اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه نخست‌وزیر عراق در سال نوی میلادی



اخبار,اخباربین الملل,نخست‌وزیر عراق


 اخبار بین الملل  - بیانیه نخست‌وزیر عراق در سال نوی میلادی

نخست وزیر عراق تاکید کرد که دولت مصمم به پاکسازی کامل خاک عراق از شر وجود تروریست های داعش، بازگشت آوارگان و بازسازی شهرهای عراق در سال جدید میلادی است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عراقی، حیدر العبادی روز پنجشنبه در بیانیه ای به مناسب آغاز سال 2015 میلادی، ضمن تبریک سال جدید به مردم عراق و مسیحیان جهان به ویژه اقلیت مسیحی کشورش، از اقشار مختلف مردم عراق خواست فصل نوینی از همزیستی مسالمت آمیز و همبستگی اجتماعی را با یکدیگر آغاز کنند.

وی گفت: سالی که گذشت با توجه به حملات وحشیانه گروهک تروریستی داعش بدترین سال برای مردم عراق بود.

حیدرالعبادی خاطرنشان کرد که ما عزم خود را جزم کرده ایم که سال 2015 سال پاکسازی کامل خاک عراق و بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه شان و پایان مشکلات مردم عراق و آغازسازندگی و بازسازی شهرهای آزاد شده عراق باشد.

ارتش عراق در چند ماه اخیر توانسته است با کمک نیروهای داوطلب مردمی و عشایر، پیروزی هایی را به دست آورده و برخی شهرها را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

گروه تکفیری - تروریستی داعش که با حمایت غرب و کشورهای همپیمان آمریکا ایجاد شده، جنایت های هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.

 

 اخبار بین الملل - ایرنا


ویدیو مرتبط :
ویدئوی سامسونگ به مناسب سال نوی میلادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر خارجه كانادا سال نوی میلادی را با حمله به ایران تحویل کرد



 

 

 

وزیر خارجه كانادا سال نوی میلادی را با حمله به ایران تحویل کرد

 

وزیرامور خارجه کانادا، روزگذشته طی اظهاراتی با حمله شدید به جمهوری اسلامی ایران به دلیل اعمال مجازات اعدام مدعی وجود زندان های غیر منصفانه در ایران شد.

"لارنس كانن " وزیر خارجه كانادا با ابراز نگرانی نسبت به صدور احكام اعدام برای شهروندان كانادایی ایرانی تبار ، دولت جمهوری اسلامی ایران را به رعایت حقوق بشر فرا خواند .

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که وزیر خارجه جدید ایران در سال نو( میلادی ) دولتمردان جمهوری اسلامی را تشویق کند که با افرادی که به گفته او به طور "غیرعادلانه " در زندان‌های ایران هستند، با مهربانی رفتار كنند.

وزیر خارجه كانادا گفت :‌"‌ من نگران سرنوشت نامشخص دو کانادایی با تابعیت دوگانه هستم که همچنان در زندان ایران به سر می‌برند."

كانن افزود که كانادا از گزارش‌هایی که حکایت از صدور حکم اعدام برای سعید ملک‌پور دارد،‌ دچار نگرانی شده است. وی همچنین درباره حکم اعدام حمید قاسمی شال، دیگر شهروند کانادایی ایرانی تبار ابراز نگرانی کرد.

حمید قاسمی شال شهروند كانادایی ایرانی تبار دو سال پیش  وارد كشورمان شد ولی به اتهام جاسوسی باز داشت شد . همچنین  سعید ملك پور شهروند كانادایی ایرانی تبار از دو سال پیش و همزمان با سفر به كشورمان به جرم راه اندازی سایت های مستهجن  دستگیر شد .

وزیر خارجه کانادا همچنین درباره وضعیت شین بائر و جاش فتال، دو شهروند آمریکایی و نیز سکینه محمدی آشتیانی و هفت تن از رهبران بهایی زندانی ابراز نگرانی کرد. وی همچنین از زندانی شدن نسرین ستوده، وکیل دادگستری، انتقاد کرد.

جمهوری اسلامی ، این گونه موضع گیری ها را دخالت در امور داخلی خود می داند و اعلام کرده که زیر بار فشارهای خارجی نخواهد رفت...../تحلیل:عصرایران