اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بوسه ای بر پیشانی هاشمی رفسنجانی که درد سر ساز شد!



اخبار,اخبار سیاست خارجی, هاشمی رفسنجانی


اخبار سیاست خارجی - بوسه ای بر پیشانی هاشمی رفسنجانی که درد سر ساز شد!

این روز ها هر خبری از آیت الله هاشمی رفسنجانی با حاشیه همراه می شود.چه زمانی که وی درباره رویکردهای فرهنگی اش سخن می گوید و چه وقتی که وی با سفیر جدید عربستان در ایران دیدار می کند،درد سر های تازه ای برای وی ایجاد می شود.

چند روزی است که یک بوسه بر پیشانی هاشمی رفسنجانی از سوی سفیر جدید عربستان در ایران برای وی درد سر ساز شده است و توییت های نویس های ایرانی و سعودی دو سه روزی هست که به انواع مختلف به این بوسه می پردازند!

به گزارش تابناک ، تازه ترین درد سر برای هاشمی رفسنجانی از دیدار وی با سفیر جدید عربستان سعودی در ایران آغاز شده است،جایی که سفیر سعودی های پیشانی آیت الله را می بوسد تا موج انتقاد از عربستان و ایران برای این بوسه بر پیشانی، آغاز گردد.

نخستین این انتقادات از این بوسه، از سوی سعودی ها در تویتر آغاز شد.سعودی ها در توییت های خود از ملاقات گرم سفیر جدیدشان با یکی از عالی ترین مقامات کشور دشمن شان انتقاد کردند.برخی از خبرگزاری های داخلی هم به سرعت توییت های سعودی ها را به فارسی ترجمه کردند و از قول آنان نوشتند چرا باید سفیر ما با مقامات حکومتی که از بشار اسد حمایت می کند اینگونه دوستانه ملاقات کند و در این میان تصاویری از کشته شدگان سوری را با تصویر بوسه سفیرشان بر پیشانی آیت الله منضم کردند و این ملاقات را زیر سئوال بردند.

در ایران هم وضع بهتر از این نبود و اگر چه روزنامه های اصلاح طلب به استقبال دیدار هاشمی و سفیر جدید عربستان در ایران رفتند،اما برخی از رسانه های اصولگرا به انتقاد از این دیدار گرم پرداختند.دیداری که در آن سفیر عربستان مواضع رفسنجانی در قبال عربستان سعودی را ستود و از وی دعوت کرد که به عربستان سعودی سفر کند.

این در حالی است که رقابت دو کشور پس از سقوط صدام حسین بالا گرفته است و در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد این اختلافات روندی افزایشی داشته است. با این وجود هاشمی رفسنجانی همواره بر جلوگیری از ایجاد تنش های بیشتر با سعودی ها تاکید دارد و می گوید که اگر این دو کشور بتوانند مسائل دنیای اسلام را با همدیگر هماهنگ کنند،کمتر فتنه ای در دنیای اسلام به وجود خواهد آمد. 


نکته مهم اما این است که سال های اخیر تنش فقط  بین حکومت های ایران و سعودی وجود نداشته است، بلکه این تنش ها به افکار عمومی جوامع طرفین هم سرایت کرده است.اگر چه این بار شروع کننده تنش، توییت نویس های سعودی بوده اند؛ اما افکار عمومی ایرانیان نیز از سعودی ها بسیار آزرده خاطر است. سعودی هایی که مشخص شده نه تنها با هزینه مبالغ گزاف در صدد تضعیف ایران و ایرانیان هستند، بلکه بارها برخی از کشورها را بر اساس اسناد ویکی لیکس دعوت به حمله نظامی به ایران کرده اند.
اخبار سیاست خارجی - تابناک


ویدیو مرتبط :
بوسه آقای هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال بر سر بوسه بر پیشانی هاشمی


دیدار و روبوسی سفیر جدید عربستان در ایران با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی واکنش گسترده برخی کشورهای عربی از جمله قطر را به دنبال داشته است.

روزنامه ایران: دیدار و روبوسی سفیر جدید عربستان در ایران با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی واکنش گسترده برخی کشورهای عربی از جمله قطر را به دنبال داشته است.

قطری‌ها در شبکه‌های اجتماعی با انتقاد از سیاست‌های عربستان از این‌که ریاض سفیر خود در دوحه را فراخوانده اما سفیرش در تهران این گونه رفتار کرده ابراز ناخرسندی کرده‌اند.