اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بورسی‌ها بیش از 97 هزار میلیارد ریال درآمد واقعی تقسیم كردند



 

 

 

بورس

 

 

پول‌نیوز - شركت های بورسی در مجامع سالانه 10 ماهه سال 89 خود بیش از 9 هزار و 71 میلیارد تومان درآمد واقعی تقسیم كردند.  

به گزارش پول‌نیوز، آخرین آمار وضعیت درآمد واقعی و سود تقسیمی صنایع بورسی نشان می دهد كه 308 شركت بورسی در برابر تحقق درآمد بیش از 12 هزار و 456 میلیارد تومانی ، بالغ بر 9 هزار و 71 هزار میلیارد تومان را در مجامع خود تقسیم كردند كه این رقم عددی معادل81 درصد از كل درآمد واقعی این شركت هاست.

این تعداد شركت در شرایطی مجامع مربوط به سال مالی 88 را از ابتدای سال تا پایان دی ماه امسال برگزار كردند كه حمل و نقل و انبارداری، صنایع لاستیك و پلاستیك و محصولات شیمیایی به ترتیب 185، 170 و 126 درصد از درآمد واقعی خود را به تقسیم سود اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش در میان صنایع بورسی، گروه فلزات بیشترین سود نقدی را به حساب سهامدارانش واریز كرده است.

در همین رابطه،‌ 23 شركت عضو گروه فلزات اساسی 17 هزار و 560 میلیارد و 876 میلیون ریال سود عایدشان شده است كه از این سود،‌ 91 درصد آن معادل 15 هزار و 973 میلیارد و 567 میلیون ریال را بین سهامدارانشان تقسیم كردند.

همچنین،‌ بیشترین سود نصیب گروه بانك ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی شد به طوری كه هفت شركت زیرمجموعه این گروه ،‌ 19هزار و 36 میلیارد ریال كسب كردند تا ركورد بیشترین سود را به خود اختصاص دهند.

شركت‌های این گروه از سود حاصل شده خود مبلغ 14 هزار و 624 میلیارد ریال را به صورت نقدی به سهامداران تخصیص دادند.

مخابرات تك شركت صنعت مخابرات نیز به تنهایی 15 هزار و 184 میلیارد و 180 میلیون ریال سود كسب كرد كه میان صنایع پر سود در رتبه سوم ایستاد. این شركت از كل درآمد واقعی به دست آمده خود بیش از 13 هزار و 762 میلیارد ریال معادل 91 درصد سود خود را بین سهامداران تقسیم كرده است.

بنابراعلام پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، گروه خودرو و ساخت قطعات با تقسیم 9 ‌هزار و 217 میلیارد ریال از درآمد 14 هزار و 84 میلیارد ریالی خود در جایگاه چهارم قرار دارد.

همچنین صنایع محصولات كاغذی و ساخت رادیو، تلویزیون و دستگاه ها و وسایل ارتباطی با وجود منفی بودن درآمد عملیاتی آنها اما سود برای توزیع در مهلت قانونی هشت ماهه كنار گذاشته اند.

گروه محصولات كاغذی یك میلیارد و 407 میلیون ریال و گروه ساخت رادیو، تلویزیون و دستگاه ها و وسایل ارتباطی 55 میلیارد و 355 میلیون ریال درآمد عملیاتی منفی برای سال مالی 88 به دست آوردند اما به ترتیب 30 میلیارد و 3 میلیارد ریال سود برای سهامداران خود تقسیم خواهند كرد..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
اختصاص 50 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روستاها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختلال در سایت رفاهی در آستانه ثبت نام مرحله دوم هدفمندی/تقسیم بندی درآمد خانوارها از 600 هزار تا بیش از 2.5میلیون تومان در مرحله دوم هدفمندی



اخبار ,اخبار اقتصادی ,هدفمندی یارانه‌ها

 

اخبار اقتصادی - اختلال در سایت رفاهی در آستانه ثبت نام مرحله دوم هدفمندی

این درحالی است که بی تردید با ادامه این روند این مساله در فضای مجازی مشکلات بسیاری را برای متقاضیان ایجاد خواهد کرد که در این حالت پایان ثبت نام تمامی گروه‌ها در زمان 10 روزه بعید به نظر می رسد.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها در حالی از ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی در دور دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر می‌دهد که تنها سه روز مانده به این زمان سایت مربوط به ثبت نام میلیون ‌ها متقاضی دریافت یارانه حتی باز نمی شود.

