اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌ های نماز عید فطر


نماز پرشکوه عید سعید فطر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

خبرگزاری مهر: نماز پرشکوه عید سعید فطر  به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

بنابر این گزارش خطبه‌های نماز عید فطر امسال به امامت رهبر انقلاب اکنون در مصلای امام خمینی(ره) آغاز گردید. در این مراسم اقشار مختلف مردم به همراه روسای سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، دبیر شورای نگهبان، مسئولان لشگری و کشوری حضور دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید سعید فطر که امروز در مصلای تهران برگزار شد بیان کردند: همه برادران و خواهران عزیز را به رحمت، به مغفرت الهی در این روز شریف و مبارک بشارت می دهیم و روز عید را به آنان تبریک عرض می کنیم.

ایشان افزودند: خداوند برکات خود را بر شما نازل کند و اعمال نیک و مجاهدات عبادی شما را که در روزهای گرم ماه مبارک رمضان و شب های پربرکت آن انجام دادید از شما قبول فرماید.

رهبر معظم انقلاب ادامه دادند: مردم ما به حمدالله کسب فیض کردند در ماه مبارک رمضان، مجالس تلاوت قرآن، مجالس دعا و ذکر و مجالس اطعام، مجالس پرشور شب های قدر و توسل در سرتاسر کشورهای اسلامی به حمدالله گسترده بود.

حضرت آیت الله خامنه ای این توجهات و توسلات را زمینه رحمت الهی و مایه نزول فیض برکات پروردگار دانستند و فرمودند: در پایان ماه مبارک رمضان هم حرکت عظیم ملت ایران در روز قدس خشم و خروش ملت زنده و آگاه را با صدای بلند به جهانیان اعلام کرد. اینها حوادث این ماه بزرگ است که به حمدالله ملت ما از آن سرفراز بیرون آمدند.

ایشان ادامه دادند: برادران و خواهران، روز عید رسید. هر کدام از اعمالی که در ماه مبارک رمضان انجام دادید هر کدام از اینها عمل صالح است، اینکه در دعای ماه رمضان از خداوند می خواهید شما را فایض به جنت کند معنایش این است که تصمیم گرفته اید آن بهشت موعود الهی نصیب شما شود که شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه قدر ماه مبارک رمضان را بدانید و آن را برای خود نگه بدارید، افزودند: آنچه در این ماه مبارک جزو اعمال شخصی، عمومی، اجتماعی مشاهده می شد آن بود که اطعام مردم به صورت عمومی و ساده، افطاری ساده و همگانی در بین مردم ما رایج شده است. سال گذشته خواهش شد از مردم که تشریفات افطار را کم کنند و کمیت ضیافت شوندگان را افزایش دهند. امسال در مراکز عمومی، مراکز مقدس، خیابان ها، حسینیه ها و در جای جای کشور خبرهایی که به ما رسید نشان دهنده این بود که مردم همت کردند و این کارها را انجام دادند.

رهبر معظم انقلاب ضمن توصیه این اعمال در ماه مبارک رمضان افزودند: روز قدس هم قطعا و انصافا روز بزرگی بود که در هوای گرم مردان و زنان به خصوص زنان با زبان روزه با حجاب و در زیر چادر با کودکان در آغوش گرفته به این راهپیمایی آمدند.

ایشان ادامه دادند: یک ملت وقتی بخواهد زنده بودن خود را نشان بدهد، وقتی بخواهد همت عمومی خودش را نشان بدهد در چنین جایی نشان می دهد که ملت ما به حمدالله آن را به خوبی نشان داد که خداوند آبرو و عزت شما را بیشتر کند و به مسئولان توفیق خدمت به شما را عنایت کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه دوم نماز عید سعید فطر ضمن توصیه همه نمازگزاران و ملت ایران به رعایت تقوای الهی بیان کردند: در همه زمینه ها این تقوا منشاء اثرات است از جمله در زمینه قضاوت و عمل در مسائل مهم اجتماعی و بین المللی و مسائل مربوط به جهان اسلام و انسانیت.

