اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

به ملحفه های تخت دیکتاتور هم رحم نکردند


به گزارش خبرگزاری رویترز، حراجی درویتس در شهر بریستول انگلیس قرار است روز سه شنبه یک ملحفه سفید و یک روبالشتی گل دوزی شده با تصویر یک عقاب و یک صلیب شکسته به همراه حروف اول اسم آدولف هیتلر را به حراج بگذارد.

دو قطعه از ملحفه های تخت خواب متعلق به آدولف هیتلر منقش به صلیب شکسته و حروف اول اسم رهبر آلمان نازی قرار است در یک حراجی در انگلیس به فروش برود. انتظار می رود این ملحفه ها به قیمتی بالاتر از 3000 پوند به فروش برسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حراجی درویتس در شهر بریستول انگلیس قرار است روز سه شنبه یک ملحفه سفید و یک روبالشتی گل دوزی شده با تصویر یک عقاب و یک صلیب شکسته به همراه حروف اول اسم  آدولف هیتلر را به حراج بگذارد.

 ملحفه مخصوص آدولف هیتلر 168 سانتی متر در 125 سانتی متر است و روبالشتی مذکور تقریبا 75 سانتی متر مربع است. مالکوم کلاریج، متخصص اشیای نشامی حراجی درویتس می گوید: «اینا تفاق نادری است که یکی از وسایل شخصی هیتلر، آن هم ملحفه ای که نشان شخصی او روی آن حک شده و به دستور خود وی تهیه شده است در بازار پیدا شود و حالا انتظار داریم که استقبال خوبی از این اشیا که ارزش تاریخی بسیاری دارند به عمل بیاید.»

یک متخصص حراجی درویتس اظهارداشت: «وقتی که آدولف هیتلر و «اوا براون» در سال 1945 خودکشی کردند، سرایدار خانه آنها بسیاری از اجناس شخصی متعلق به آنها را از منزل آنها خارج کرد تا از دسترس غارتگران مصون بماند و وی این وسایل شخصی را سال ها در خانه خود نگه داشت. این سرایدار که انی نام داشت، به مدت 16 سال از 1929 تا 1945 در خدمت هیتلر بود.» این اقلام چندین سال پیش توسط یک کلکسیونر خصوصی در آ لمان خریداری شده بود.

متخصص حراجی درویتس افزود: «در سال های اخیر سر و کله بسیاری از دارایی های شخصی هیتلر در حراجی های مختلف در سراسر دنیا به ویژه در آلمان پیدا شده است. قیمتی که ما برای ملحفه های متعلق به هیتلر تعیین کرده ایم، بین دو تا سه هزار پوند است و تاکنون درخواست های زیادی برای خرید آنها دریافت کرده ایم.»

در سال های اخیر تعداد زیادی از وسایل شخصی هیتلر و سایر مشاهیر عالم سیاست و تاریخ جهان در حراجی های لندن به فروش گذاشته شده اند و همواره استقبال خوبی از آنها شده است و مبالغ بسیار بالایی بریا وسایلی پرداخت شده که هرچند در اصل بی ارزش هستند و در خانه هرکسی پیدا می وشند ولی به واسطه استفاده شدن شان از طرف فردی مشهور یا مهم اهمیت یافته اند.

از سوی دیگر، میز شخصی هیتلر هم قرار است به همراه بسیاری دیگر از وسایل مروبط به جنگ جهانی دوم در حراجی در استمفورد به فروش گذاشته شود. این همان میزی است که هیتلر معاهده سال 1938 مونیخ میان فرانسه، ایتالیا، انگلیس و آلمان را روی آن امضا کرد.

منبع: روزنامه هفت صبح


ویدیو مرتبط :
به آبیدر هم رحم نکردند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سودجویان به محبوبیت مردمی کی روش هم رحم نکردند



اخبار,اخبارورزشی,سرمربی پرتغالی تیم ملی

اقبال عمومی به ماندن سرمربی پرتغالی تیم ملی باعث سوءاستفاده برخی شده است.

پس از اعلام کنار رفتن کارلوس کی‌روش از سرمربی گری تیم ملی، جو حمایتی به نفع وی در شبکه های اجتماعی به راه افتاده است.

 کاربران اینترنتی به دفاع شدید از عملکرد کی روش و تیم ملی فوتبال پرداخته و خواستار ابقای وی شدند.

 جالب اینکه این مسئله با سوءاستفاده هایی نیز همراه شده است و سودجویان از طریق سیستم تبلیغات پیامکی به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آ‌لود هستند.

 بسیاری از مردم در روزهای اخیر پیامکی دریافت کرده اند که از آنها خواسته شده اگر مایل به ادامه کار کی روش هستند، با ارسال عدد 1 به شماره معرفی شده باعث رشد روزافزون سطح فوتبال کشور شوند!

 اخبار ورزشی  -  نامه