به گزارش ایسنا، با وجود اینکه دولت یازدهم از ابتدای حضور خود بر اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها در قالب برنامه‌ای جامع، منظم و متفاوت با قبل تاکید می کرد اما در مدت زمان محدود مانده به شروع ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی سایت مربوط به مراجعه متقاضیان هم در دسترس نیست.

این درحالی است که بی تردید با ادامه این روند این مساله در فضای مجازی مشکلات بسیاری را برای متقاضیان ایجاد خواهد کرد که در این حالت پایان ثبت نام تمامی گروه‌ها در زمان 10 روزه بعید به نظر می رسد.

از سویی دیگر با وجود اینکه قرار بود قبل از اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها تمامی مسایل و جزییات پیرامون آن تشریح شود اما هنوز اطلاع کامل و دقیقی از چگونی اجرای این طرح بزرگ که عواقب آن کل جامعه را در بر می گیرد منتشر نشده و هیچ مقام مسئولی حتی در یک نشست خبری به سوالات بی جواب حول این مساله پاسخ نداده است.

به گزارش ایسنا در آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی اکبر ایزدی- مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها- در مورد ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی هموطنان متقاضی که اولین رقم سمت راست شماره کارت ملی آنها صفر است، روز بیستم باید به سایت www.refahi.ir مراجعه کنند و کسانی که اولین رقم سمت راست شماره کارت ملی آنها یک است روز بیست و یکم ثبت‌نام می‌کنند و با ادامه این روند تا روز بیست و نهم با رقم 9 ثبت‌نام کامل می‌شود.

به گفته وی متقاضیانی که به هر دلیل در موعد مقرر موفق به ثبت‌نام نشوند می‌توانند روزهای سی‌ام و سی و یکم ماه جاری ثبت‌نام را کامل کنند.

 

------------------------------------------------

 

اخبار اقتصادی - تقسیم بندی درآمد خانوارها از 600 هزار تا بیش از 2.5میلیون تومان در مرحله دوم هدفمندی

مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها از ارتباط سامانه این سازمان با 43 بانک اطلاعاتی خبر داد و گفت: خانوارهای متقاضی دریافت یارانه نقدی به پنج سقف درآمدی تقسیم بندی شده اند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، اکبر ایزدی در این خصوص افزود: این تقسیم بندی شامل سقف درآمدی ماهانه کمتر 600 هزار تومان، 600 هزار تا یک میلیون تومان، یک میلیون تا 2 میلیون تومان، 2 میلیون تا 2.5 میلیون تومان و بالاتر از 2.5 میلیون تومان می شود.
 
وی گفت: البته سطح درآمدی یکی از مولفه هایی است که می تواند در بانک اطلاعاتی سازمان هدفمندی یارانه ها اثرگذار باشد و مجموع کل درآمدها شامل شغل اول، شغل دوم، اجاره بها و سود سهام قبل از پرداخت اقساط بانک است و بر همین اساس همه دارایی ها را حساب کرده ایم.
 
مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها با اعلام اینکه ثبت نام دریافت یارانه نقدی از 20 فروردین ماه جاری آغاز می شود، تاکید کرد: دریافت یارانه نقدی در دوره جدید منوط به ثبت نام است، ضمن اینکه با سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه ها که 43 بانک اطلاعاتی اکنون به صورت کامل در آن وجود دارد، می توانیم تصمیم گیری کنیم، اما در فرمی که برای این مرحله طراحی شده است، 5 سقف درآمدی را مشخص کرده ایم.
 
