اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بودجه دائم برای پاسارگاد و تخت‌ جمشید


معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: برای آثار باستانی تخت جمشید و پاسارگاد بودجه دائمی ملی اختصاص یافته است.

خبرگزاری ایسنا: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: برای آثار باستانی تخت جمشید و پاسارگاد بودجه دائمی ملی اختصاص یافته است.

مسعود سلطانی‌فر در جریان سفر هیات دولت به استان فارس آمده بود، اعلام کرد: رسیدگی به دو مجموعه جهانی تخت‌جمشید و پاسارگاد یکی از اولویت‌های راهبردی سازمان میراث فرهنگی کشور است.

وی با بیان اینکه طی یک‌سال گذشته اقدامات خوبی برای حفاظت این دو مکان تاریخی پیش‌بینی شده است، ظرفیت‌های گردشگری شهرستان پاسارگاد را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: سفر دولت به فارس به حتم دست‌آوردهای بزرگی را در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور تاکید کرد که دولت تدبیر و امید وعده‌ای نمی‌دهد مگر آن را عملیاتی کند.

شانزدهمین سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت روز چهارشنبه (نهم اردیبهشت) به استان فارس آغاز شد و این سفر تا پنجشنبه ادامه دارد.

یادمان تاریخی تخت جمشید که در شهرستان مرودشت قرار دارد یکی از چهار اثر ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهانی است که در سال 1979 میلادی با شماره 114 در سازمان جهانی علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) ثبت شد.

یادمان تاریخی پاسارگاد نیز در شهرستان پاسارگاد با مرکزیت سعادت شهر در فاصله 100 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
تخت جمشید+پاسارگاد**

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرستون تخت جمشید در ونزوئلا !