اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بوسه پدر بر آخرین آرزوی پسر در اتاق عمل



بوسه پدر بر آخرین آرزوی پسر در اتاق عمل

جوانی که عاشق کمک به هم نوعان خود بود ۳ماه پس از تصمیمش برای اهدای عضو، در یک سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شد و بدین ترتیب خانواده وی با اهدای اعضای بدنش، به ۳ جوان زندگی بهاری اهدا کردند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خراسان حدود ۳ماه قبل بود که پدر مجتبی قادری در حالی که برگه های ثبت نام برای اهدای عضو را در دست داشت وارد خانه شد، اعضای خانواده با دیدن این فرم ها ولوله ای به راه انداختند، اما وقتی پدر نام خود را روی برگه های ثبت نام نوشت هرکدام از فرزندان با چهره ای غمگین اطراف پدر را خالی کردند، در این میان مجتبی فرزند سوم این خانواده که چشم هایش را به برگه های ثبت نام اهدای عضو دوخته بود به آرامی کنار پدر نشست و در حالی که برق اشک در چشمانش می درخشید گفت: پدر من هم می خواهم در صورت وقوع حادثه ای اعضای بدنم را به دیگران اهدا کنم آیا می شود از اداره برای من هم برگه ثبت نام بیاوری؟ این جمله شعله ای از آتش در دل پدر برافروخت.

او می دانست جوان ۲۰ساله اش انسان بخشنده ای است و هیچ گاه از کمک به دیگران دریغ نمی کند اما موافقت با این درخواست او خیلی سخت بود پدر مردد بود نمی توانست باور کند که ممکن است روزی ناچار شود برای اهدای اعضای بدن جگرگوشه اش تصمیم بگیرد به همین دلیل او هر روز به بهانه ای گرفتن برگه های ثبت نام اهدای عضو را به تاخیر می انداخت تا این که در هفتم آبان ماه هنگامی که مجتبی قصد داشت از عرض بلوار دکتر حسابی در منطقه قاسم آباد مشهد عبور کند ناگهان یک دستگاه پراید با وی برخورد کرد و این جوان ۲۰ساله نقش زمین شد.

شهروندان با مشاهده پیکر خون آلود مجتبی بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند، دقایقی بعد مجتبی درحالی که ضربه ای به سرش نیز وارد شده بود به بیمارستان طالقانی انتقال یافت و بستری شد روز بعد از این حادثه بود که خبری غم انگیز در فضای بیمارستان پیچید، مجتبی این جوان خوشنام که هنوز در آرزوی ثبت نام برای اهدای عضو مانده بود دچار مرگ مغزی شد با اعلام این خبر بلافاصله گروهی از پزشکان با تجربه و متخصص بیمارستان منتصریه عازم بیمارستان طالقانی شدند و پس از انجام معاینات تکمیلی مرگ مغزی او را تایید کردند.

پدر مجتبی در حال راز و نیاز با خدا بود و مادر هنوز نمی خواست این مصیبت بزرگ را باور کند ساعتی بعد پزشکان واحد فراهم آوری و پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با پدر و مادر مجتبی به گفت وگو نشستند، لحظه ها به کندی سپری می شد و هر لحظه ممکن بود حادثه ای تلخ روی دهد اما طولی نکشید که پدر با چشم های اشکبار آخرین آرزوی جوان ۲۰ساله اش را برآورده کرد او و مادر مجتبی رضایت دادند اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود تا بدین گونه توانسته باشند لبخندهای زیبای مجتبی از زندگی دوباره دیگران را به نظاره بنشینند.

پدر مجتبی در گفت وگوی تلفنی به خبرنگار خراسان گفت: این خواست خدا بود تا فرزندم حتی با مرگ خودش هم بتواند به نیازمندان کمک کند و من از هم وطنانم می خواهم این گونه فرصت هایی را که هم رضای خدا در آن است و هم رضای خلق خدا، از دست ندهند چرا که اهدای عضو می تواند شادی را به چندین خانواده بازگرداند و دعای دریافت کنندگان عضو نیز همیشه بدرقه مرحوم خواهد بود.

مسئول فراهم آوری و پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این باره به خراسان گفت: وقتی پدر و مادر مجتبی رضایت خود را برای پیوند عضو اعلام کردند پیکر این جوان به بیمارستان منتصریه منتقل شد و پس از آماده شدن مقدمات وی ظهر چهارشنبه مورد عمل جراحی قرار گرفت و پس از چند ساعت تلاش، پزشکان ۲ کلیه او را به زن ۳۱ساله ای از گرگان و مرد ۲۳ساله ای از روستای نقاب کاشمر پیوند زدند. دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد این جوان نیز بلافاصله به بیمارستان نمازی شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند اهدا شد./خراسان

 


ویدیو مرتبط :
ناروتو پس از عمل كردن دماغش و بیرون اومدن از اتاق عمل:D

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان مرگبار خوشگذارنی مستانه 4 جوان/پسر 25 ساله در اتاق عمل جان داد



اخبار حوادث - پایان مرگبار خوشگذارنی مستانه 4 جوان/پسر 25 ساله در اتاق عمل جان داد

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی گفت : در اثر وقوع درگیری ناشی از مصرف مشروبات الکلی جوانی 25 ساله به قتل رسید.

سرهنگ "صابر عباس زاده” در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: برابراعلام مرفوك شهرستان مبنی بر اینكه در اثر وقوع نزاع و درگیری یك نفر مصدوم به بیمارستان امام خمینی (ره) انتقال داده شده است عوامل انتظامی به محل مراجعه و مشاهده می نمایند شخصی به هویت فوق به علت ضربات چاقو مصدوم و تحت درمان می باشد كه در اثر شدت جراحات اقدامات پزشكی مثمر ثمر واقع نبوده و مصدوم در اتاق عمل فوت می نماید.
 
وی ادامه داد: ماموران كلانتری 12 این فرماندهی سه نفر را به مشخصات (ف - ی) ، (ج - ش) و (ر- ف) كه مظنون به قتل بوده اند به كلانتری انتقال دادند و عوامل پلیس آگاهی به محل حادثه مراجعه و طی تحقیقات محلی دریافتند نامبردگان در حال استعمال مشروبات الکلی باهم درگیر شدند كه (ف - ی) با چاقو (الف - ف) را مجروح نموده و از محل متواری شده اند.
 
این مقام انتظامی افزود: بر اساس اظهارات شاهدان و در پی بازجویی فنی كارآگاهان متهم (ف - ی) كه در بازجوییهای عومل كلانتری منكر موضوع بود به ناچار لب به اعتراف گشوده و به قتل مقتول اقرار کرد. همچنین جسد توسط بازپرس ویژه قتل و پزشكی قانونی و اكیب تشخیص هویت فرستاده شد.
 
سرهنگ عباس زاده گفت: برابر اظهارات قاتل علت درگیری استعمال مشروبات الکلی توسط مقتول و دوستش "ج- ش "كه یكی از اراذل اوباش می باشد بوده است كه نامبردگان خودرو سواری دوست قاتل را گرفته بودند و از پس دادن آن خودداری می نمودند كه قاتل به حمایت از دوستش با نامبردگان درگیر شده است.

گفتنی است، در این خصوص پرونده تشكیل و به دادسرا ارسال و متهمان با قرار قانونی صادره روانه زندان شدند.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران