اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیماران هموفیلی از معافیت دائم یا معافیت از خدمات رزمی بهره‌مند می‌شوند



اخبار,اخبار اجتماعی, بیماران هموفیلی

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به تصویب آیین نامه جدید معاینه و معافیت پزشکی مشمولان در هیئت دولت از معافیت دائم یا معافیت از رزم برای بیماران هموفیلی خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، سردار سید حمید صدرالسادات، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: آیین نامه جدید معاینه و معافیت پزشکی مشمولان در جلسات متعدد کارشناسی با حضور پزشکان و روسای شوراهای پزشکی نیروهای مسلح و همچنین نماینده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح اصلاح و تدوین شده و در نهایت در هیئت دولت به تصویب رسیده است.

وی افزود: هم اکنون در آیین نامه جدید علی رغم عدم ذکر عنوان بیماری هموفیلی، در صورت درخواست و تشخیص این بیماری در مشمولان، به استناد بندهای 8 و 17 بخش دهم آیین نامه مذکور به وضعیت این دسته از مشمولان رسیدگی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اختلالات انعقادی شامل طیف وسیعی از بیماری‌ها می‌شود گفت: بند 8 بخش دهم آیین نامه در خصوص اختلالات خونی ارثی و اکتسابی با منشأ ایمونولوژیک در صورت داشتن علائم بالینی با تأیید مراکز تخصصی نظامی یا دانشگاهی معتبر و به صورت کلی تر در بند 17 بخش دهم ذکر شده است که عنوان بیماری هموفیلی نیز در آن مستتر است و در صورت اثبات بیماری، به تناسب شدت آن از معافیت دائم یا معاف از خدمات رزمی بهره مند می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: آیین نامه جدید به نحوی تدوین شده که در صورت عدم ذکر بیماری خاص در آن و در صورت داشتن بیماری های موثر در سلامت جسم و روان مشمولان به ویژه در دوره خدمت سربازی، با عنوان "سایر بیماری‌ها" در شورای های پزشکی رسیدگی می‌شود.

وی گفت: رسیدگی به وضعیت این گونه مشمولان در شوراهای پزشکی و با اخذ نظریه‌های تخصصی پزشکی صورت می‌گیرد.

صدرالسادات تاکید کرد: رسیدگی به وضعیت این دسته از مشمولان امری تخصصی و پزشکی است که با اخذ نظرات تخصصی و بررسی سوابق و معاینات بالینی انجام می‌شود و قطعا نمی‌توان به استناد ظاهر افراد در این خصوص اظهار نظر کرد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص این ادعا که معافیت پزشکی مانع استخدام و اشتغال به خدمت معاف شدگان می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که مشمولان از ذکر بیماری‌هایشان خودداری کنند گفت: جدای از اینکه چنین ادعاهایی صحت ندارد به منظور جلوگیری از کتمان بیماری توسط مشمولان در معاینه اولیه، فرم خوداظهاری طراحی شده و مشمولان با تکمیل آن متعهد می‌شوند در صورت کتمان هرگونه بیماری غیر مشهود تبعات آن را بر عهده بگیرند.


 اخبار اجتماعی  -  فارس


ویدیو مرتبط :
معافیت سربازی 2 برادری آمد|معافیت 2 برادری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط بهره‌مندی از معافیت حین سربازی



اخبار,اخبار اجتماعی,معافیت از سربازی


 اخبار اجتماعی - شرایط بهره‌مندی از معافیت حین سربازی

  رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا چگونگی پیگیری برای استفاده از معافیت در حین خدمت سربازی را تشریح کرد.

به گزارش روزنو، سردار حمید صدرالسادات در گفت‌وگویی، درباره سربازانی که ممکن است حین انجام خدمت سربازی واجد بهره‌مندی از معافیت شوند، گفت: اگر فردی مشغول سربازی باشد و در حین خدمت یکی از شرایط انواع معافیت را پیدا کند، باید به وظیفه عمومی محل اعزام خود مراجعه کرده و شرایط خود را تشریح کند.
 
وی افزود: به عنوان مثال ممکن است فردی حین خدمت پدرش را از دست داده و مشمول شرایط بهره‌مندی از کفالت مادر شود یا اینکه در بررسی سوابق جبهه پدرش، مشخص شود که واجد این شرایط بوده است.
 
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه پس از مراجعه متقاضی به وظیفه عمومی محل اعزام، شرایط وی برای اعطای معافیت از سربازی بررسی می‌شود، گفت: در صورتی که فرد واجد این شرایط باشد و این شرایط به اثبات وظیفه عمومی برسد، ابلاغیه ترخیص و اعطای معافیت از سربازی، برای وی صادر می‌شود. 

اخبار اجتماعی - روز نو