سالی مثبت و یا بدون تغییر نسبت به سال 2012 برای صنعت خودروسازی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، پایگاه‌ اطلاع‌رسانی معتبر just-auto که این نظرسنجی را از مدیران حوزه‌های مختلف صنعت خودروسازی جهان انجام داده، اعلام کرده است که 44.1 درصد از مدیران اعتقاد دارند که سال 2013 سالی نسبتا مثبت برای صنعت خودروسازی جهان خواهد بود، در حالی که 35.7 درصد نیز معتقدند امسال با سال قبل هیچ تفاوتی نخواهد داشت. مابقی مدیران نیز دیدگاه‌هایی از بسیار منفی گرفته تا بسیار مثبت نسبت به سال 2013 دارند.

بیش از نیمی از مدیران صنعت خودروسازی جهان یعنی 56.9 درصد خطر رکود و از رونق افتادن بازار را بزرگترین چالش پیشروی صنعت خودروسازی جهان در سال 2013 اعلام کردند. 15.4 درصد بالا رفتن قیمت نفت، 12.8 درصد افزایش قیمت مواد اولیه و 14.9 درصد نیز درگیری‌ها و نزاع‌های صنعتی را بزرگترین چالش‌های امسال صنعت خودروسازی جهان دانستند.

همچنین بیش از 60 درصد از مدیران صنعت خودروسازی فشار برای اصلاح ساختار و کاهش هزینه‌ها و همچنین تثبیت سودآوری را مهمترین چالش بنگاه‌های فعال در صنعت خودروسازی طی سال 2013 توصیف کردند.

در زمینه مهمترین نوآوری موفق در صنعت خودروسازی در سال 2013، بیشترین رای به بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش کربن دی اکسید خودروها داده شده است. سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی، سیستم‌های ایمنی و کمک راننده و سیستم‌های جدید انتقال در خودرو در رده‌های بعدی این بخش قرار گرفتند.

بیش از 40 درصد از مدیران خودروسازی وضعیت امسال بازارهای خودرو در کشورهای فرانسه، اسپانیا و ایتالیا را ناامیدکننده توصیف کردند، در حالی وضعیت برای بازارهایی مانند چین، هند، روسیه و برزیل کاملا برعکس بوده است.

همچنین 57.6 درصد از مدیران صنعت خودروسازی قیمت نفت برنت را برای سال 2013 بشکه‌ای بین 100 تا 120 دلار پیش‌بینی کردند. 27.1 درصد این قیمت را بین 120 تا 150 دلار تخمین زدند./ایسنا

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران