اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیعت گروه تروریستی «خراسان» با داعش



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - بیعت گروه تروریستی «خراسان» با داعش

گروه خراسان، گروه تندرو وابسته به القاعده جدایی خود را از القاعده اعلام و با گروه تروریستی داعش بیعت کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه الشرق الاوسط، ابودجانه افغانی، سخنگوی گروه خراسان در فایلی صوتی که سایت "قهرمانان اسلام" منتشر کرد، عنوان داشت: ابویزید قاهر خراسانی و برادرانی که با وی هستند با ابوبکر بغدادی رهبر دولت اسلامی (داعش) بیعت کرده‌اند.

وی عنوان داشت: داعش در حال حاضر با ائتلاف غرب و دولت‌های مرتد و رافضی می‌جنگد و این جنگ بر هر مسلمانی واجب است.

وی در خطاب به رهبر داعش گفت: دولت شما با نظام‌های کافر می‌جنگد؛ ای برادران برای کمک به برادرانتان در (داعش ) به پا خیزید.

ابودجانه افغانی از ابوبکر بغدادی خواست تا از مرزها پا فراتر گذارد و دولت سرکشان را در هر مکانی فرو ریزد.

خراسان جدیدترین گروهی است که پس از "جندالخلافه" با بغدادی بیعت کرده‌ است.

در همین حال افراد تندرو در لندن در مصاحبه با الشرق الاوسط اعلام کردند که ابودجانه افغانی مراکشی الاصل است.

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
اعلام حمایت شبکه‌های وهابی از گروه تروریستی داعش و حملات تروریستی اخیر در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش مالزی به بیعت گروه تروریستی ابوسیاف با داعش



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی ابوسیاف

 

اخبار بین الملل - واکنش مالزی به بیعت گروه تروریستی ابوسیاف با داعش

بیعت گروه تروریستی ابوسیافت که در جنوب فیلیپین فعالیت می کند با گروه تروریستی داعش باعث واکنش معاون وزیر کشور مالزی شد.

گروه تروریستی ابوسیاف چند ماهی است در ایالت صباح مالزی دست به اقدامات تروریستی و آدم ربایی می زند و برخی از تروریست های مالزی نیز با گروه ابوسیاف همکاری دارند و دوره های آموزشی نظامی را در جنوب فیلیپین گذرانده اند.

'وان جنیدی تونکو جعفر' معاون وزیر کشور مالزی روز پنجشنبه پس از اعلام بیعت گروه تروریستی 'ابوسیاف' با داعش، گفت اگر ارتباطی بین گروه ابوسیاف در جنوب فیلیپین و گروه تروریستی داعش باشد این موضوع باعث نگرانی مالزی به ویژه در ایالت های صباح و ساراواک است.

مقامات مالزی پیش از این عنوان کرده بودند رهبر گروه ابوسیاف و 40 شهروند مالزیایی که در گروه تروریستی داعش در حال جنگ هستند تحت نظارت قرار دارند.

'ایسنیلون هاپیلون' سرکرده گروه تروریستی ابوسیاف از جمله تروریست هایی است که تحت تعقیب قرار دارد.

وان جنیدی تونکو جعفر افزود هر چند که گسترش تهدیدات اخیر جدی نیست، اما دولت مالزی نمی تواند نسبت به آنها بی توجه باشد. در مالزی مدارس اسلامی مختلفی وجود دارد که بسیاری در تلاش هستند از طریق آموزه های اسلامی مردم را به فعالیت در گروه های شبه نظامی تشویق کنند.

معاون وزیر کشور مالزی تصریح کرد: ما لیستی از تروریست ها را آماده کرده ایم و راهی وجود ندارد که آنها بدون موانع قانونی بتوانند وارد کشور شوند.

این مقام ارشد دولت مالزی با اشاره به قانون لغو شده امنیت داخلی مالزی موسوم به 'ایسا'، گفت که اکنون برای محاکمه این افراد نیازمند جمع آوری اسنادی هستیم تا علیه آنها اقدام شود.

حضور تعدادی از مالزیایی ها در گروه تروریستی و تکفیری داعش در عراق و سوریه به مساله ای حساس در سیاست های مالزی تبدیل شده و مقامات سیاسی پوتراجایا از چند ماه گذشته تاکنون با مروری به سیاست خود در مبارزه با فعالیت های تروریستی به نوع عملکرد خود در این زمینه پی برده اند.

ده ها تروریست مالزیایی هم اکنون در عراق و سوریه با تروریست های داعش همکاری دارند و تاکنون پنج مالزیایی در عملیات ارتش سوریه کشته شده و یا عملیات انتحاری انجام داده اند.

از سوی دیگر گروه های افراط گرای منطقه جنوب شرق آسیا در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک خلافت به اصطلاح اسلامی در این منطقه شامل مالزی، اندونزی، تایلند، فیلیپین و سنگاپور هستند.

اخبار بین الملل - ایرنا