ایشان سپس موضوع غزه را قضیه اول جهان اسلام دانستند و ادامه دادند: شاید بشود گفت قضیه اول دنیای انسانیت، قضیه غزه است. سگ هاری و گرگ درنده ای به انسان های مظلوم حمله کرده است، چه کسی مظلوم تر از کودکان معصومی که در این حملات جان خود را مظلومانه از دست داده اند، چه کسی مظلوم تر از مادرانی که فرزندان را در آغوش گرفتند و به چشم خود مرگ و پرپر زدن آنها را مشاهده کردند.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه رژیم غاصب خبیث صهیونیستی کافر امروز دست به چنین جنایاتی در مقابل بشریت زده است، ادامه دادند: بشریت باید عکس العمل نشان دهد. سه نکته در باب مسئله غزه گفتنی است. نکته اول اینکه آنچه امروز سردمداران رژیم صهیونیستی انجام می دهند یک نسل کشی و یک فاجعه عظیم تاریخی است و مجرم و پشتیبانان مجرم باید در سطح جهانی محکوم بشوند و باید مجازات شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه با بیان اینکه سخنگویان ملت ها و مصلحان عالم و دلسوزان جهان باید مجازات اینها را مطالبه کنند، افزودند: مطالبه مجازات آنها زمان هم شاملش نمی شود. باید مجازات شوند چه در راس قدرت باشند و چه وقتی از قدرت برکنار شوند و آنها همه کسانی که علنی حمایت کردند.

ایشان سپس به نکته دوم سخنان خود در مورد غزه اشاره کردند و اظهار داشتند: نکته دوم اینکه ببنیم قدرت تحمل و مقاومت مردمی که پای حرف حق خود ایستادند، مردمی محصور از همه طرف در یک نقطه کوچک و محدود که دریا به رویشان بسته و خشکی به رویشان بسته است، مرزها تماما به روی آنها بسته است، آب آشامیدنی، برق، امکاناتشان همه غیر قابل اطمینان به دلیل اقدامات دشمن و حمله دشمن و هیچ کس به آنها کمک نمی کند.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه این مردم در مقابل یک دشمن مسلح خبیث و بی رحمی قرار گرفته اند، تصریح کردند: آنها در مقابل روسای خبیث و نجس رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند و بدون هیچ ملاحظه ای شب و روز آنجا را می کوبند و مردم مقاومت می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای مقاومت مردم غزه را یک درس بزرگ دانستند و افزودند: این مقاومت نشان می دهد قدرت مقاومت انسان، قدرت ایستادگی یک مادر که فرزند خود را کشته می بیند، قدرت ایستادگی یک زن که همسر یا برادر و یا پدر خود را زیر فشار می بیند از تصور فراتر است.

رهبر انقلاب با بیان اینکه باید قدرت خودمان را بشناسیم، افزودند: آنها این طور قدرتمندانه می توانند ایستادگی کنند، یک عده انسان در 400-500 کیلومتر مربع زمین محصور و محاط شده، زمینی که راه تجارت آن بسته است، این طور ایستاده اند. این نشان دهنده قدرت یک ملت است و سرانجام به توفیق و اذن الهی اینها پیروز خواهند شد بر دشمن.

ایشان ادامه دادند: تا همین حالا هم دشمن متجاوز مثل سگ پشیمان است از کاری که انجام داده. نمی داند چه کار کند، اگر برگردد آبرویش می رود و اگر ادامه بدهد کار بر او سخت می شود، لذا آمریکا و اروپا دست به دست هم داده اند تا آتش بس تحمیلی را به مردم غزه تحمیل کنند، تا الان این بوده و بعد از این هم این طور خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای نکته سوم مطالب خود در مورد غزه را این چنین بیان کردند: سردمداران سیاسی استکبار که می گویند حماس و جهاد را باید خلع سلاح کنیم یعنی تعداد موشکی که دارند و مختصر دفاعی می کنند از بین ببرند. یعنی هر وقت دشمن صهیونیست اراده کرد به آنها حمله کند آنها نتوانند از خود دفاع کنند. رئیس جمهور آمریکا فتوا صادر کرده مقاومت خلع سلاح شود. بله، معلوم است زیرا می خواهند تا همین مقدار ضربه ای را وارد کنند نتوانند وارد کنند. ما عرض می کنیم برعکس همه دنیا و بخصوص دنیای اسلام موظفند هرچه میتوانند به تجهیز ملت فلسطین کمک کنند.


ویدیو مرتبط :
بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید سعید فطر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب


نماز عید سعید فطر، فردا و همزمان با اول شوال به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

خبرگزاری تسنیم:  نماز عید سعید فطر، فردا و همزمان با اول شوال به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

همچنین، درب‌های دانشگاه تهران فردا از هنگام اذان صبح برای حضور نمازگزاران باز است و امکانات و تدابیر ویژه‌ای برای تسهیل حمل و نقل نمازگزاران به محل اقامه نماز عید فطر در نظر گرفته شده است.

برنامه رسمی نماز عید فطر از ساعت 7:30 فردا و با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، دعای ندبه، ابتهال‌خوانی آغاز می‌شود و از حدود ساعت 8:15 نماز عید فطر به امامت ولی‌امر مسلمین جهان اقامه خواهد شد.