اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بوشهر 6.1ریشتر لرزید/ مصدومیت 500 تن و اعزام تیم‌های امداد به مناطق زلزله‌زده



زلزله بوشهر,زلزله در بوشهر,اخبار زلزله بوشهر

این خبر تکمیل می‌شود

بوشهر 6.1ریشتر لرزید/ مصدومیت 500 تن و اعزام تیم‌های امداد به مناطق زلزله‌زده

زلزله 6 ریشتری کاکی، در کشورهای کویت، عربستان و امارات نیز احساس شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع زلزله 6/1 ریشتری در بوشهر، از اعزام 20 تیم عملیاتی و تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

 زلزله بوشهر - محمود مظفر در گفت‌وگو باایسنا، با بیان اینکه زلزله در ساعت 16:22 امروز سه‌شنبه منطقه «کاکی» بوشهر را لرزاند، همچنین گفت: در حال حاضر 100 امدادگر در محل حادثه حضور دارند.

وی با بیان اینکه بیشتر خسارت در منطقه «خورموج» بوده است، گفت: بر اساس گزارشات اولیه، یک روستا با نام «باغان» در این زلزله به صورت 100 درصد تخریب شده است و 50 روستا نیز تا شعاع 20 کیلومتری کانون زلزله قرار داشتند.

به گفته مظفر، تاکنون 1000 تخته چادر نیز به منظور تمهیدات بیشتر از استان‌ فارس به بوشهر منتقل شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین اظهار کرد: حدود 500 تن در این زلزله مجروح شدند که 450 تن از آنها به صورت سرپایی درمان و 50 تن ندیگر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

براساس این گزارش، زلزله 6 ریشتری کاکی، در کشورهای کویت، عربستان و امارات نیز احساس شده است.

همچنین گزارش‌ها به نقل از فرماندار دشتی از مرگ دستکم سه نفر در این زلزله حکایت دارد که البته این آمار هنوز قطعی نیست.

اعزام 3 دستگاه اتوبوس آمبولانس از شیراز و اهواز

آماده‌باش 100 آمبولانس در بوشهر

رییس اورژانس کشور نیز در گفت‌وگو با ایسنا جزئیات عملیات عوامل اورژانس در زلزله منطقه «کاکی» را تشریح کرد.

دکتر محمد تقی طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث»‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: سه دستگاه اتوبوس آمبولانس از شیراز و واحد به همراه یک پزشکان و سه تکنیسین‌ به سمت شهرستان کاکی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه 100 دستگاه آمبولانس نیز در سطح استان بوشهر به صورت آماده‌باش هستند، گفت: با توجه به اینکه نیروهای ارزیاب به محل اعزام شده‌اند، در صورت نیاز، آمبولانس‌های بیشتر به محل حادثه اعزام خواهند شد.

همچنین دکتر عبدالرحیم دادجو، رییس اورژانس استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تعداد زیادی اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به محل حادثه اعزام شده‌اند، گفت: از شهرهای اطراف نیز درخواست آمبولانس شده است.

رییس اورژانس استان بوشهر در خصوص اخبار مطرح شده پیرامون مرگ سه تن تا به این لحظه در جریان زلزله «کاکی» نیز گفت: با توجه به اینکه تاکنون به محل نرسیده‌ام، نمی‌توانم چنین خبری را تایید کنم.

ترک‌خوردگی منازل روستایی بوشهر

اعزام دو فروند بالگرد به مناطق زلزله

مظفر از ترک‌خوردگی چند باب منزل در ارزیابی اولیه امدادگران خبر داد و گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه‌ها در منطقه «کاکی» بوشهر بلافاصله پنج تیم ارزیاب به محل حادثه اعزام شدند، گفت: امدادگران مناطق «دیر»، «خورموج» و «کنگان» را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه در ارزیابی‌های اولیه، ترک‌ خوردگی چند باب منزل گزارش شد، گفت: منطقه بسیار وسیع و منازل نیز به صورت پراکنده ساخته‌ شده‌اند، اما با توجه به عمق زمین‌لرزه، احتمال خسارت کم وجود دارد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام خبر اعزام دو فروند بالگرد به منطقه زلزله‌زده، گفت: این بالگردها برای ارزیابی هوایی مناطق زلزله‌زده به محل فرستاده شده‌اند.

مصدومیت یک تن در کاکی

همچنین حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه بر اثر زلزله 6.1 ریشتری بوشهر، سه تیم ارزیاب وظیفه ارزیابی منطقه «خورموج» را بر عهده گرفتند، گفت: تاکنون بر اساس ارزیابی‌های اولیه، دو روستای «شنبه» و «سنا» بر اثر این زمین لرزه آسیب دیده‌اند.

وی افزود: همچنین بر اساس گزارشات اولیه، مصدوم شدن یک تن در منطقه «کاکی» بر اثر وقوع زمین لرزه تایید شد./ایسنا

این خبر تکمیل می‌شود

 

 


ویدیو مرتبط :
کلیپ باسازی مناطق زلزله زده شُنبه(بوشهر)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیراز لرزید/اعزام تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده



اعزام تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده شیراز

زلزله شیراز هیچگونه خسارت جانی در بر نداشت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام 3 تیم ارزیاب هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده شیراز گفت: تاکنون هیچگونه خسارت جانی بر اثر این زلزله گزارش نشده است. 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به زلزله ساعت 20:26 دقیقه امشب در شهر شیراز با قدرت 4.8 ریشتر اظهار داشت: 3 تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر در این زمینه به مناطق زلزله زده برای بررسی خسارات اولیه مالی و جانی اعزام شدند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون خسارات جانی در پی زلزله 4.8 ریشتری در شیراز گزارش نشده است.

*در ساعت 20:26 دقیقه امشب شهر شیراز لرزید و مرکز زلزله‌نگاری کشور بزرگی این زلزله را 4.8 ریشتر ثبت کرده و همچنین عمق این زلزله 10 کیلومتر ارزیابی شده است.

این زلزله به طول جغرافیایی 52.5 درجه و عرض جغرافیایی 29.2 درجه در 43 کیلومتری جنوب شیراز رخ داده است./فارس