اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیعت با داعش بجای پیوستن به ائتلاف ضدداعش



اخبار,اخباربین الملل ,ائتلاف ضدداعش


 اخبار بین الملل -  بیعت با داعش بجای پیوستن به ائتلاف ضدداعش

گروه‌های مسلح سوری که قرار بود با آموزش‌های ترکیه و عربستان و حمایت آمریکا بخشی از ائتلاف ضد داعش شوند به دلیل اختلافات داخلی دچار از هم‌گسیختگی شده‌اند و برخی از شاخه‌های آن به دنبال بیعت با داعش هستند.

 به گزارش فارس، تعدادی از گروه‌های مسلج سوریه که رسانه‌های غربی آنها را «معارضان میانه‌رو» می‌نامند دچار اختلافات شدید داخلی هستند و برخی از این گروه‌ها به دنبال بیعت با ابوبکر البغدادی برای پیوستن به داعش هستند.

برخی گروهک‌های شبه نظامی که شاخه‌های ارتش آزاد و جبهه انقلابیون سوریه هستند که قرار است در ائتلاف تحت رهبری آمریکا نقش پیاده نظام در جنگ با داعش را داشته باشند و نیروهایشان در ترکیه و عربستان آموزش نظامی ببینند و مسلح شوند، دچار اختلاف شدید درباره عملیات‌ها و نوع حمایت‌های ارائه شده هستند.

پایگاه خبری پانوراما شرق الاوسط در این زمینه گزارش داده که این گروه‌ها خواستار توقف حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا به مواضع داعش در سوریه شده‌اند و نگرانی عمیقی از اهداف این ائتلاف دارند.

پیش از این هم بارها رسانه‌ها از اختلافات میان رهبران سیاسی موسوم به ائتلاف ملی مخالفان سوریه که مقرشان در استانبول بود خبر داده بودند به طوری که طی سه سال این مجموعه 5 بار شاهد تغییر کادر رهبری‌اش بود.

همچنین شاخه نظامی این معارضان که به ارتش آزاد موسوم است هم در درون خود شاهد اختلافات زیادی بود به طوری که بسیاری از اعضای داعش در واقع جدا شده‌های ارتش آزاد و دیگر گروه‌های همسو مسلح با آن در سوریه هستند که با داعش و جبهه النصره بیعت کرده اند.

علاوه بر این شاخه نظامی و سیاسی هم با یکدیگر اختلاف دارند و هریک دیگری را به ناتوانی در اجرای وظایف محول شده متهم می‌کند با این حال این تشکلات که با هدایت ترکیه و حمایت مالی کشورهای حاشیه خلیج فارس تشکیل شده از سوی آمریکا به عنوان بخشی از ائتلاف ضد داعش مطرح می‌شود.

قراراست این شبه نظامیان پس از آموزش‌ دیدن با حمایت هوایی آمریکا به جنگ با داعش بپردازند.


 اخبار بین الملل  - فارس


ویدیو مرتبط :
تجدید بیعت اعضای ائتلاف سه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام حمایت طالبان پاکستان از داعش / نخستین قربانی ائتلاف‌ ضدداعش



اخبار,حمایت طالبان پاکستان از داعش


اخبار بین الملل - اعلام حمایت طالبان پاکستان از داعش

طالبان پاکستان اعلام کرده است، از داعش در عراق و سوریه تبعیت می‌کند و از تمام شبه‌نظامیان در سراسر جهان خواسته تا به داعش در خاورمیانه کمک کنند تا کمپینی را که برای ایجاد یک خلافت اسلامی جهانی به راه انداخته، به ثمر برساند..

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این بیانیه از جانب طالبان پاکستان پس از اقدام ایمن الظواهری،‌ رهبر القاعده در سپتامبر سال جاری میلادی و انتصاب عاصم عمر به عنوان امیر شاخه آسیای جنوبی این گروه شبه‌نظامی صورت گرفت.

اگرچه هنوز شواهدی کم درباره ائتلاف میان طالبان و داعش وجود دارد، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که تعدادی از فعالان داعش در پیشاور پاکستان اقدام به توزیع جزواتی برای عضوگیری و جلب حمایت کرده‌اند.

در بیانیه طالبان پاکستان همچنین آمده است که این گروه به طور کامل از داعش و اقداماتش حمایت می‌کند.

شهیدالله شهید، سخنگوی طالبان پاکستان در این بیانیه آورده است:‌ برادران، ما از پیروزی‌های شما بسیار مفتخر هستیم. ما در شادی‌ها و غم‌هایتان شریک هستیم. در این روزهای سخت، ما خواستار صبر و شکیبایی هستیم؛ به ویژه در زمانی که دشمنانمان علیه ما متحد شده‌اند. اختلافات را کنار بگذارید. تمامی مسلمانان جهان باید در کنار هم باشند.

 

------------------------

نخستین قربانی ائتلاف‌ ضدداعش

یک هفته نامه آلمانی از کشته شدن نظامی 21 ساله آمریکایی به عنوان نخستین قربانی عملیات ارتش این کشور علیه تروریست های داعش خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از اشپیگل، یک نظامی نیروی دریایی ارتش آمریکا نخستین قربانی عملیات نظامی این کشور علیه تروریست های داعش است. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است "جردن ال. اسپیرس" در حین عملیات برخاستن هواپیما از عرشه ناو آمریکایی در آبهای خلیج فارس کشته شده است.

بر این اساس این نظامی 21 ساله در سانحه ای که روز چهارشنبه گذشته هنگام بلندشدن یک هواپیما عمود پرواز اوسپری از عرشه ناو آمریکایی رخ داد، به دریا افتاده و جان باخته است. گویا این هواپیما به علت نقص فنی در آستانه سقوط قرار گرفته و به علت تکان های شدید سرنشینان آن به دریا پرت شده اند، اما سرانجام خلبان توانسته با زحمت بسیار آن را بر روی عرشه ناو بنشاند.

پس از این سانحه، نیروهای امداد به کمک نظامیان رفته و متوجه ناپدید شدن این نظامی اهل ایالت ایندیانا شده اند. پنتاگون در حالی مرگ این نظامی را تایید کرده که از اظهار نظر در مورد ارتباط این پرواز با عملیات علیه داعش در عراق و سوریه خودداری کرده است. با این حال اشپیگل تاکید دارد مرگ این نظامی در راستای عملیات ارتش آمریکا علیه داعش که از ماه آگوست در عراق آغاز شده، بوده است.


اخبار بین الملل - ایسنا،مهر