اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بوسه سعید قاسمی بر دستان متهم پرونده توهین به فائزه هاشمی/ ما مرهون زحمات شما و امثال شما هستیم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سعید تاجیک به زندان رفت/ دعای سعید قاسمی برای آزادی "تاجیک"

سعید تاجیک غروب روز پنجشنبه بعد از 5 روز مرخصی به زندان اوین بازگشت.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر روز پنجشنبه سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس در مراسم رونمایی سنگ یادبود شهید اسماعیل قهرمانی ایراد سخنرانی کرد و پس از رونمایی از مزار یادبود آن شهید "سعید تاجیک" (متهم پرونده توهین به فائزه هاشمی که به 6 ماه زندان محکوم شده است) را در آغوش کشید و از زحمات او تشکر کرد و دست اورا بوسید و گفت: ما مرهون زحمات شما و امثال شما هستیم.

در پایان مراسم خبرنگار خواست تا از دوران جنگ و دفاع مقدس با سردار قاسمی گفتگو کند که وی در پاسخ گفت: درباره جنگ از مصاحبه معذورم و چیزی برای گفتن ندارم اگر سیاسی می پرسید مصاحبه می کنم و سپس دست تاجیک را بالا گرفت و گفت: با این جوانمرد مصاحبه کنید می دانی کیست؟ سعید تاجیک در زندان است و اکنون 5 روز به مرخصی آمده است.

وی سپس خطاب به حاضران خواست تا برای آزادی او دعاکنند و از حاضران خواست برای او صلوات بفرستند./مهر


ویدیو مرتبط :
سعید قاسمی| انحرافات هاشمی رفسنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین اخبار پرونده‌های مهدی و فائزه هاشمی، ستار بهشتی، سعید مرتضوی، تالارهای کیش و ...



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

دادستان تهران تشریح کرد:

اخبار پرونده‌های مهدی و فائزه هاشمی، ستار بهشتی، سعید مرتضوی، تالارهای کیش و ...

دادستان عمومی و انقلاب تهران آخرین اخبار پرونده‌های مطرح در دادستانی را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، عباس جعفری‌ دولت‌آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای و فناوری ارتباطات در مورد متهمان ترور شهدای هسته‌یی، گفت: در مورد این پرونده کار بسیار منظمی انجام شد. در حدود یک سال و نیم تحقیقات مفصلی در مورد متهمان ترور شهدای هسته‌ای صورت گرفت.

 

18 متهم پرونده ترور شهدای هسته‌یی محاکمه شدند

وی ادامه داد: و برای بیش از 20 نفر از متهمان کیفرخواست صادر و محاکمه هجده نفر از آن‌ها با حضور وکیل و نماینده دادستان انجام شد. امیدوارم پس از پایان محاکمات متهمان این پرونده، احکام آن‌ها صادر شود. این پرونده بسیار مهمی در مبارزه با مسائل جاسوسی دستگاه‌های خارجی و نیز پرونده بزرگی برای دستگاه‌ امنیتی کشور بوده است که توانسته‌ایم تمام این متهمان را دستگیر، شناسایی و تعقیب کنیم. امیدوارم رییس محکمه، حکم متهمان این پرونده را سریعا صادر کند تا ما آن را اطلاع‌رسانی کنیم.

وی یادآور شد: حدود یک سال و نیم بر روی این پرونده کار شد، البته تعدادی متهم در آستانه محاکمه و تعدادی آزاد شدند و پرونده بسیار سنگین بوده است.

 

پرونده شکایت سازمان بازرسی از تالارهای کیش در دادسرا است

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره شکایت سازمان بازرسی از تالارهای کیش که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، اظهار کرد: این پرونده در دادسرای کارکنان دولت است و تحقیقات درباره آن ادامه دارد.

 

پرونده شکایت دولت از دو نماینده مجلس در حال رسیدگی است

جعفری دولت‌آبادی درباره شکایت دولت از دو نماینده مجلس، گفت: این پرونده جدیدا ارجاع شده و زمان می‌برد و ما در حال رسیدگی به آن هستیم.

 

امیدوارم پرونده مهدی هاشمی زودتر رسیدگی شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه وکیل مهدی هاشمی از روند طولانی شدن این پرونده ناراضی است، توضیحات لازم را بیان کنید،‌ گفت: بازپرس پرونده تحقیقاتش را در مورد این پرونده شروع خواهد کرد، البته روند پرونده طولانی شده؛ زیرا پرونده نواقصی دارد و آقای سراج آنها را بیان کرده است. امیدواریم هر چه زودتر رسیدگی به این پرونده انجام شود.

 

پرونده فائزه هاشمی مرداد ماه رسیدگی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره پرونده فائزه هاشمی که به اتهام اغتشاش در نظم زندان مطرح شده است،‌ گفت: این پرونده در مرداد ماه رسیدگی می‌شود، البته خانم هاشمی اعتراض کردند ولی با این حال زمان رسیدگی به پرونده وی در مرداد ماه است.

 

تحقیقات در مورد پرونده تعاونی اداره برق ادامه دارد

خبرنگاری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که چند روز گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از متهمان تعاونی اداره برق با قرار وثیقه آزاد شده است، اگر امکان دارد در این زمینه توضیح دهید که جعفری دولت‌آبادی پاسخ داد: این پرونده کارهای زیادی لازم دارد؛ زیرا شاکیان این پرونده زیاد هستند و همچنان تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که استاندار تهران از تحویل 1500 قاچاقچی مواد مخدر به دادستانی تهران خبر داده است ولی چند روز گذشته دادستان قزوین اعلام کرده که اعدام این افراد به دلیل بحث حقوق بشر متوقف شده،‌ در این باره توضیح دهید؟ که دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت:‌ کارهای قضایی تعطیل نمی‌شود. دستگاه‌های قضایی کارهای خود را انجام می‌دهند. سخنی که دادستان قزوین گفته نشنیده‌ام. شاید منظور وی درباره معتادان بوده است. سیاست دادستانی این است که در مبارزه با مواد مخدر کارها طبق قانون انجام شود.

 

نمی‌توانم در مورد پرونده دوم مرتضوی اظهارنظر کنم

جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده دوم آقای مرتضوی که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، گفت: پرونده در دادستانی به نتیجه نرسیده و نمی‌توانم درباره آن‌ اظهارنظر کنم. البته پرونده اول ایشان به نتیجه رسید.

 

تحقیقات بازپرس در مورد پرونده ستار بهشتی تمام شده است

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که رییس سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده که ما نتیجه مرگ ستار بهشتی را اعلام کرده‌ایم و کیفرخواست باید صادر شود، در این زمینه توضیح دهید؟ که جعفری دولت‌آبادی گفت: تحقیقات بازپرس این پرونده به اتمام رسیده و بازپرس در حال گرفتن اخذ آخرین دفاع از متهمان این پرونده است و به زودی اظهارنظر نهایی در مورد این پرونده را خواهد کرد تا ان‌شاءالله این پرونده به دادگاه برود.

 

جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده بمب‌گذاری مهدیه تهران، گفت: بنده مطلب جدیدی در این زمینه ندارم؛ زیرا اتفاق محدودی بوده است.

 

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که از ابتدای سال تاکنون شاهد چهار حادثه ناگوار به دلیل تخریب‌ها و گود‌برداری‌ها نامعتبر بودیم، همچنین می‌توان اشاره داشت به فوت سه خانم در مسجد به دلیل گودبرداری‌ها، دادستانی تهران چه اقداماتی را در این زمینه انجام می‌دهد؟ دادستان عمومی و انقلاب تهران پاسخ داد: الزاما جابجایی مرجع رسیدگی مانع پیشگیری از وقوع جرم نمی‌شود. ما می‌خواهیم تخصصی به این مسائل رسیدگی کنیم. در مسائلی مربوط به مسجد، هم مالکین، هیات امنا، شهرداری، ناظرین، پیمانکاران مقصر در این قضیه تحت تعقیب قرار گرفتند و پرونده به دادگاه رفت.

خبرنگار دیگری درباره پخش فیلم «ف. ل» در مجلس شورای اسلامی از دادستان تهران سوال کرد که وی پاسخ داد: تحقیقات خوبی در این زمینه انجام شده، آخرین متهم این پرونده یعنی نفر پنجم باید در دادسرا حاضر شود.

 

احتمال دارد شاکیان شرکت صدرا به سه هزار نفر برسد

جعفری دولت‌آبادی درباره متواری شدن مدیرعامل شرکت صدرا (تامین خودرو) که سوال خبرنگار ایسنا بود، گفت: افرادی برای تحویل ماشین فرسوده به بانک مراجعه و از بانک وام می‌گرفتند و در کنار پولی که بانک می‌داد خودشان هم پول می‌دادند و این سپرده‌گذاران سپرده‌های خود را به این شرکت دادند اما کسی پاسخگو نیست. این شرکت 600 شاکی دارد و احتمال دارد تا سه هزار شاکی هم برسد. از پلیس درخواست می‌کنم در دستگیری این افراد اقدامات لازم را انجام دهد. ان‌شاءالله به زودی متهمان این پرونده و متهم اصلی این پرونده دستگیر شود البته با همکاری پلیس.

 

به گزارش ایسنا، خبرنگار دیگری در مورد چاپ عکس خوانندگان در مجلات و ورود به حریم خصوصی افراد سوال کرد که دادستان تهران پاسخ داد: اگر مطبوعات جرمی مرتکب شوند به دادسرای رسانه ارجاع می‌شود؛ البته این کار انجام شده و اقدامات در این زمینه بر عهده وزارت ارشاد است که باید با تذکر و آموزش به رسانه‌ها تعلیم دهد.

جعفری‌دولت‌آبادی درباره دزدیدن مجسمه‌های تهران که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، گفت: این سوال را از پلیس بپرسید.

 

پرونده دستگیرشدگان مرتبط با بی‌بی‌سی مفتوح است

وی درباره دستگیر شدن 32 نفر از افراد مرتبط با بی‌بی‌سی، گفت:‌ این پرونده همچنان مفتوح است؛ البته ما در انتخابات سال جاری دستگیری‌های اینگونه نداشتیم و تخلفات جزئی داشتیم و در حوزه امنیتی با کاهش جدی اینگونه جرایم و پرونده‌ها روبرو بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره شکایت دولت از یک نماینده مجلس و شهردار ، گفت: این پرونده همچنان مفتوح است.

 

در پرونده فساد بزرگ 500 نفر تحت تعقیب قرار گرفتند

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که وکیل مه‌آفرید اعلام کرده اموال پرونده فساد بانکی فروخته شده است، در این زمینه توضیح دهید که جعفری دولت‌آبادی گفت: در حوزه مسائل اقتصادی بخصوص در این پرونده کارهای خوبی انجام شده است. 500 نفر در این پرونده تحت تعقیب قرار گرفتند و پرونده 250 نفر از متهمان مختومه شده‌ است و برای الباقی که 260 نفر هستند، برای 60 نفر از آنها کیفرخواست صادر شده است.

 

پرونده بانک آریا 29 متهم دارد

جعفری دولت‌آبادی درباره آخرین پرونده فساد بانکی که موسوم به پرونده بانک آریا است، گفت: این پرونده 29 متهم و چهار بازداشتی دارد و رسیدگی به این پرونده پایان یافته است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره اجرای حکم پرونده فساد بانکی، اظهار کرد: این پرونده 20 محکوم در بازداشت دارد و ما با بانک‌های ملی، ‌سپه، سامان و رفاه کارگران توافقات خوبی را انجام داده‌ایم و امیدوارم که به زودی این توافقات نهایی شود، همچنین در مرحله تعقیب متهمان کار بزرگی انجام شده البته باید یادآور شوم که این پرونده 23 نفر زندانی دارد.

وی با انتقاد از این موضوع که رسانه‌ها به کار عظیمی که در پرونده بانکی شد کمتر پرداختند، گفت: ما همیشه در مبارزه با مفاسد، جنبه‌های منفی آن را پررنگ‌ می‌کنیم و از پرداختن به جنبه‌های مثبت آن دست می‌کشیم. امیدوارم رسانه‌ها بیشتر به این موضوعات بپردازند.

 

پرونده رییس سابق بانک صادرات در دادگاه است

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره پرونده رییس سابق بانک صادرات، گفت: کیفرخواست این پرونده صادر شده و این پرونده به دادگاه رفته است و این پرونده در حال رسیدگی است.

جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده بزرگ ارز از بانک‌ها، اظهار کرد: این پرونده در دادستانی تحت رسیدگی است و استعلام‌های خوبی در مورد این پرونده از بانک‌ها شده است.

 

سلطان پتروشیمی در بازداشت است

وی درباره پرونده سلطان پتروشیمی نیز گفت: کار خوبی در این پرونده شده و متهم این پرونده بازداشت شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره پرونده مربوط به کارت سوخت که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، اظهار کرد: این پرونده تشکیل شده ولی دستگیری در این زمینه نداشتیم و در نوبت رسیدگی است.

 

جعفری دولت‌آبادی درباره دستگیری هشت جاسوس اسرائیلی در اصفهان در انتخابات اخیر، گفت: پرونده این افراد در حوزه قضایی اصفهان است و به دادستانی تهران مربوط نیست.

وی درباره فرد ایرانی که به اتهام جاسوسی در اربیل دستگیر شده و در زندان اوین است که سوال خبرنگار دیگری بود، گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم./ایسنا