وی افزود: بر اساس قانون، پرداخت یارانه نقدی در دوره جدید منوط به ثبت نام است و اگر فردی به یارانه احساس نیاز نمی کند و متقاضی نمی شود، ثبت نام نکردن وی به منزله انصراف از دریافت یارانه نقدی است.
 
وی گفت: در مدت 10 روز سرپرستان خانوارهای متقاضی باید بر اساس اولین رقم سمت راست شماره کارت ملی به سامانه مراجعه و ثبت نام کنند.
 
ایزدی افزود: هموطنان متقاضی که اولین رقم سمت راست شماره کارت ملی آنها صفر است روز 20 فروردین ماه جاری باید مراجعه کنند و کسانی که اولین رقم سمت راست شماره کارت ملی آنها یک است روز 21 فروردین ثبت نام می کنند و تا روز 29 با رقم 9 ثبت نام کامل می شود.
 
وی اضافه کرد: هموطنانی که به هر دلیل در موعد مقرر نتوانند ثبت نام کنند می توانند روز های 30 و 31 ماه جاری ثبت نام را کامل کنند.
 
ایزدی گفت: درگاه ثبت نام همان سامانه www.refahi.ir و روش ثبت نام نیز صرفا اینترنتی است و مراجعه حضوری نیز ویژه هموطنانی است که به شبکه اینترنتی دسترسی ندارند و می توانند با در دست داشتن شماره ملی و کد پستی به مراکز و دفاتر کمیته امداد، سازمان بهزیستی، دفاتر پیشخوان دولت پلیس +10 و دفاتر فناوری اطلاعات(آی سی تی) روستایی مراجعه و در آنجا به صورت اینترنتی ثبت نام کنند که هماهنگی شده است و در کمترین زمان ثبت نام می شود.
 
مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها درباره ثبت نام نیروهای مسلح نیز گفت: نیروهای مسلح به دو گروه تقسیم می شوند که یک گروه با افراد معمولی در دوره اول ثبت نام کردند، همچنان مانند مورد اول به سامانه مراجعه و ثبت نام می کنند، اما گروه دوم که به لحاظ شغلی در وضع خاصی قرار دارند به یگان ها و محل کار خود مراجعه و ثبت نام می کنند.
 
ایزدی با اشاره به اینکه دولت برای ارتقای نظام سلامت، گسترش بیمه های اجتماعی و بهبود فضای محیط زیست کلانشهرها تلاش می کند، از مردم خواست با انصراف از دریافت یارانه، امکانی را فراهم کنند که این یارانه در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: اطلاعات کاملی را در سازمان هدفمندسازی یارانه ها جمع آوری و به روز کرده ایم و البته دولت بنایی بر حذف افراد در مرحله اول ندارد، اما امیدواریم هموطنان در ثبت نام دریافت یارانه شرکت نکنند.
 
ایزدی درباره میزان تغییر قیمت کالاها و خدمات در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها گفت: دولت تصمیم ندارد با شیب تندی قیمت ها را افزایش دهد.
 
وی با اشاره به اینکه منابع حاصل از انصراف از دریافت یارانه نقدی به سمت و سویی می رود که در زندگی مردم اثرگذار است، افزود: در پایان سال گذشته یک هزار و 800 میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت شد تا صرف ارتقای نظام بهداشت شود و امسال هم 750 میلیارد تومان به سازمان سلامت ایران ارایه شد تا افرادی که پوشش بیمه ای ندارند، زیر پوشش بیمه قرار گیرند.
 
ایزدی اضافه کرد: به مردم اطمینان داریم و حتما اطلاعات درست را درج می کنند، اما بانک های اطلاعاتی ما کامل است و اگر نیاز باشد می توانیم راستی آزمایی کنیم، زیرا قانون به ما اجازه داده است و برای کسانی که اطلاعات نادرست بدهند تا سه برابر یارانه دریافتی، جریمه پیش بینی کرده است. 

اخبار اقتصادی - ایسنا,ایرنا